Ga naar inhoud


Red een legkip


Con

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Psychosammie
Weet je Con, niks negatiefs tegen jou hoor. Maar dit soort initiatieven zijn allemaal symptoom bestrijding.

Als we allemaal een tuin zouden hebben met onze eigen kippen dan was er niets aan de hand. Maar zo is het nu eenmaal niet. Het echte probleem is natuurlijk de overbevolking. Wil je dus echt iets bereiken dan zet je je in voor het verminderen van het aantal mensen.



Het echte probleem is de kiloknaller. We zijn niet bereid de juiste prijs voor dierenwelzijn te betalen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Bigfoot
Scharreleieren betekent ook niks speciaals hoor, in feite zijn dat nog steeds de oude legbatterijen met ietsje pietsje meer ruimte per kip. Alleen bij vrije uitloop hebben de kippen echt wat ruimte.


Het begrip "scharrelei" is gewoon misleidend, met vaak van die plaatjes van bruine kippen in de wei.

Die lopen hier in de vallei tussen wageningen en Ede ook rond, dat zijn pas echt vrije uitloop kippen, die hebben een goed leven. Mag het doosje van mij best iets duurder zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
We zijn niet bereid de juiste prijs voor dierenwelzijn te betalen


En daar verschillen we nu van mening. Jij hebt het over dierenwelzijn. Ik heb het over eten.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom eens in de Dominicaanse Republiek of in Azie .Kip het meest gegeten stukje vlees . daar loopt alles door elkaar, wat dieren aangaat en ze doen elkaar niets.

In dit peperdure land met al zijn regels mag zoals gewoonlijk de burger het touw in handen nemen om de staat te spekken.

Kip en de voedselketen zijn 1.Varken 2.

Daarom is de haring nu ook zo duur en nog veel meer dingen.

Waarom haal ik in die landen n pakje peuken (ik rook niet) voor 80 cent en n liter bier voor 40 cent , of 100 vierkante meter grond voor 500 Euries, het is toch diep triest hoe dit land gezakt is en de gewone man genaa*d word

 

Fijn weekend Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedere lezer, sorry voor sommige lange zinnen,

zijn jullie niet van mij gewend, kweetut.

 

Omdat ik besloten heb om aandacht te geven aan de site Red een legkip, ben ik van

mening ook dit draadje goed te moeten blijven volgen opdat het niet ontspoort.

En vervolgens dermate reageren dat we weer op het draadje zitten.

 

Extra reden om op iedere reactie te reageren hoewel dat soms lastig is.

Vandaar de volgende compilatie, ik pa het graag zo serieus mogelijk aan.

 

@Psychosammie . . . verminderen van het aantal mensen . . . Gniffel.

 

@gladys . . . het meest mishandelde stukje vlees . . . Helemaal waar.

 

@Bigfoot . . . Ik zou dan eerder energie en geld steken om de kippen wat meer ruimte te geven tijdens hun actieve jaren. . . Pensioen voor de kippen?

 

@Korsman035 . . . ik vind het geen oplossing voor het probleem . . . Is ook geen oplossing, mee eens.

 

@5620_gek . . .Alleen bij vrije uitloop hebben de kippen echt wat ruimte. . . Mee eens.

 

@Neptunus. . . We zijn niet bereid de juiste prijs voor dierenwelzijn te betalen. . . Spijker op z'n kop.

 

@Neptunus . . .dat zijn pas echt vrije uitloop kippen, die hebben een goed leven. Mag het doosje van mij best iets duurder zijn. . . Idd

 

@schapi. . . diep triest hoe dit land gezakt is . . . Waar.

 

 

Ik wil iedereen danken voor zijn reactie maar wil graag toch een (beetje mank) vergelijk maken.

 

Ik hoop zelf over 9 jaar met pensioen te gaan. omdat ik vroeger veel lichamelijk werk heb

gedaan is mijn lichaam dan best wel op en versleten maar wel goed bruibaar voor mijn plannen.

 

Dan ben ik blij, als ik 65 ben, dat ik niet verwerkt wordt tot een koekie en bij een ander

op zijn koffieschoteltje kom te liggen. Dan zou ik het leuk vinden dat na jaren trouwe dienst

te kunnen en mogen genieten van de rest van mijn leven en mijn investering.

 

Zo sta ik er dan ook tegenover, niet meer en niet minder. Ik gun een kip net zoveel als

mezelf als ik ben opgebruikt en nutteloos voor de maatschappij ben maar vooral niet

wordt afgedankt na jaren zware arbeid (lees eieren leggen,iedere dag weer, een enorme

investering onder barre omstandigheden).

 

Zo simpel.

 

Ik wilde alleen maar de site Redeenlegkip onder de aandacht brengen, ik denk dat wat zij doen

niet verkeerd is. Dat het allemaal anders moet en beter kan . . . mee eens maar ik vind het

wel een leuk en warm initiatief.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Dan ben ik blij, als ik 65 ben, dat ik niet verwerkt wordt tot een koekie en bij een ander
op zijn koffieschoteltje kom te liggen. Dan zou ik het leuk vinden dat na jaren trouwe dienst
te kunnen en mogen genieten van de rest van mijn leven en mijn investering.


Nu zijn het kippen, morgen zijn het labratten, overmorgen heet het stichting red de mier!
En parallel daaraan bomen en planten. Het is toch triest dat een boom na heel zijn leven ons van zuurstof te hebben voorzien zomaar
omgezaagd wordt en verwerkt wordt tot timmerhout en lucifers.

Een kip is nog redelijk aaibaar, maar wat dacht je van een koe. Stichting redt de melkkoe. Na jarenlang melk gegeven te hebben gaan de Bertha's en Klara's naar de slachterij. Dat moet toch niet kunnen, neem een koe in je achtertuin!

Ik ben tegen onnodig lijden van dieren maar ik ben ook tegen al die overbodige dierenknuffelclubjes.

Luister je wel eens naar de bomen?! Zoals Bert Visscher al eens riep: Ja... als ze in mijn kachel liggen te knisperen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con

Ik hoop zelf over 9 jaar met pensioen te gaan. omdat ik vroeger veel lichamelijk werk heb
gedaan is mijn lichaam dan best wel op en versleten maar wel goed bruibaar voor mijn plannen.

Dan ben ik blij, als ik 65 ben, dat ik niet verwerkt wordt tot een koekie en bij een ander



Op zich is dat natuurijk ook een goed idee, dat de mensen worden gerecycled.
Die film heb ik volgens mij ook gezien waar dat in gebeurde. smile
Dat zou een hoop hongersnood kunnen oplossen.
Want nu worden we de grond in gepropt, of helemaal verbrand.
Wat trouwens weer heel slecht voor hel millieu is.
En dat terwijl er veel produkten uit een uitgeleefd menselijk lichaam zijn te halen.


Maar op zich is het natuurlijk beregoed, als mensen zich inzetten, om een dier nog een goede oude dag te bezorgen.

Maarja zoals ook al eerder aangegeven, als iedereen dat zou doen, dan hebben we binnekort een kippeplaag, in de steden.
En waar moet je zoe een zielig beesje laten, als je maar een tuin hebt van hooguit 10 M², juist ja in een hokje.
Dus zal die kip daar niet echt beter van worden.

Ik vind dat hetzelfde als dat iemand zo een lieve flappie koopt, omdat de kinderen het vaak zo leuk vinden.
Die zielige diertjes worden vaak in een klein hokje gestopt, vol met stront en geen of weinig water en voedsel.
En dan die kinderen maar eeven knuffelen en gooien met dat arme beesje, alsof het een plastic speeltje is.
Dit soort dieren hebben daarom vaak ook maar een kort leven.

Och ja en wat te doen , als we met het hele gezin op vakantie gaan.
Dan zetten ze een bakje eten, en een flesje drinken in het hokje van flappie.
En als flappie dan dood in zijn hokje ligt, als ze na 2 weken terug komen, kan hij de kliko in.

Zoiets zal ook met de arme oude legkippen gebeuren.

Willen we hier met zijn alle iets tegen aan gaan doen, eet dan nooit geen kip of eieren meer.

En dan heb ik het nog maar niet, over die arme biggetjes die dagelijks in hun eigen stront moeten liggen.

Maarja een mals kippeboutje, of een speklapje is ook voor mij nog steeds lekkerder, dan zo een droge hamburger van de Mack
Link naar reactie
Delen op andere sites

Besloten toch echt definitief naar Fillipijnen te emigreren. mn lijf kan dit klimaat niet goed aan. daar zijn genoeg lege eilanden (ja ik weet ook precies hoeveel).Het zuiden is een superklimaat, alle kippen die gered zijn op de boot en n lekker warm vrij leven geven, zo ook met koeien en alles wat gered moet worden .

Bomen zijn er genoeg, wil wel voorstellen er nog n Remi eiland te reserveren, voor de respectlozen!

Expeditie Robinson word ook op 2 lege eilanden daar opgenomen. Mijn huis word dit jaar gebouwd, grond is er en de start van het fundamend word aan gewerkt.Mocht dat gebeuren meld ik mij aan als dieren verzorger. flappie's hebben daar ook n vrij leven. Groot probleem van dit volle asfaltland opgelost en de dieren daar de vrijheid, Denk er eens over, er word al zolang geroepen dat dit land vol is.

 

Fijn weekend ieder Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je aan die wijsheid?

 

@Con

 

Citaat:
verminderen van het aantal mensen . . . Gniffel.

 

Je mag best gniffelen. Niet zo makkelijk te realiseren ook. Maar geeft toe dat overbevolking het echte probleem is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Citaat:
We zijn niet bereid de juiste prijs voor dierenwelzijn te betalen


En daar verschillen we nu van mening. Jij hebt het over dierenwelzijn. Ik heb het over eten.


Ik heb over beiden: dieren opeten die vóór de slacht een goed leven hebben gehad.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even op die batterij kippen: belast de intensieve veehouderij en sluis dat geld naar de vrije uitloop, dan is het prijsverschil aan de kassa al weg en worden gestimuleerd aan dierenwelzijn te gaan doen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Nog even op die batterij kippen: belast de intensieve veehouderij en sluis dat geld naar de vrije uitloop, dan is het prijsverschil aan de kassa al weg en worden gestimuleerd aan dierenwelzijn te gaan doen.


Dan wordt hier geen inlands ei meer verkocht en komt voortaan alles van over de grens.
Je bent toch niet oprecht van mening dat de consumptie eieren zoden aan de dijk zet? Meeste worden verwerkt in fabrieksproducten bv koekjes enzo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Hoe kom je aan die wijsheid?

@Con

Citaat:
verminderen van het aantal mensen . . . Gniffel.


Je mag best gniffelen. Niet zo makkelijk te realiseren ook. Maar geeft toe dat overbevolking het echte probleem is.


Ach met een pilletje ben je ook zo van dat probleem af.
Laten we zeggen werken tot 65 dan 5 jaar vrijheid.
Dan het pilletje einde...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet tot 50, dan 10 jaar en dan pilletje wink

Scheelt ook aardig in de ziektenkosten.

 

Weet je zolang het hier zo super welvaartstaat is blijft het nog wel ff doorgaan. Het is niet te hopen dat ik het moet beleven maar volgende oorlog gaat over voedsel en energiebronnen. Dat is altijd al een probaat middel tegen overbevolking gebleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...