The Iron Maiden Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 Hallo, ik ben eens op het internet aan het zoeken naar led verlichting voor in de tuin. Nu lees ik bij 1 webshop dat je de led lampen niet kunt gebruiken als er in dezelfde groep spaarlampen en/of TL's zitten omdat dan de led lamp kapot zou gaan door de hoge inschakelspanning van de TL/spaarlamp. Gek genoeg kom ik deze waarschuwing niet tegen op andere websites. Wie kan me vertellen of dit klopt of niet? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Con Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 Hoewel ik een enthousiast led-gebruiker ben heb ik helaas geen ervaring met genoemde combinatie. Wat wel een feit is dat je bij gerenomeerde zaken 2 jaar garantie krijgt op ledlampen, dat mag ook wel voor de prijs van een goede ledlamp. Ik heb in huis nu 16 ledlampen. Ik heb ook 3 spaarlampen en een TL, maar of die op dezelfde groep zitten weet ik even niet. Mijn huis is verdeeld over 3 fasen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 Kijk ff goed op het doosje, de onze hebben 10 jaar fabrieksgarantie. De winkelier wilde ze na ruim 2 jaar niet vervangen. De fabrikant aangeschreven en die heeft ons voor 1 defecte maarliefst vier goed werkende afgestuurd. LED bevalt ons super, waar spaarlamp eers moet opwarmen is led direct vol aan. Inschakelspanning? Gewoon een truuk om direct al je spaarlampen te laten vervangen door led? Als die krengen echt zulke hoge inschakelspanningen hebben en led daar last van heeft moet je al bang zijn als de koelkast of diepvries inschakelt. Wat dacht je van de wasmachine of electrische kookplaat?
AEO Geplaatst: 6 oktober 2011 Geplaatst: 6 oktober 2011 Ik denk dat je dat verhaal inderdaad bij broodje aap verhalen kan plaatsen. Want koelkasten kunen een aardige puls veroorzaken. Maar ik zou die suggestie om alles naar LED te veranderen opvolgen. Het is nog zuiniger dan spaarlampen, en de levensduur is ook veel langer. Zelf ben ik ook bezig om alles om te schakelen. Ik ga geen spaarlampen wegdoen, maar als een spaarlamp kapot gaat, dan komt er alleen nog maar LED voor in de plaats. Ook halogeenlampjes ben ik geleidelijk aan het vervangen, hier vervang ik ook lampjes die nog niet kapot zijn, omdat de besparing veel groter is. Ik heb inbouwspotjes met van die kleine G4 halogeenlampjes, en daar zijn zeer mooie LED vervangers voor. Binnenkort zal ik in één keer alles gaan vervangen door LED. En ja, mijn elektriciteitsrekening is echt een lachertje en zal straks nog belachelijker gaan worden. Elk 10 Watt G4 halogeenlampje moet het veld ruimen voor een 1,2 Watt LED vervangertje! Vorig jaar heb ik de kerstboom voor de laatste keer met kleine lampjes gebruikt, dit jaar zal alles LED verlichting zijn. Ik weet dat ik in mijn eentje de wereld niet kan redden, maar alle beetjes helpen.....een klein beetje! Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Gast SatMann Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 nou, ik kan je zeggen dat er volgens mij niets waar aan is. ik ben al 3 maand bezig met een controller aan het maken voor LED RGB banden te sturen met sofware die op een sd kaartje staat. die controller hangt gewoon aan het net bij mij thuis waar ook pc en weet ik veel wat aan hangt... die werken perfect, gaan niet stuk. Soms hangt daar zelfs 30meter led banden aan... en die vragen ook heel veel Watt.. en die gaan niet stuk. als dat zo zou zijn, dan heb je met slechte led lampen te maken, dus ik denk dat de verkoper je een hele doos wilde aansmeren
Psychosammie Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 @AEO Dat klinkt mooi maar ik hoor je helemaal niet praten over lichtdimmers. Mijn hele huis is voorzien van lichtdimmers. Dat geeft een probleem met spaarlampen. Hoe zit dat met LED lampen? Daarnaast heb ik 2 ouderwetse kroonluchters met heel veel 15 watt gloeilampjes. Die ga ik echt niet vernaggelen met spaarlampen of LED lampen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
borsjea Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Niet alle ledlampen zijn dimbaar, maar dimbare ledlampen zijn voldoende verkrijgbaar wel zijn ze vaak ietsje duurder dan het niet dimbare broertje.
Psychosammie Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Da's mooi, maar is mijn ingebouwde halogeen dimmer daarvoor bruikbaar? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
AEO Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Ik heb nergens dimbare verlichting, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Kroonluchters kunnen tegenwoordig ook van speciale LED lampen voorzien worden. Ze zijn alleen bij sommige webwinkels verkrijgbaar, zoals LED it ......(laat er licht zijn). Even zoeken op google. Succes, AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
katwezel Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 klopt niet , heb redelijk ervaring met leds op gebouwen , we hebben er zelfs eentje waar een 4000 led spotjes hangen samen met hogedruk lampen en tl lampen op dezelfde stroomkringen , ik vermoed dat het een verkoopspraatje is om je er toe aan te zetten om nog meer leds te kopen , dus gewoon doen en plaats die buitenspotjes maar grts katwezel M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Psychosammie Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Ziet er goed uit. Wel erg duur nog. Maar zou in principe gewoon moeten kunnen met mijn halogeendimmers. Heb wel eens gelezen dat er gedimd moet worden met een 12V stuurstroom. Dan moet je dus draden trekken. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
The Iron Maiden Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2011 Ik bedenk me nu dat ik ook led kerstverlichting gebruik. Deze verlichting staat zo'n 3 weken 24 uur per dag aan. Dat is wel makkelijk als ik 's avonds in het donker thuis kom. Op deze groep zitten ook spaarlampen (buitenverlichting), en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad. Ik zal overigens niet alle buitenverlichting zomaar door led vervangen. Nu zit er een 5 watt spaarlamp in. Ik kan dan het energieverbruik terugbrengen tot zo'n 1,5 watt, maar dan ben ik wel 15 euro verder. Daar kan ik lang een spaarlamp op laten branden. Ik zal deze pas vervangen als de spaarlampen kapot zijn mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Psychosammie Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Ja, zoiets heb ik ook. Er branden nu de hele nacht 5 buitenlampen. Dat waren oorspronkelijk van die 60 watt lampen met zo'n mooi spiraal erin. Die vervangen door spaarlampen. Is geen gezicht in een mooie oude lantaarn. Maar hé, je moet wat als je de planet wil redden. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Alventali Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Zo gaan wij voor de buiten kerst verlichting ook over op LED. Met solar + schemerschakeling paneeltje erbij. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Psychosammie Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ik ze vorig jaar eens bekeken maar ik vind het allemaal zo kitsch. Van dat harde witte licht. Als je bedenkt dat de oorsprong toch gewoon een brandende kaars was. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen