yvessr Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Na lang aarzelen toch maar effen een tread openen om mijn probleem aan te kaarten, in de hoop een oplossing te mogen vinden... Ik gebruik het recentste OpenPLi-image en OScam met dvbapi(eveneens de laatste svn) om mijn kaartjes (Viaccess) te kunnen lezen en dit gaat vrij vlot, uitgezonderd dat ik telkens weer, na een 10-tal opeenvolgende zappings, een black screen krijg !!! Ik zie wèl netjes alle ecm data, echter geen beeld noch geluid meer. Verder zappen lost niets op; alleen alle ecm blijven verder binnenkomen... maar geen beeld. De enige oplossing is een softcam restart (of volledige image uiteraard)... en dan zijn we weer vertrokken voor een goeie 10-tal zappings..., etc. Nog effen vermelden dat ik geen enkel probleem heb zolang ik niet te veel zap, en ik dit probleem heb zowel op mijn Duo als op mijn Solo ! Ik probeerde enerzijds reeds images van Vix, VTi en nu OpenPLI gecombineerd met Oscam Stable en Experimental versies, maar steeds weer hetzelfde probleem ! Een 100% identieke config op een DM800HD geeft geen enkel probleem !!! Ik durf dus te mogen stellen dat er hier een waarschijnlijk een Vu-driverprobleem is, hoogst waarschijnlijk in de DVBAPI-module... Wat denken jullie daarvan?... Zelfde ervaring?... Oplossing?... Van harte dank voor elke tip ! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 hoi yvessr, zal de eerste schop tegen de bal geven ik heb niet veel ervaring met oscam maar wel getest en het blijkt bij mij dat in de smartcard reader ingebouwd dit niet lekker functioneert. Ik heb een weekje een externe USB smargo eraan gehad en toen liep het stabiel. (dat zijn ook anderen hun ervaring las ik elders) Misschien dat het specifiek te maken heeft met de clockfrequence van die ene kaart die liever sneller geklokt wilt zijn hetgeen met een smargo wel gaat en met de interne reader niet? ciao Second Life Mungo Parker
yvessr Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2011 Hi @Tonskidutch, bedankt voor je reply... het zou kunnen dat er een probleem is met de smartcard readers, maar ik twijfel er aan, want als ik een andere softcam (CCcam) gebruik om een van mijn kaartjes te lezen dan heb ik geen enkel zapping-probleem; ik ben echter verplicht met OScam te werken omdat mijn 2e kaart (Viaccess) met geen andere softcam te lezen is! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 sja, toch heb ik precies hetzelfde met CCcam wel, maar met oscam niet <> smargo wel wel! ciao Second Life Mungo Parker
Toppers Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Ik geloof niet zo in de mogelijkheid van de interne cardlezer. Ik heb het zelfde probleem met m'n VU+DUO en lees hier in huis m'n 2x kaarten vanuit een NSLU-CCcam server (voor m'n 2x andere boxen) Terug naar CCCam (VU+DUO) en het werkt altijd. Ik heb wat tegen dat Oscam, je moet zoveel configureren in tevens een aantal bestanden.
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 nu ja, uhm de interne readers doen het gewoon goed maar bijvoorbeeld voor mij, is oscam wel prettig, daar ik de live uitzendingen van sky sport enkel met oscam geopend krijg. de CCcam doet alles behalve de live uitzendingen van m'n sky kaart. daarom ben ik aan de oscam gaan testen en ja die is een heel stuk lastiger maar zoals in het verleden ook al eens geschreven is geworden, je kunt de clockfrequence niet verhogen (tenminste niet effectief) en die heb je voor bepaalde zenders + kaart wel nodig. daarom mijn suggestie het eens met de smargo te testen want die kan WEL de clockfrequentie verhogen die je via de oscam instelt. om nu meteen een extern servertje te gaan bouwen is niet zozeer de bedoeling geloof ik. ciao Second Life Mungo Parker
Toppers Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch nu ja, uhm de interne readers doen het gewoon goed maar bijvoorbeeld voor mij, is oscam wel prettig, daar ik de live uitzendingen van sky sport enkel met oscam geopend krijg. de CCcam doet alles behalve de live uitzendingen van m'n sky kaart. Daarom ben ik aan de oscam gaan testen en ja die is een heel stuk lastiger. Maar zoals in het verleden ook al eens geschreven is geworden, je kunt de clockfrequence niet verhogen (tenminste niet effectief) en die heb je voor bepaalde zenders + kaart wel nodig. Daarom mijn suggestie het eens met de smargo te testen want die kan WEL de clockfrequentie verhogen die je via de oscam instelt. Om nu meteen een extern servertje te gaan bouwen is niet zozeer de bedoeling geloof ik. ciao Ik begrijp je helemaal, het servertje heb ik 2 jaar terug gebouwd omdat ik een ongebruikte NSLU had staan. Staat bij mij in een hoekje en verzorgd keurig en probleemloos de receivers bij mij in huis van keuken, slaapkamer en woonkamer.
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 eenmaal werkende is dat wel prettig, dat geloof ik je. maar vergeet niet dat sommige kaart combinaties in de receiver sowieso problemen hebben dat weet ik maar al te goed van de dreambox met de combo s02 premiere en s3 NL alsook met de s02 premiere en de s2 digital+ dat ligt aan de twee readers die eigenlijk doorgekoppeld zijn die heb ik toen verdeeld in m'n andere boxen en daarmee was het over. of yvessr ook eens enkel een kaart getest heeft en het gedrag van de viaccess kaart moet hij misschien even aangeven? ciao Second Life Mungo Parker
yvessr Geplaatst: 7 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2011 Hi allemaal, en bedankt voor jullie reacties... @Tonskidutch: In mijn Solo heb ik uiteraard maar 1 kaartje (TNTSatHD > Viaccess, dus kan alleen maar met OScam) en daar hetzelfde probleem !!! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 ennuh uh andersom viaccess in duo (enkel 1 kaart)? ciao Second Life Mungo Parker
basix Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Als het aan dvbapi zou liggen (wat ik betwijfel) kan je oscam puur als reader gebruiken (dvbapi uitschaklen in config oscam) en je cccam ernaar laten connecten. Eerst oscam daarna cccam starten, en je ziet maar of het goed genoeg werkt.
yvessr Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 via CCcam geen enkel probleem, maar dan krijg ik mijn Viaccess-kaart (TNTSatHD) niet open; gaat enkel en alleen open met Oscam en DVBAPI ! Vu+ Zero: OpenPli 8.3
theparasol Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Origineel bericht van: basix Als het aan dvbapi zou liggen (wat ik betwijfel) kan je oscam puur als reader gebruiken (dvbapi uitschaklen in config oscam) en je cccam ernaar laten connecten. Dit gaat dus helemaal niet werken omdat TNTSAT gebruik maakt van ecm lengtes die CCcam domweg niet aankan. @TS: Gebruik je oscam met loadbalancer? zoja, zet die eens uit. Waar staat je DVDAPI request mode op? Ik gebruik hier 1 en heb geen issues met blackscreen. Maar goed, heb dan ook een DM800HD PVR, en daar gaf jij ook al van aan dat loopt prima! Op openpli geven meerdere vu gebruikers aan dat ze af en toe blackscreens hebben. Je zou eventueel requestmode 0 kunnen gaan inzetten met een lange dvbapi config vergelijkbaar als ik ooit bedacht heb voor NL/Vlaams pakket.
theparasol Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 @yvessr: De tuxbox mips oe1.5 schijnt zonder blacksscreens te lopen op de vu's zie bijlage! oscam-svn5982-mips-tuxbox-oe15-webif-Distribution.tar.gz
cremas Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Origineel bericht van: theparasol @yvessr: De tuxbox mips oe1.5 schijnt zonder blacksscreens te lopen op de vu's zie bijlage! Wilde even in de bijlage kijken maar krijg deze foutmelding: tar: This does not look like a tar archive tar: Skipping to next header tar: Exiting with failure status due to previous errors Groet, Cremas Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen