Paysan Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Ik wil een disk inbouwen in mijn VU+ DUO. Er zijn ECOGREEN disks die weinig warmte en lawaai produceren maar de RPM is 5400. Ik neem aan dat dit ook de doorvoersnelheid van de data zal beperken. Weet iemand of dize disks bruikbaar zijn in mijn VU+ DUO ?
Alventali Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Kijk eens in het derde topic hier boven in Hele lijst met werkende harddisks. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Origineel bericht van: Paysan RPM is 5400. Ik neem aan dat dit ook de doorvoersnelheid van de data zal beperken. dat toerental is geen beperking voor je data ?doorvoersnelheid? performance. overigens er is sinds die lijst is samengevat al weer heel wat water de rijn gepasseerd en dus nieuwe discs op de markt. ciao Second Life Mungo Parker
Kabeltje87 Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Origineel bericht van: Paysan Er zijn ECOGREEN disks die weinig warmte en lawaai produceren maar de RPM is 5400. Ik neem aan dat dit ook de doorvoersnelheid van de data zal beperken. 5400 rpm is ruim voldoende, zelfs voor 5 opnames HD tegelijkertijd en ook nog een HD opname bekijken ook tezelfdertijd. Dat lagere toerental beperkt juist het geluid en warmte productie. Aanbevolen dus. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 wat een samenraapsel van oneigenlijke argumenten zeg. RPM heeft niets maar dan ook niets met de prestatie te maken ook niet met hoeveel opnamen je kunt starten tegelijkertijd. 5400 is wel (algemeen maar niet altijd) iets rustiger / stiller. zouden m'n 10.800 rpm discs in de Proliant minder data kunnen verwerken? "bullshit" vraag of stelling en heeft niets met de rpm te maken. ciao Second Life Mungo Parker
Moderator wiz Geplaatst: 7 oktober 2011 Moderator Geplaatst: 7 oktober 2011 Dat is niet geheel juist Tonski. Als een disk sneller draait, dan kan de data van een sector sneller worden ingelezen dan wel geschreven. Het toerental van een harddisk heeft dus wel degelijk invloed op de snelheid waarmee data beschikbaar komt. Tuurlijk heb je gelijk dat een 10k disk niet 2x zo snel is als een 5400 model (de disk cache speelt daar een belangrijke rol in), maar een 10k of 15k disk zal zeker een wat hogere throughput hebben dan een 5400 model. Nu heb je in een settopbox natuurlijk geen ruk aan een hoge throughput, domweg omdat je disk niet een bottleneck zal zijn met de huidige bitrates op de satteliet, en het maximum aan kanalen wat je tegelijkertijd zou kunnen opnemen. Als je de keuze hebt tussen een 5400 of 7200 toeren ding, dan zou ik voor gebruik in een settop box een 5400 disk zetten omdat deze wat stiller zijn en minder warm worden. Het verschil qua doorvoer tussen 5400 en 7200 zul je niet nodig hebben in een settop box. Je zou zelfs een solid state disk in je box kunnen zetten, maar de snelheid die dat ding levert wordt niet echt gebruikt in je box en dus is dat een hele dure oplossing die behalve geluidloos en minder warmte niet echt wat toevoegt. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
minplus Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Voor HD, vooral films, een 2 TB nemen, kan veel op, en een 5400 slijt evt. minder snel en evt. minder herrie. Simpel. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
ProXar Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Heb ook een 2TB Samsung in de VU+ zitten, 5400 toeren word ook minder warm. Draait super. .:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::. .:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen