DikkieDick Geplaatst: 7 oktober 2011 Geplaatst: 7 oktober 2011 Heel maf: paar dagen heeft de box fatsoenlijk gewerkt. 'Ineens' wil ie niets meer opnemen. Timeshift werkt niet. Kreeg meldingen over read only filesystem. Maar eens geboot en het blijft zo. In /var/etc/mtab die verwijst naar /proc/mounts staat ook /dev/mtdblock/1 /var_flash jffs2 rw,noatime 0 0 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /var ext3 ro 0 0 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd ext3 ro 0 0 Iemand enig idee waar dit bepaald wordt en hoe dit weer recht te breien is? Dacht ik zet hem in /etc/fstab maar ja, die is nu ook readonly. Schiet dus niet op. Even later: hmmm vreemd nog eens geboot en nu staan ze weer rw. Kijken hoe lang het duurt. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
Gast Bats Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ja, Gemini-image is minder kritisch dan PLI bij een minder compatibel HDD. Heb je wel direct beeld bij de koude start? Met EPG op HDD. Of moet ie nog even spanning opbouwen?
theparasol Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Origineel bericht van: Bats Ja, Gemini-image is minder kritisch dan PLI bij een minder compatibel HDD. Heb je wel direct beeld bij de koude start? Met EPG op HDD. Of moet ie nog even spanning opbouwen? Waar je het altijd vandaan haalt is me een raadsel, maar er klopt niets van. Vermoedelijk is je box onverwachts uit/aan gegaan (netspanning?!) Je hdd wordt dan in readonly mode gemounted totdat je een checkdisk gedaan hebt. Als deze slaagt dan wordt je hdd pas weer rw gemounted. Vandaar dat je na een reboot weer een rw hdd had.
Gast Bats Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1743761/DM7000_voedingskabel_hdd_voor_ Heb ik dus nooit gedaan.
DikkieDick Geplaatst: 9 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2011 Ontdekt dat het filesysteem spontaan op readonly springt als ik files move die op de harde schijf staan of files verwijder. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen