Ga naar inhoud

aansluiten op tv (beginner)

Aanbevolen berichten

Gast marivermeer
Geplaatst:

Wij beschikken sinds kort over een Philips tv (40PFL9705H/12) met de volgende aansluitingen:

Tuner/ontvangst/transmissie

Antenne-ingang: 75 ohm coaxiaal (IEC75)

Videoweergave: NTSC, SECAM, PAL

Digitale TV: DVB Terrestrial *, DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*, MHEG

Tunerbereik: Hyperband, S-kanaal, UHF, VHF

Connectiviteit

Ext. 1 scart: Audio L/R, CVBS in, RGB

Ext. 2 scart: Audio L/R, CVBS in, RGB

Ext. 3: YPbPr, Audio L/R in

VGA-ingang: PC-ingang, D-sub 15

HDMI 1: HDMI v1.4 (Audio Return Channel)

HDMI 2: HDMI v1.3

HDMI 3: HDMI v1.3

HDMI Side: HDMI v1.3

Aansluitingen aan de voor- en zijkant: 2x USB, Common Interface-sleuf (CI-CI+), SD-kaart (beeldopslag)

Andere aansluitingen: Hoofdtelefoonuitgang, S/PDIF-uitgang (coaxiaal), Ingebouwde WiFi 802.11b/g/n-spec, Ethernet-LAN RJ-45,

Wat we ons af vragen is : Kunnen we een schotel rechtstreeks aansluiten op deze tv of moeten we ook een receiver erbij kopen.

Het gaat ons puur om de ontvangst van vrije kanalen.

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Nee. In deze TV zitten twee tuners, één voor Digitenne en één voor de kabel.

Dus dat wordt een sat-tuner kopen!

Strong SRT8000 met Sattracker 4.0 - Strong SRT4355E - Lemon030-CI

Geplaatst:

Goedemorgen.

Jammer dat eerst de tv gekocht is en daarna gevraagd is om info.

Deze tv beschikt NIET over de mogelijkheid om een sat schotel aan te sluiten. ( Geen DVB-S aansluiting )

Deze tv,s zijn er wel alleen je moet het natuurlijk wel weten wat voor aansluitingen er op moeten zitten.

Laatst was er een goede aanbieding bij ????( Duits) waar desbetreffende aansluitingen allemaal op zaten.

Het wordt dus een goede satontvanger kopen.

Groeten

G

Gast marivermeer
Geplaatst:

dank je wel allemaal voor het antwoord.

Dan maar een kastje erbij

Gast marivermeer
Geplaatst:

Toch nog een vraagje

We moeten de schotel achter plaatsen vanwege de bouw van de woning.

Afstand schotel- receiver wordt dan ongeveer 25 meter.

We willen een zo klein mogelijke schotel, wat raden jullie aan.

Alleen voor fta zenders wordt het gebruikt. (duitstalige met name)

Geplaatst:

Nou, die afstand vanaf de schotel naar receiver is geen enkel punt, hoor.

Belangrijker is de vraag of je wel vrij zicht hebt op het zuiden. Geen obstakels van huizen of bomen! Je kunt op dishpointer bekijken of je last hebt van eventuele huizen aan de overkant. Als die er wel zijn maar niet hoog dan kun je op dishpointer zien of je er overheen kan kijken.

En voor wat betreft de grootte van de schotel zou ik iig niet kleiner gaan dan b.v. een Triax 64cm.

Succes.

Strong SRT8000 met Sattracker 4.0 - Strong SRT4355E - Lemon030-CI

Gast marivermeer
Geplaatst:

geen obstakels

Volgens de dishpointer kan het gewoon, geen enkel probleem

Bedankt

Geplaatst:

@marivermeer

Voor de vrije Duitse zenders heb je de Astra 1 nodig. Op de Astra 3 waar veel Nederlandse HD-zenders zitten, zijn de meeste zenders gecodeerd. Er zijn er echter een paar die niet gecodeerd zijn en dat zijn de volgende regionale omroepen:

-Omrop Fryslan TV

-TV Noord

-TV Drente

-TV Oost

-TV Gelderland

-Omroep Zeeland TV.

Als je deze regionale zenders ook wil ontvangen, heb je een schotel met een dubbele kop nodig.

Laat even weten of je deze regionalen wilt ontvangen.

Gast marivermeer
Geplaatst:

Het gaat met name om de vele duitse zenders zoals kabel 1 en dergelijke.

Uiteraard zijn de regionale altijd welkom omdat Ziggo weer zo leuk is een aantal te schrappen volgende maand.

Opnemen ja graag, tot nu toe voor 1 tv maar wellicht in toekomst 2.

Dat ligt eraan of we nog veel langer bij Ziggo blijven.

Zat zelf te denken aan triplesat (die van canaldigitaal) maar hopelijk is er nog zoiets maar dan iets goedkoper.

Kleur schotel zou fijn zijn als die donkergrijs is

Grtjs

Geplaatst:

Een TripleSat kost inderdaad 169 euro maar CanalDigitaal geeft ze onder bepaalde condities ook in bruikleen en dan wordt hij nog geplaatst ook. Bedenk wel dat een Triplesat maar twee aansluitingen heeft. Dus als je een satelliettuner hebt waarmee je ook kunt opnemen (een andere zender dan waarnaar je kijkt), heb je beide aansluitingen al nodig. Als je later nog een tweede tv in huis wilt hebben, is daar geen aansluiting meer voor op een TripleSat.

Vindt je de TripleSat een leuk klein schoteltje en heb je aan de Astra 1 voldoende, dan bestaat er ook nog de Technisat DiGiDish 45 Deze kost inclusief bevestingingsmateriaal en lnb voor 1 aansluiting 59 euro. Dit is precies dezelfde schotel als van de TripleSat maar dan met 1 lnb. Hier kun je natuurlijk ook een lnb met 4 aansluitingen op zetten zodat je voor de wensen van de toekomst voldoende aansluitingen hebt.

post-55867-0-94551700-1318364035_thumb.jpg

Gast marivermeer
Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg.

Zal me in een satwinkel eens goed laten voorlichten.

Geplaatst: (aangepast)

Op mijn tv (Panasonic TX-L37DT30 Full HD 3D ) staat ook geen text als DVB-S/S2 (op de achterkant) maar er zit wel een satelliet aansluiting op. Staat er ook gewoon zo bij Satelliet 13V/18V DC 500mH Max. Misschien is dat bij Phillips ook zo? Zelf ben ik ook beginner in de Satelliet Scene (ik heb nog niks en twijfel nog) maar een TripleSat werd mij echt afgeraden omdat de schotel gewoon weg te klein is voor stabiel beeld/geluid bij slecht weer. Mocht je hem alleen gebruiken voor vrij te ontvangen zenders of kijk je er niet veel naar dan is het een optie. Maar ik ken 2 mensen die ook een TripleSat hebben gehad alleen voor vrije zenders met een los UPC abonnement voor betaalzenders en zijn overgestapt zijn naar alles via de satelliet gewoon weg omdat het beeld beter is en in verhouding goedkoper en natuurlijk veel meer HD maar wel met een Triax schotel van 78cm op advies. Zeg nou zelf een Philips 40PFL9705H/12 vraagt toch om HD!

aangepast door Alias_R
Geplaatst:

Ik heb zelf de Technisat Multytenne aangeschaft, omdat mijn nieuwe TV een in-built satelliettuner heeft. voor mij waren met name de Britse zenders interessant en ach 3 satellietposities er als bonus bij. Inderdaad geven de zwakkere transponders op de Astra 3 en de Hotbird wel problemen bij forse regen. De Astra 1 (19E) en Astra 2/Eurobird 1 (28E) geven echter nauwelijks problemen of het moet gewoon echt zware storm zijn.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen