Ga naar inhoud

aansluiten op tv (beginner)

Aanbevolen berichten

Gast marivermeer
Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor je bijdrage C0re, wordt toch een kleine schotel hier, komt achter het huis, aan de schuur, heeft dan een vrije kijk op de sattelieten.

Het enige waar ik eigenlijk een beetje mee zit is of 25 meter coax dan wel haalbaar is met zo'n kleine schotel of maakt dat niet echt veel uit.

En zou graag advies willen over welke coax goed is.

Verder wil ik de coax ingraven in een buis, ik neem aan dat dat geen kwaad kan (eventueel uiteinden dichtkitten i.vm. vocht ??)

Alias_R inderdaad je hebt wel gelijk dat je met zo'n tv HD moet kijken, toch blijft het voor een beginner best moeilijk een keus te maken.

Je wil niet al te veel geld uitgeven alvorens je weet of het voldoende is voor wat je wil als beginner toch.

De Philips heeft overigens geen aparte sat aansluiting

aangepast door marivermeer

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

@Alias_R schrijft:

“een TripleSat werd mij echt afgeraden omdat de schotel gewoon weg te klein is voor stabiel beeld/geluid bij slecht weer”

Bij een goed afgestelde TripleSat heb je echt geen beelduitval bij een regenbui. Alleen bij een enorme hoosbui valt het beeld weg maar dat gebeurt hooguit 10 seconden later bij een Triax78 ook.

Maar de TripleSat moet wel perfect uitgericht zijn, d.w.z. eerst afstellen op de Astra 1 en daarna fijntunen op de Astra 3 totdat je daar de maximale signaalkwaliteit hebt.

25 meter coaxkabel is geen enkel probleem ook niet voor een kleine schotel. De twee beste merken coaxkabels zijn de Belden H125 en de Koka 799 welke beide voor maximaal 1 euro per meter te koop zijn. Ingraven is geen enkel probleem als je hem maar wel in een buis legt, bijv. flexibele elektriciteitsbuis aan één stuk en dan waar de buis boven de grond komt een 180 graden bocht laten maken zodat de coaxkabel aan de onderzijde uit de flexibele buis komt. Zo kan er nooit regen in komen. Eventueel een beetje afkitten kan nooit geen kwaad.

aangepast door Satkijker
Gast marivermeer

Kijkdaar heb ik tenminste wat aan. Nette antwoorden.Met name de uitleg over coax.

Hartelijk dank allemaal voor alle hulp.

Geplaatst:

@marivermeer.

Ik ben ook een beginner en moet alles nog aanschaffen. Bij 2 aanbieders van satelliet produkten werd een TripleSat afgeraden met als reden eerder beelduitval bij slecht weer. Verder heb ik geen mening uit de praktijk over een TripleSat. Zelf ga ik waarschijnlijk voor een grotere schotel omdat ik alles wil gaan kijken via satelliet en dat schijnt stabieler te zijn. Ik zelf heb een topic geopent met vragen wat goed is en anders wat beter is. Aanbieders kijken misschien ook wel een beetje naar de marge op de produkten die ze verkopen. Vandaar dat ik een topic heb geopent om te kijken wat de mensen die verder in ervaring met schotels zijn mij adviseren.

Gast marivermeer

Keuze is hier gemaakt,wordt multytenne.

Willen als receiver de Sab titan 2.

Hopelijk is de keuze dan goed voor ons.

Grtjs

Beste maivermeer

Een leuk bescheiden schoteltje met veel mogenlijkheden. Ik kijk al 6 jaar via de Multytenne naar volle tevredenheid. En bedenk, als er dan een enorme bui is en je kijkt naar de HD-zenders op de Astra 3 die even wegvallen, kun je altijd nog overschakelen naar de SD-zenders op de Astra 1 die meestal dan nog wel te bekijken zijn. Dit komt niet alleen omdat de signalen van de Astra 1 sterker zijn, maar de signalen ook uit een iets andere richting komen. Het komt zelden voor dat beide signalen gelijktijdig wegvallen door heel veel regen.

Hou je ook rekening met de toekomst? De Multytenne is te koop met 1 of 2 aansluitingen.

aangepast door Satkijker
Gast marivermeer
Geplaatst:

Ja hoor, voor de toekomst 2 aansluitingen.

We houden nog even Ziggo aan om eerst eens te kijken hoe het bevalt met een schotel.

Mocht dat na een aantal maanden goed zijn, zal Ziggo ongetwijfeld verdwijnen en komt er een abo van CD.

En ach die hoosbui, daar leren we ook wel mee leven toch.

Grtjs

Gast marivermeer

Wie kan mij vertellen wat precies de letters betekenen bij dischponiter

d= 49,9 m

h= 28,7 m

Geplaatst:

Deze waarden vindt je als je obstakel-berekening aanvinkt en het rode ballonnetje versleept.

In dit geval is dus de afstand tot het obstakel = Distance d=49,9 meter

Obstakelhoogte h = 28,7 meter

Gast marivermeer
Geplaatst:

oke dan gaat het gebeuren vandaag.

Op naar Roermond en de schotel ontvanger en de rest kopen.

Zal volgende week geinstalleerd worden

Geplaatst:

Beste marivermeer

Zou je nu niet een weekje wachten. De Astra 1N die de Engelse zenders op de Astra 2D gaat vervangen hangt inmiddels op z’n plek en ze gaan de footprint nu uittesten. Binnen waarschijnlijk een week zullen de eerste resultaten bekend zijn en dan weten we of je met de Multytenne de BBC e.d. in Nederland nog kan ontvangen. Misschien dat je toch een maatje groter moet hebben.

Gast marivermeer

Eerst over dischpointer

Hij geeft aan D 49,9 houdt dat in dat een objerct MINIMAAL 50 meter van de schotel moet zijn, pfff dat haalt toch niemand.

Schotel komt hier ongeveer 3 meter hoog.

Ik lees dit nu het te laat is,

vanmorgen gekocht.

Nu heb ik een vraag: Sab titan 1 geeft aan schotel verplaatsen.

Ontvang ook niets.

Het afstellen pfffffff wat een werk, heb een satfinder maar lukt maar niet.

Betekend de melding schotel verplaatsen dat hij helemaal ergens anders moet staan of gewoon dat hij niet goed uitgericht is.

Gast marivermeer
Geplaatst:

Zal wat duidelijker proberen te zijn.

Schotel komt ongeveer 3 meter van de grond.

Het huis staat ongeveer 10 meter van de schotel en is 3 verdiepingen hoog.

Het huis staat tussen de schotel en de richting van de satelliet in.

Schotel komt dus achter het huis ( tegen schuur)

Kan dat of juist niet ?

Zal voor alle duidelijkheid even mijn gegevens laten weten wat ik invoer bij dischpointer

Beekpunge tegelen astra 19,2

Geplaatst:

Kan dat of juist niet ?

Bekijk bijgevoegd plaatje eens.

vGnp

post-44950-0-59082200-1319308773_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Een huis van 3 verdiepingen is ongeveer 11,5 meter hoog. Staat de schotel op 10 meter van je huis, dan mag het huis slechts 5,30 meter hoog zijn. Het is 11,5 meter hoog, dus je schotel moet 11,50 - 5,30 = 6,20 meter hoog staan om de Astra 3 te ontvangen. Voor de Astra 2 moet hij nog iets hoger staan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen