Ga naar inhoud

aansluiten op tv (beginner)

Aanbevolen berichten

Gast marivermeer
Geplaatst: (aangepast)

Bedankt allebei voor de antwoorden. Dan gaan we een oplossing zoeken

aangepast door marivermeer

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast marivermeer
Geplaatst:

Achter zal het al niet meer kunnen.

Dat red ik niet met een metertje of 5.

En ziet ook niet uit zon buis 5 meter boven het platdak van de schuur uit.

Zit te denken aan voorkant huis die staat geheel vrij van welk opstakel dan ook maar dan heb je dus een vergunning nodig.

Zo lees ik het tenminste

Geplaatst:

Maar stel dat je een vergunning krijgt, dan is het nog niet zeker dat je hem mag plaatsen.

Als het een huurflat is, staat er natuurlijk iets beschreven over het plaatsen en bevestigen van schotels in de huurovereenkomst.

Is het een eigen huis, dan zal er wel wat beschreven zijn in de overeenkomst van vereniging van huiseigenaren.

Gast marivermeer
Geplaatst: (aangepast)

We hebben een koopwoning dus die regels gelden niet.

Verder ben ik nu bezig aan het uitzoeken waar de rooilijn ligt aan de voorkant.

We hebben nl een erker aan het huis van 70 cm diep.

Als we daar boven (net boven het platdak van de erker) de schotel plaatsen steekt hij net niet / of net wel uit.

En volgens Venlo geen vergunning nodig dan.

Aan rest voldoen we, afmeting schotel en bla bla bla.

Omdat hij toch schuin gericht staat, blijven we volgens mij zeker binnen de diepte van de erker.

Maar dan moeten we wel zeker weten dat daar de rooilijn ligt.

En om de gemeente wakker te maken door het daar te vragen ??? lijkt me niet echt verstandig

aangepast door marivermeer
Geplaatst:

Een Multytenne staat in Nederland nagenoeg vertcaal, dus je zult zeker binnen de 70cm van de erker blijven maar, de erker is volgens mij niet de gevel, de gevel is de muur van je huis en officieel denk ik dat het niet mag maar ik zou ook zeker niets vragen. Altijd nog tijd genoeg als de gemeente er iets van zegt. En wie zegt nu iets van zo’n klein lief schoteltje als een Multytenne.

post-55867-0-04945000-1319372194_thumb.jpg

Gast marivermeer
Geplaatst:

ja van zo'n lief schoteltje niet, maar je weet nooithe.

Wij zijn dan de enige in de hele straat waar aan de voorkant een schotel staat.

Ach we komen erwel uit, desnoods op het schuine dak d.m.v. een of andere doorvoer.

We hebben geen schoorsteen. Alleen van die kunstof afvoeren van de centrale afzuiging.

Wellicht dat we dan kijken voor zo'n kunstof pan en dan maar een stukje buis op de zolder.

Er uit komen doen we in ieder geval.

Een blok verder wonen Turkse mensen en die hebben hem wel achter staan. Vanaf de grond een meter of 5 hoog, deze staat op de Turksat gericht.

De schotel wijst gewoon recht naaar zijn huis.

Dus hier zal het dan toch ook moeten gaan

Geplaatst:

Beste marivermeer.

Om de Turksat te ontvangen moet de schotel op Azimuth 136 graden staan.

Om de Astra 1 te kunnen ontvangen moet de schotel op Azimuth 162 graden staan. Die schotel staat dus 26 graden meer naar het oosten gericht. Omdat je hierdoor in een andere riching langs je huis kijkt, kan het heel goed mogelijk zijn, dat hij daardoor gemakkelijker over het huis kijkt. Dishpointer geeft daar uitsluitsel over en daar hoef je echt niet aan te twijfelen.

Het enige wat je hoeft te doen is nauwkeurig de hoogte van je huis bepalen en hoe ver de mast van je huis komt te staan en dit in Dishpointer in te voeren. Dan kun je tot op de decimeter nauwkeurig bepalen hoe hoog je schotel moet staan.

Maar als bij die Turk de schotel 5 meter hoog staat en deze schotel zal ongetwijfeld een stuk groter zijn dan de Multytenne, dan moet je de mast toch al tuien om hem niet te laten bewegen bij flinke wind of een flinke dikke pijp en volstorten met beton.

Gast marivermeer
Geplaatst:

Er zitten inderdaad tuidraden aan.

Vandaag ff proberen hier om hem hoger te zetten, lukt dat niet dan gaat hij definitief naar de voorkant.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen