nying-je Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ik sinds kort mijn lnb's vervangen door een Inverto Ultra Single lnb, ik heb via DISEgC 19,23,28 en 13 graden oost aangesloten op een Dreambox 500 HD, de lnb op 23 heeft kuren bij het wisselen van sateliet, als ik van 23 naar b.v. naar 28 ga en ik wil terug naar 23, dan heb ik geen signaal meer,druk ik op rtl5 dan werkt het weer en kan ik probleemloos op 23 weer doorzappen, ik snap hier echt niks van, heeft iemand enige idee waar het aan kan liggen?
vGnp Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ook nieuwe connectoren geplaatst? Zo ja, slecht contact, of sluiting op de 23.5E aansluiting misschien? En welk merk/type DiSEqC switch? Sommige dreamboxen zijn i.c.m. sommige switches niet bepaald een ideale combinatie. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
nying-je Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 @ vnGp,Bedankt,de connectoren heb ik niet vervangen en type DiSEqC switch is Maximum ,ik zal het zodra het droog is daar naar kijken.
satencom Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Deze problemen kunnen ontstaan, door een goedkope switch ,je zou kunnen kiezen voor een, EMP-CENTAURI 4x1 of een Spaun SAR 411 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
clemens2 Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Ben het met satencom eens, bijna al deze problemen ontstaan doordat de disecq schakelaars niet goed werken. En helaas bij een aantal merken gaat het wel vaak weg. Koop inderdaad een spaun of ander goed merk, en ik ben dan voor bijna 100% zeker dat je geen probleem meer hebt. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Seniorsatter Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Ben het niet met je eens. Al mijn ontvangers op een na(CT 6600 SST Plus) werken goed met de goedkoopste disecq 4/1(Golden Media) die ik via internet in Duitsland gekocht heb. De Disecg kostte € 3,49 excl. verzendkosten. De CT 6600 heeft wat moeite met switchen tussen zenders op verschillende satellieten en geeft dan melding ""geen of slecht signaal"" voor enkele seconden. Morgen gaat er weer een bestelling naar mijn sat-spullen leverancier in Duitsland, in dit geval o.a. een Clarke-Tech disecg 4/1 en een Spaun 411F om te testen wat deze bij de Clarke-Tech doen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen