jbbrans Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Afgelopen tijd heb ik regelmatig de formule 1 wedstrijden zitten kijken op BBC one HD en heb daar last van de rode spikkels die een tijd geleden bij diverse mensen ook voor kwamen. Ik keek verder geen HD zenders dus het was dan ook geen probleem. Maar ik wil nu overstappen op het HD pakket en heb even op de zenders nederland 1, 2 en 3 HD gekeken en zie daar ook de rode spikkels. Wat teruggezocht in de historie en ben eigenlijk een paar oplossingen tegen gekomen, waar later niets meer van teruggekoppeld werd. Deze oplossingen heb ik dan ook geprobeerd. - nieuwe firmware. Ik heb nu 9.20 en nog steeds last. - nieuwe loader. Van 1.19 naar 1.23, zonder resultaat. - en als laatste, nieuwe hdmi kabel. Ook dit gaf geen resultaat. Weet iemand nog iets, want ik vind de kwaliteit van sommige SD zenders steeds meer achteruit gaan en zou graag zonder problemen naar HD willen gaan. Het vreemde is: ik heb een tijd geleden (Volgens mij meer dan een jaar), een proefpakket gehad en toen had ik geen last van rode spikkels. Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO Astra 1, 2, 3 en Hotbird
edwin40 Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Ik heb precies hetzelfde gehad, en ook bij mij is het nooit opgelost.(ik had 1 van de 1e rebox versies) Toen had ik loader 1,19 dacht ik, je zou de 1,54 kunnen proberen als dat niet helpt ben ik bang dat er geen oplossing voor is. Ik heb toen voor de 2e keer een nw 9000HD gekocht en had er geen last meer van.(deze heb ik nu 1 jaar) Dus waar het in zat is mij een raadsel. Rebox 4220Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5
hhh Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Heb hier ook last van rode spikkeltjes. Voor je overgaat naar hd moet je misschien er ook op letten of je geen lichte hikjes in het hd beeld hebt. Komt bij mij onregelmatig voor. Als ik hd kijk met mijn samsung tv met ingebouwde ontvanger komen deze hikjes niet voor. Dus lijkt mij geen probleem van cds. Laatst een voetbalwedstrijd gaat 75 minuten goed en dan een paar minuten hele lichte hikjes.
jbbrans Geplaatst: 9 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2011 Hikjes heb ik af en toe ook en ook heel wisselend (Op de BBC one HD). Soms gaat het weg, na even naar een andere zender te hebben geschakeld, dus ik vermoed dat het met de harddisk te maken heeft. Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO Astra 1, 2, 3 en Hotbird
hhh Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Zou kunnen. Ik heb de hikjes ook als er niets wordt opgenomen en de timeshift staat op handmatig. Die wordt op zo'n moment ook niet gebruikt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen