waveman Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Omdat er een 40gb IDE schijf in zat heb ik er een sata2 schijf in gezet, maar kom niet in de bios. Alt ctrl del, F2 of F12 hier reageerd hij niet op, F1= ntldr is missing maar dat is logies. Kortom ik wil booten vanaf cdrom, luisterd het zo nauw ?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ik zou denken dat F2 dé toets is.
waveman Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Ja dacht ik ook, maar er gebeurt niets als ik op F2 druk, de timing van het indrukken(als het Dell logo verschijnd) heb ik wel 40x gedaan. Nog meer suggesties ?
BokkieBok Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Herkenbaar. Ik heb verschillende merken pc/laptop in huis, dan zit ik ook de hele tijd de proberen welke toets nou voor wat is. Ik doe zelden iets in het BIOS, dus ik vergeet ook nog vaak welke toets voor wat is. Mijn ervaring is dat je de toets moet inhouden voor de pc gaat booten. Veel pc's zijn zo snel geworden, dat je vaak net te laat bent met het indrukken. HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
satman_fryslan Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Hallo Waveman, Bij mijn Dell Optiplex gx 620 is het toets F12 indrukken gelijk na het logo... suc6
waveman Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Ga het proberen BB, als er resultaat is zie je het hier.....zoniet ook
Terradon Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Hoi, kijk eens goed op het mainboard daar zit een jumper met resset of rst goed zoeken en je vind hem, meende dat de procedure als het volgt was van de stroom af en dan gedurende 10 sec de jumper kortsluiten deze weer verwijderen en voila je bios is geresset naar fabrieks instellingen. Als je op zeker wilt gaan kun je ook eerst eens proberen de batarij er een minuut of 10 uit te laten en vervolgens er weer in zetten, meestal heb je dan een soft resset de eerder genoemde methode word ook wel hard resset genoemd en is bruikbaar als er bv een beveiliging is aangebracht in het bios zodat je daar niks kunt veranderen....... Groetjes........
waveman Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Omdat ik ook een engels talig forum over dit onderwerp zat te bekijken heb ik er nog niets aan gedaan. De battery er uit is zo'n gek idee nog niet. Er wordt ook melding gemaakt van de 4 leds op de achterkant kwa volgorde van branden.
Moderator wiz Geplaatst: 8 oktober 2011 Moderator Geplaatst: 8 oktober 2011 gewoon ding aanzetten en wat toetsen ingedrukt houden. Als het goed is komt er dan een melding keyboard error, F1 to continue, F2 to enter setup. F2 is wel de toets die je moet hebben. Op welke usb poort heb je een keyboard aangesloten? Ik meen dat de usb poortjes onder de netwerk aansluiting speciaal voor keyboard / mouse zijn, dus druk daar je keyboard eens in wellicht dat het helpt. succes, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
satencom Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Het probleem zit hem in het toetsen bord even een andere toetsen bord proberen, of een andere usb aan sluiting proberen, wil ook wel helpen, met F2 moet het lukken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
waveman Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 Heb alle adviezen nagelopen zoals de 2 usb poorten, ook uitgewisseld ! géén reactie op F2 en F12, batterij.......dan maar op zoek naar de jumper.Nog niet vermeld had ik dat hij 2 piepjes geeft. Het toetsen bord is goed
Terradon Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Hoi Waveman, Ik heb je een pm gestuurd met een link naar de te volgen procedure, met die truuk heb ik ooit eens een Dell Optiplex GX 520 met een niet benaderbaar bios weer kunnen herstellen. Succes en groetjes........
waveman Geplaatst: 15 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2011 Heb een ander usb toetsenbord er aan gehangen en voor 100% werkend, maar even erna het oude bord er weer op gezet en ook weer werkend! Het valt niet mee met al die chinese clones
Sjattuh Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Je kan denk ik de BIOS ook uitzetten dat hij boot met het Dell logo. Dit zal het de volgende keer makkelijker maken. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen