denbosch Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Ik wil een oude polarmount voor een schotel van twee meter voorzien van twee zonnepanelen. Nu wil ik dat deze de zon gaan volgen. Is het mogelijk om de mount de zon te laten volgen?
vGnp Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Origineel bericht van: denbosch Is het mogelijk om de mount de zon te laten volgen? Ja. Maarrrr....: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
denbosch Geplaatst: 11 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2011 Dit systeem bedoel ik niet. Ik wil gewoon een oude mount voorzien van panelen en deze automatisch de zon laten volgen.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 Nee. De baan van de zon is iedere dag van het jaar anders. Anders hadden we geen jaargetijden.. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Snuffer Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 Dit is geen enkel probleem als je maar gebruikt maakt van een extra actuator om te eleveren ook kan je het met 2 diseq motors doen. Je zal alleen de diseq motor moeten sturen met de PC en een programma ook kan je 2 diseq motoren stuuren met een PIC18F2520 processor elke 20 seconden word 1 van de motoren bij gestuurd. Mooi met een gps ontvanger die uh nee te mooi maken Ron....... Dit zou je kunnen doen met een mount die de ring volgt en een actuator die de hoogte baan insteld deze zal dus 1 keer per dag een verplaatsing doen tewijl de mount de gehele dag verplaats wordt. Als je meer wilt weten kijk eens hier: o jee geen link dan gaat me balkje vol een google eens op Heliostaat. mocht je meer info of hulp nodig hebben laat maar weten. Ron / Snuffer TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen