Ga naar inhoud


CD ontvangen in Barcelona


Saimen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ga begin volgend jaar werken in Barcelona en wil daar graag Nederlandse tv kijken.

Nu is mijn idee dat ik mij (op nl adres) kan aanmelden bij Canaal Digitaal en vervolgens met deze kaart NL tv kan kijken op mijn tv in Barcelona.

 

Klopt mijn idee? Heeft iemand hier ervaring mee en welke set kan ik het beste (als starter) gebruiken?

 

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De helft van de klanten van CanalDigitaal woont in Spanje en Portugal. wink

Dus Barcelona zal geen probleem opleveren.

Je moet je wel vergewissen of je een schoteltje van 64 cm (is voldoende) kan plaatsen en je moet vrij zicht op het zuiden hebben.

Ik zou in dit geval het goedkoopste CanalDigitaal setje nemen wat er te koop is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ,

 

Ik woon in Alicnate en asl je de atrs 1 en 3 wilt ontvangen raad ik je 80 cm schotel aan Voor allen astar 1 is een 64 cm schotel geen probleem maar je moet je wel realiseren dat op de astra 1 straks niet zoveel meer te zien is wat betreft CD

 

succes duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Saimen

 

Welkom op dit forum

 

Om in Barcelona de Astra 1 en 3 te ontvangen,kun je met een 60cm schotel toe. Ik neem aan dat je zowel de Astra 1 wilt kunnen ontvangen waar de meeste Nederlandse SD-zenders op zitten als ook de Astra 3 waar de Nederlandse HD-zenders op zitten, zie voor de zenderlijst:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...st-tv-radio.pdf

 

In Nederland is het merk Triax erg bekend maar in Spanje totaal niet. Triax is een kwaliteitsschotel. Als je eventueel de schotel vanuit Nederland mee kan brengen, adviseer ik je een Triax 64 met CanalDigitaal duo-lnb.

Misschien dat er in Barcelona ook een Nederlandse of Belgische satellietshop is waar je een Triax met CanalDigitaal duo-lnb kunt kopen maar de prijzen zullen ongetwijfeld hoger liggen dan via een goedkope webshop in Nederland.

 

Als je in Spanje in een reguliere satellietshop een schotel gaat kopen, gaat het meestal om goedkope merkloze schotels die minder presteren dan Triax. In dit geval moet je een 80cm merkloze schotel nemen die meestal rond de 25 euro kost, maar je zult ook een geschikte duo-lnb moeten nemen.

In Spanje kennen ze de Astra 3 niet omdat daar geen enkele Spaanse zender op zit, dus ook geen duo-lnb Astra 1- Astra 3, alleen een duo-lnb voor Astra 1 en Hotbird waar je dus niets aan hebt. Weet je in Barcelona dus geen Nederlandse of Belgische satellietshop te vinden, dan zul je de duo-lnb voor een 80cm schotel uit Nederland mee moeten nemen. Welke duo-lnb hangt af van hoeveel aansluitingen je wilt hebben. Is het voor slechts 1 TV, of voor twee TV’s of voor één tv kijken en een andere zender opnemen. In deze gevallen heb je dus een duo-lnb nodig met twee uitgangen. Laat even weten wat je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden.

 

Het is me al meer duidelijk welk formaat schotel ik zal moeten nemen. Hebben jullie wellicht ook nog tips voor welke decoder ik het beste kan gebruiken? Deze moet ondersteuning hebben voor CD neem ik aan? Zijn hier nog termen voor?

 

@Satkijker Thanks. Het is inderdaad slechts voor 1 tv. Dus ik zal aan een duo kop genoeg hebben (mocht ik astra 1 en astra 3 willen ontvangen) Maar nog even voor de duidelijkheid: stel, ik neem het basis pakket (http://www.canaldigitaal.nl/televisie/overzicht.aspx) daar zitten 11 HD zenders is.. Als ik die hd zenders wil zien zal ik een duo lnb moeten hebben welke ik op astra 1 en astra 3 richt.

 

Als ik de 11 HD zenders niet persé hoef te zien, dan is het richten met 1 lnb op de astra 1 genoeg?

 

 

Nogmaals dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Saimen

 

Als je een Triax 64cm neemt, kun je het beste een CanalDigitaal duo-lnb uit Nederland meenemen samen met de schotel. Die duo-lnb heb je met twee of vier aansluitingen. De duo-lnb met twee aansluitingen is voor jou dus ruim voldoende.

 

Is het moeilijk om een schoteltje uit Nederland mee te nemen, dan koop je in Spanje een merkloze schotel van 80cm voor 25 euro. Deze is 80 hoog en 70cm breed. De duo-lnb voor deze schotel moet je dan ook in Nederland kopen. Bijv. de

- Konig duo-lnb-single-astra 1-3 of de

- MaxDigital Universal Duo LNB Astra Block of de

- Smart Duo Lnb Single of de

- Adimo duo single

Zoek maar even op Google.

 

De prijs van een duo-lnb is maar iets meer dan van een enkele lnb. Bovendien gaan steeds meer Nederlandse zenders van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5, dus is het onverstandig een enkele lnb te nemen. Het beste is de lnb van de Astra 3 in de klem te zetten en de schotel ook op de Astra 3 uit te richten. Voor aanwijzingen zie de beschrijving van CanalDigitaal:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-handleiding-schotelset-duo-lnb.pdf

Het enigste verschil is dat je de duo-lnb niet 11 graden schuin moet zetten zoals met de schuine streep is aangegeven maar 20 graden schuin omdat je in Barcelona zit.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satkijker,

 

Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie. Het is me nu duidelijk.. Een schotel van 80cm gaat idd een beetje lastig meenemen worden in mijn koffer, en het lijkt mij dan ook verstandig dat ik deze daar haal.

 

Ik heb nog wel 2 andere vraagjes: is het verstandig om de decoder wel in Spanje te halen en zo ja, waar moet ik op letten?

En vraag 2 : er staat altijd aangegeven dat er geen gebouwen in de weg mogen staan tussen satteliet en schotel. Hoe strikt moet ik dit nemen? Moet de schotel echt op een 'schone' horizon gericht worden of kan er wel een gebouw tussen staan (op 50 meter afstand)?

 

Nogmaals hartelijk bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 2 : er staat altijd aangegeven dat er geen gebouwen in de weg mogen staan tussen satteliet en schotel. Hoe strikt moet ik dit nemen? Moet de schotel echt op een 'schone' horizon gericht worden of kan er wel een gebouw tussen staan (op 50 meter afstand)?

Kijk eerst eens op dishpointer, vul je locatie in en kies Astra 1 en daarna Astra 3.

Dan heb je al een goed idee wat er in de weg kan staan.

 

Verder even het plaatje in de bijlage bekijken.

 

vGnp

post-44950-0-37626700-1318765279_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satkijker,

 

Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie. Het is me nu duidelijk.. Een schotel van 80cm gaat idd een beetje lastig meenemen worden in mijn koffer, en het lijkt mij dan ook verstandig dat ik deze daar haal.

 

Ik heb nog wel 2 andere vraagjes: is het verstandig om de decoder wel in Spanje te halen en zo ja, waar moet ik op letten?

En vraag 2 : er staat altijd aangegeven dat er geen gebouwen in de weg mogen staan tussen satteliet en schotel. Hoe strikt moet ik dit nemen? Moet de schotel echt op een 'schone' horizon gericht worden of kan er wel een gebouw tussen staan (op 50 meter afstand)?

 

Nogmaals hartelijk bedankt voor alle hulp!

 

Gezien je ervaringen met sat tv zou ik een CD goedgekeurde tuner met kaartje in NL kopen. Dan heb je de grootste kans op succes.

Het kan waarschijnlijk wel worden aangeschaft in Spanje, maar dan heb je wel wat meer kennis van sat onvangst nodig.

Het mooiste zou zijn als je bij iemand een schotel kan lenen, om voor vertrek je kaartje te activeren en om te

oefenen met uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Saimen

 

Via Google heb ik geen satellietshop in Barcelona gevonden die op de Nederlands/Belgische markt is gericht. Het voordeel zou wel zijn dat als je problemen hebt, je naar de satellietshop kunt gaan. Nadeel is natuurlijk wel dat de tuners die geschikt zijn voor de ontvangst van de Nederlandse zenders in Spanje wat duurder zijn dan in Nederland.

Maar het zie er naar uit dat je die ook uit Nederland moet meenemen.

In principe is voor een beginneling in satellietontvangst een CanalDigitaal goedgekeurde tuner wel het veiligste om ongestoord de satellietkanalen te kunnen ontvangen.

Een goede en goedkope keus zou bijvoorbeeld zijn een Homecast HS 2100 CI CD USB PVR voor onder de 140 euro. Het is het beste om in Nederland al wat kennis en ervaring op te doen omtrent satellietontvangst. Misschien heb je kennissen die alle zenders vast in kunnen laden tegen de tijd dat je naar Spanje gaat en controleert of je CanalDigitaal-kaartje goed werkt. Als je wilt, kan ik je de preciese afstelgegevens van de schotel in Barcelona wel geven via een persoonlijke mail.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb net in Asturias een 110 cm stalen Triax voor Malaga besteld, ze hebben ook eventueel de Alu versie en nog veel meer Triax spullen voor een normale prijs. Helaas mag ik geen "reclame" maken in deze reactie. Decoders bestel ik altijd on-line in Nederland. Voor minder dan de helft van de prijs hier in Malaga worden ze binnen een week per koerier hier afgeleverd.

Apebox CI Benelux, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm LNB 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste Saimen en Satkijker,

 

Triax is weldegelijk in Spanje verkrijgbaar. Ik zit zelf in Zuid-Spanje en heb onlangs een plm. 110cm Triax via het internet in Noord-Spanje besteld. Het ding was binnen een paar dagen hier en hij is nu al een tijdje bezig de 23.5 Astra 3 HD naar wens te ontvangen. Mocht je de link naar die winkel willen hebben dan even aan de moderator vragen hoe dat te doen aangezien men geen namen/reclame op dit forum wil, maar misschien mag Spanje wel.

Apebox CI Benelux, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm LNB 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...