jojobuitenzorg Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Wij kijken nogal graag naar muziek programma's maar het is bijzonder irritant dat het geluid zo slecht is. Er vallen steeds kleine stukjes geluid weg, zowel bij de analoge en digitale uitgangen. De laatste weken wordt dat steeds erger, vooral als het een opname is. Het geluid gaat naar een versterker, waarvan ik de de stekkers al gecontroleerd heb, ook op de tv boven heb ik dit probleem. Hebben daar meerdere mensen last van? Weet iemand hier een oplossing voor ? Ik heb firmware .20 ander firmware versies hadden dit probleem ook.
ton2207 Geplaatst: 10 oktober 2011 Geplaatst: 10 oktober 2011 Klinkt als een probleem met je harde schijf. Je kunt proberen hoe het is als je de harde schijf niet gebruikt (time shift uit, geen opname maken of... de harde schijf even los halen). Als het de harde schijf is, kun je hem opnieuw formatteren (Journaled) en luisteren of het probleem opgelost is. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
jojobuitenzorg Geplaatst: 10 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2011 Ik ga morgen eens via mijn NAS opnemen, dan kan ik vergelijken.
gilera1009 Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 dit probleem, doet zich bij mijn ook voor, ook met het kijken naar een TV programma, raar maar waar. dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
hoost Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 De HD zenders van de Ned. omroepen produceren een zwaar mishandeld geluid, zeer sterk vervormd, niet om aan te horen. Bij Duitse HD zenders is het geluid prima in orde. Ik concludeer dus dat mijn Rebox 9000 PVR HD niet debet is aan dat euvel. Analoog geluid via de analoge t.v.-kanalen is prima, dus kan het aan de toevoer van het digitale signaal liggen. Ik ga er vanuit dat er vanuit de studio's gescheiden van elkaar zowel een digitaal signaal als ook een analoog signaal wordt verstuurd. Immers de analoge kanalen zijn zuiver. Is daar iets naders over bekend? Als ex-geluidtechnicus zou ik toch wel een schoon geluid willen horen bij de Nederlandse HD zenders Ik ben benieuwd naar een reactie Hoost
Dagoe Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 Ik heb bij mij eens even goed geluisterd, maar ik hoor geen verschil tussen de Duitse en Nederlandse HD zenders. Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200HzMesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand) Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas Schotel: 65 cm met dual LNB
Audioniek Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 Analoog geluid via de analoge t.v.-kanalen is prima, dus kan het aan de toevoer van het digitale signaal liggen. Ik ga er vanuit dat er vanuit de studio's gescheiden van elkaar zowel een digitaal signaal als ook een analoog signaal wordt verstuurd. Immers de analoge kanalen zijn zuiver. Je vergelijkt, zo lijkt het, het geluid van een SD-kanaal van een kabelaanbieder (iets anders analoogs is er namelijk niet meer) met een HD-kanaal via satellietontvangst. Het is maar helemaal de vraag langs welke wegen het uiteindelijke signaal over die trajecten bij je aankomt. Verder zit er in mijn optiek al sinds de start op de Nederlandse publieke HD-kanalen iets fout, want het geluid van in ieder geval de Nederlandse publieken is bij de HD-varianten zowat 8 dB zachter, vergeleken met bijvoorbeeld Das Erste HD en BBC One HD of de SD-varianten. Verder is er nogal wat verschil in bitrate. Das Erste HD bijvoorbeeld stuurt Dolby Digital 2.0 met 448 kbps, BBC One HD DD 2.0 op 192 kbps en Nederland 1 HD DD 5.1 op 384 kbps. De Duitsers hebben per kanaal dus 224 kbps, de Nederlanders komen niet verder dan een zeer magere 76.8 kbps per kanaal en dan reken ik het .1 kanaal nog niet eens mee. Met deze getallen weet ik wel genoeg: de Duitsers klinken bij dezelfde bronkwaliteit potentieel aanzienlijk beter en dat hoor jij (en ik ook) met één klap op je oren... Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
remo Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 Ik heb al zolang ik de tuner heb last van tikken en wegvallend geluid. De tikjes hoor ik alleen via de digitale uitgang. Dit schijnt door digitale ruis te komen? En via de analoge uitgang geen last van tikken maar nog wel van wegvallend geluid hoe langer de tuner aanstaat hoe erger het wordt. Nu krijg ik ook het idee dat het met de laatste firmware versie erger is dan de voorgaande. Groeten Remo
jojobuitenzorg Geplaatst: 11 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2011 Ik heb een opname via de NAS gedaan, maar daar is het geluid ook niet goed, 76.8 kbps per kanaal is ook bizar slecht, dat zal ik ook vast horen, morgen ga ik eens de SD zenders beluisteren (goede tip). Op diverse kanalen krijg ik ook geen stereo via SP/DIF, maar dat is niet zo erg, het geluid is toch een ramp, snap alleen niet dat dit de laatste weken pas zo erg geworden is (ik heb geen update gedaan). Zonder opname is het geluid slecht, maar hoemeer opnamen er draaien, hoe meer er stukjes uit het geluid wegvallen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen