Ga naar inhoud


waneer krijgen we full hd beeld op de nl zenders


ziggy

Aanbevolen berichten

vinden jullie het ook zo ontzettend storend dat je op de nederlandse zenders vaak een 4:3 beeld krijgt als je naar hd zenders kijkt.

dan zijn de duitsers beter af daar perfect hd en een vol beeld scherm.

we willen allemaal een mooie grote tv en wat krijgen we te zien

een namaak klein hd beeldje.

daar zouden kamer vragen over gesteld moeten worden ik vindt dat oplichterrij eerste klas.

wat vinden jullie hier van.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt gelijk ook daar een klein beeld maar vandaag zat ik F1 te kijken en dit was volgens mij altijd full beeld en nu ook maar een klein beeldje dan heb ik zo iets van we schieten mensen naar de maan maar een mooi gevuld hd beeld scherm is ons niet gegeven .

ik begrijp de man die het philips gebouw wilde bezetten enkele jaren geleden steeds beter.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Ik heb hier wel volledig beeld op Nederlandse HD zenders, tenminste zolang het echt 16:9 content is. Oude SD 4:3 content levert idd balken links en rechts op. En terecht want anders rekt alles maar onnodig op: breede koppen enzo.


Inderdaad, alleen snapt niet iedere regieafdeling dat... frown

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ziggy
je hebt gelijk ook daar een klein beeld maar vandaag zat ik F1 te kijken en dit was volgens mij altijd full beeld en nu ook maar een klein beeldje dan heb ik zo iets van we schieten mensen naar de maan maar een mooi gevuld hd beeld scherm is ons niet gegeven .


Wellicht waren er problemen met de aanlevering van de HD stream van F1 en hebben ze voor nood overgeschakelt naar SD stream van deze feed?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel (oude) films die zijn met 35mm film opgenomen, speciaal om op de TV weer te geven.

Omdat de TV destijds 4:3 was is voor het filmformaat ook voor 4:3 gekozen.

De kwaliteit was wel degelijk HD kwaliteit.

Zodoende ontstaan er (bij korrekte) aftasting en weergave op een 16:9 scherm zwarte balken links en rechts. Dit is dus normaal HD.

De bioscoopfilms zijn meestal in cinemascope formaat en dat is 21:9 oftewel 2,35:1

Hierdoor ontstaan (bij korrekte) aftasting en weergave op een 16:9 scherm weer 2 zwarte balken onder en boven het beeld.

Ook dit is normaal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ziggy
maar vandaag zat ik F1 te kijken en dit was volgens mij altijd full beeld en nu ook maar een klein beeldje dan heb ik zo iets van we schieten mensen naar de maan maar een mooi gevuld hd beeld scherm is ons niet gegeven .


Op welke zender was dat dan? Ik heb namelijk om 08.00 uur de hele F1 race in HD gezien, zoals het hoort (op RTL7 HD). En dus niets klein beeldje

Maar wel via UPC. Ging het dan misschien bij CanalDigitaal op de e.o.a. manier fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...