Ga naar inhoud


Het nieuwe sat4all.com!


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

 

Oude layout/textvlak was toch echt grijzer.

 

Oude kleur: #F9F9F9

Nieuwe #FFFFFF

 

 

Je hebt gelijk. Ik heb er nu #fcfcfc van gemaakt. Dat lijkt mij de gulden middenweg.

 

Ik ga kijken of ik hetzelfde kan doen met de forum index en de topic index.

 

Bedankt voor het meedenken en de opbouwende kritiek.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Michel, misschien is het handig een extra 'donkere' lay-out beschikbaar te stellen voor de mensen met contrastproblemen?

 

Ik vind het verder een hele verbetering, alleen zou ik proberen de vele witregels uit de lay-out te halen waardoor de pagina's compacter worden (minder scroll-werk).

AZbox & Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Michel, misschien is het handig een extra 'donkere' lay-out beschikbaar te stellen voor de mensen met contrastproblemen?

 

Ik vind het verder een hele verbetering, alleen zou ik proberen de vele witregels uit de lay-out te halen waardoor de pagina's compacter worden (minder scroll-werk).

We willen in principe maar met één layout gaan werken. Problemen met de forum weergave zijn meestal layout gerelateerd en als we meerdere layouts moeten gaan ondersteunen, wordt dat een dagtaak, zo niet onmogelijk.

 

Welke (overbodige) witregels precies? Ik lees deze opmerking nu al vaker, maar niemand legt precies uit wat hij bedoeld.

 

In het posts venster staat er vogens mij alleen overbodig 'Geplaatst: vandaag, 10:11' en die gaan we in de balk er boven plaatsen. Dat scheelt 1 regel per bericht, ofwel 10 regels per pagina. Veel meer overbodige witregels zijn er mijn inziens niet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe opzet is idd nieuw en zal idd ff wenne zijn,

zelfs op een imac zijn de kleuren storend tov de oude en het verschil in kleur van wat er nieuw is en gelezen is onduidelijk.

 

Hopenlijk word dit nog een beetje bijgeschaafd, verder compliment voor alle moeite!

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

kunnen jullie zowiezo terug naar oude kleuren en meer verschillen laten zien.

de rest van de opzet is wel aan te wennne

Nee, de kleur opzet blijft zo. Die is duidelijk rustiger voor de ogen, maar moet wel nog wat worden geoptimaliseerd en dat gaat eind deze week, begin volgende week ook gebeuren. Er zal vooral gekeken worden naar de aanduiding van nieuwe berichten en het verwijderen van onnodige javascript tooltips.

 

Ik heb nu te veel werk liggen om dat allemaal direct te kunnen doen. Er zijn nog belangrijkere zaken dan de layout die eerst de aandacht vragen.

 

Ik heb de post achtergrond nu heel lichtgrijs gemaakt en dat zou al beduidend rustiger moeten zijn dan het spierwit dat het eerder was.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De achtergrondkleur is prima zo...

 

Bij het oude forum kon je de datumweergave wel aanpassen... nu staat er bij de postings die bv gisteren gepost zijn "Gisteren" en dan de tijd... Ik vind het altijd veel makkelijker om gewoon de datum te schrijven. Dat geeft minder verwarring voor mij.

Ik heb bij de settings zitten kijken, maar kon het niet echt terugvinden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

.....en het verschil in kleur van wat er nieuw is en gelezen is onduidelijk.

Zoals ik al een keer of 15 schreef, gaan we dat nog verbeteren, maar het is NU ook al duidelijk zichtbaar zoals in onderstaande screenshot te zien is.

 

Let op het blauwe bolletje, de middelblauwe achtergrond (achter het bolletje) en de heel licht blauwe achtergrond van het topic zelf.

 

Die hele licht blauwe achtergrond gaan we geheel middelblauw maken. Dan is het nog duidelijker. Het voornamelijk gewoon een kwestie van wennen.

Het is nu anders, niet noodzakelijk slechter want we krijgen ook heel erg veel (veel meer) opmerkingen en complimenten dat van leden die de layout geweldig en goed leesbaar vinden.

 

Concrete verbeteringsvoorstellen op de juiste plaats worden nogmaals zeer zeker overwogen.

 

Mvg,

 

Michel

Image4.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er vragen ook nog steeds mensen via het contactformulier waarom de tijd niet goed staat. Onze tijd staat wel goed, maar in je eigen profiel instellingen (mijn instellingen) moet je wel je eigen tijdzonde (Amsterdam) goed instellen.

 

Mvg,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke (overbodige) witregels precies? Ik lees deze opmerking nu al vaker, maar niemand legt precies uit wat hij bedoeld.

 

In het posts venster staat er vogens mij alleen overbodig 'Geplaatst: vandaag, 10:11' en die gaan we in de balk er boven plaatsen. Dat scheelt 1 regel per bericht, ofwel 10 regels per pagina. Veel meer overbodige witregels zijn er mijn inziens niet.

 

Het "Vind ik leuk" knopje (is het eigenlijk helemaal wel nodig dat knopje?) zou tussen het regeltje "Rapporteer/Promoveer/Multicitaat/Citeer" geplaatst kunnen worden.

Het zou wellicht helemaal handig zijn dit gehele regeltje "Rapporteer etc" in de blauwe balk met de naam van de berichtopsteller te plaatsen, dat scheelt behoorlijk scroll-werk per pagina en laat de boel er overzichtelijker/compacter uit zien.

 

Verder is de afstand tussen de tekstregels is vrij groot. Als iemand dan nog een extra 'enter' geeft in zijn/haar tekst dan wordt het tekstvak nog hoger dan eigenlijk nodig zou zijn.

AZbox & Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een notify e-mail zat altijd een link die je naar het onderwerp bracht, dat is nu niet meer, de notify bevat nu een link die je naar het hoofdmenu brengt en dan moet je alsnog zoeken in welk forum een onderwerp staat.

Kan dat gefixt worden ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over het probleem van Firefox en het niet aangeven van de nieuwe berichten.

Ik heb altijd een update gedaan en zat dus sinds vanmorgen aan de laatste versie, maar er is een hele nieuwe versie met nummer 7.0.1 en na installatie, dus géén update!!, zie ik wel de nieuwste berichten.

 

Vladimirke ik heb dezelfde problemen als jij.

Kun je zomaar de nieuwe versie firefox over de oude zetten met behoud van alle oude mails?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de layout niet best. Vroeger stond er veel meer informatie op het scherm, nu moet ik veel meer scrollen. Ik stoor me dus ook aan de vertikale ruimte tussen de verschillende post en de hoogte van een 'witregel' tussen twee alinea's in de posts. De regel met 'geplaatst' is wat mij betreft ook te hoog, net als de regel met 'Vind ik leuk' die ook al vertikale ruimte inneemt. Een extra theme met minimale optische grapjes zou bijzonder welkom zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je zomaar de nieuwe versie firefox over de oude zetten met behoud van alle oude mails?

grts

Wat heeft firefox met je email te maken?

aangepast door testlid
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vind de layout niet best. Vroeger stond er veel meer informatie op het scherm, nu moet ik veel meer scrollen. Ik stoor me dus ook aan de vertikale ruimte tussen de verschillende post en de hoogte van een 'witregel' tussen twee alinea's in de posts. De regel met 'geplaatst' is wat mij betreft ook te hoog, net als de regel met 'Vind ik leuk' die ook al vertikale ruimte inneemt.

Vind ik leuk kunnen we wel verplaatsen.

Een extra theme met minimale optische grapjes zou bijzonder welkom zijn.

Ga naar onder, druk op 'Lay-out wijzigen' en selecteer 'IB.Board mobile'. Minimaler kan bijna niet ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...