Ga naar inhoud


Het nieuwe sat4all.com!


Michel

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er toch terug ergens een foutje is ingeslopen. Vroeger kwam je automatisch in een onderwerp op het laatste ongelezen bericht terecht. Nu kom ik telkens terug op de eerste pagina. Is dit normaal? Ik surf met de laatste versie van Safari onder Lion.

 

Lap, ik was het ondertussen terug al vergeten. je dient dus op het sterretje te klikken ipv op het onderwerp.

;)

 

 

Ik heb met Internet Explorer 9 hetzelfde probleem, weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen? Of hebben meerdere het probleem ik gebruik de Sat4all layout. In de andere layout heb ik het ook weleens gehad dat ik wel in de ongelezen berichten terecht kwam. Maar Bijv bij dit item kom ik elke keer bij het eerste bericht uit.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het wordt hier een beetje all4michel , mis het oude sat4all wel moet ik zeggen.

 

Maak het eens concreet en noem eens wat je mist dan?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak het eens concreet en noem eens wat je mist dan?

 

Het draadje met foto´s van installaties van andere leden (een van de weinige redenen dat ik hier af en toe kwam kijken)

Er zijn vast wel meer mensen die dat jammer vinden, maar ik geloof dat dat niet zo belangrijk is of zie ik dat verkeerd ?

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zie je verkeerd. Aangezien de ledengallerij niet heel eenvoudig in te passen is in de huige forum software laat dit op zich wachten. Wel geinig overigens dat men dan aanneemt dat dit niet belangrijk is :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij vallen de volgende dingen op na dat ik een tijdje het nieuwe forum zoal bekeken heb:

- sortering

sortering op bijvoorbeeld datum van laatst gereageerd. Die onderwerpen verplaatsen naar onderen

wat als laatst gelezen is door de lezer euhmm weet niet hoe ik dat moet doen, onduidelijk

- overzicht

scroll me een ongeluk. Aan de bovenkant zit veel overbodig wit. Een voor mij overbodige menu balk bijvoorbeeld.

Kijk eens op http://nl.hardware.info/forum/ of http://www.enschede-stad.nl/forum/ als voorbeeld. Onderwerpen staan strak onder elkaar

zonder overbodig gescroll. Waarom bijvoorbeeld een kop als 'Algmeen' veel groter qua lettertype en ook overbodig blauw?

Waarom staat de beschrijving van een forum onderdeel eronder i.p.v. erachter? bijvoorbeeld

 

Topffield

Hier alles over receivers van Topfield!

 

Ik voor mij merk dat ik sinds invoering van de nieuwe software veel minder kom kijken. Komt door bovenstaande en denk ook aan de opbouw. Als ik naar andere fora kijk dan zit het voor mij doen logischer in elkaar zonder overbodige franje.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vincent, dank je voor je feedbeck.

 

Wat je bij 'overzicht' schrijft klopt niets van. Ik heb 3 screenshot bijgesloten waar sat4all en hardware info op gelijke hoogte naast elkaar gezet zijn. Zowel de board index, als de forum index, als ook de post pagina zijn op sat4all aanmerkelijk compacter. Die zeeën van witruimte zitten dus echt in jouw hoofd en niet op sat4all ;)

 

De forums zijn wel iets compacter. We zullen kijken of hier nog een beetje winst te behalen vat zonder het lettertype kleiner te maken, want anders komen de 'ouwe mannen' weer klagen dat ze het niet meer kunnen lezen ;)

 

Wat je met die sortering bedoeld is mij niet helemaal duidelijk. Daar ga ik naar kijken, maar volgens mij staat dat gewoon goed ingesteld.

 

De forum omschrijving staat onder de forum titel omdat anders de pagina veel te breed wordt en je die op een resolutie van 1024x768 niet meer fatsoenlijk kunt bekijken. Wij moeten hier rekening houden met vele wensen en niet die van een individu. Dat maakt het wat lastig.

 

Ik voor mij merk dat ik sinds invoering van de nieuwe software veel minder kom kijken.

 

Dat jij dan een van de weinigen bent, blijkt uit de bezoekersaantallen en het aantal nieuwe berichten per dag. Bezoekers aantallen zijn flink hoger, nieuwe berichten per dag lichtelijk hoger. Dat er ook veel mensen zijn die het juist mooier/beter vinden blijkt wel. Dat het onmogelijk is het iedereen naar hun zin te maken eveneens....

 

Mvg,

 

Michel

board_index.jpg

forum_index.jpg

post.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb hier en daar wat kleine wijzigingen doorgevoerd.

 

De sortering begrijp ik nog steeds niet. Die is toch gewoon zoals op het oude forum?

Het laatste bericht (dat kan dus ook een reactie op een onderwerp zijn) bovenaan in de onderwerpen lijst. Zoals het eerder ook was.

 

Als ik het niet goed begrijp, dan graag duidelijk uitleggen wat er anders is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er van uitgegaan dat het een kwestie van wennen is, maar -na er enige tijd tegenaan te hebben gekeken-

blijft er, wat mij betreft toch wel wat te wensen over.

Het scherm licht erg op van de grote witvlakken, zoals anderen ook al hebben opgemerkt.

De grootte van de avatars maken, bij korte berichten, dat er veel witvlak overblijft.

Het lettertje is ook erg mager en kan wat vetter/groter. Ik lees nog steeds zonder leesbril, maar

blijkbaar wel moeilijker op het board. Ik hoop niet negatief over te komen. Ik begrijp dat er met de

meeste moeite gepoogd wordt het board leesbaarder te maken en meer mogelijkheden te geven.

Mijn waardering daarvoor.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige mensen hebben geen leven als ze niet ergens over kunnen klagen.

Het oude sat4all was hopeloos verouderd.

Het enige verschil tussen sat4all en hardware.info is dat de eerste wat minder tekst heeft en daardoor ruimer aandoet.

Wat ik wel mis is een 'knop' in het hoofdmenu om direct naar het eerste ongelezen bericht te gaan van het onderwerp, maar het kan ook zijn dat ik die mogelijkheid over het hoofd zie.

aangepast door Marco275
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat ik wel mis is een 'knop' in het hoofdmenu om direct naar het eerste ongelezen bericht te gaan van het onderwerp, maar het kan ook zijn dat ik die mogelijkheid over het hoofd zie.

 

Maar maar maar.... ga je schamen :)

 

Je bent pas de 80e die het vraagt.

 

Voor ieder onderwerp staat een grijs of een blauw bolletje (of strerretje).

 

Image2.png

 

Een blauw bolletje staat voor: Ga naar het eerste ongelezen bericht

Een blauw sterretje staat voor: Ga naar het eerste ongelezen bericht in een topic waar jij aan deelgenomen hebt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige mensen hebben geen leven als ze niet ergens over kunnen klagen.

 

Wat ik wel mis is een 'knop' in het hoofdmenu om direct naar het eerste ongelezen bericht te gaan van het onderwerp, maar het kan ook zijn dat ik die mogelijkheid over het hoofd zie.

....en sommigen kijken in een forum niet verder dan hun neus lang is.

Deze vraag is nu al zo vaak gesteld en beantwoordt dat men hierover bijna weer zou gaan klagen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar maar maar.... ga je schamen :)

 

Je bent pas de 80e die het vraagt.

 

Voor ieder onderwerp staat een grijs of een blauw bolletje (of strerretje).

 

post-42282-0-12623500-1321007252_thumb.png

 

Een blauw bolletje staat voor: Ga naar het eerste ongelezen bericht

Een blauw sterretje staat voor: Ga naar het eerste ongelezen bericht in een topic waar jij aan deelgenomen hebt.

 

Komt voor elkaar :blush:...

Link naar reactie
Delen op andere sites

....en sommigen kijken in een forum niet verder dan hun neus lang is.

Deze vraag is nu al zo vaak gesteld en beantwoordt dat men hierover bijna weer zou gaan klagen.

 

Ik heb anders een vrij lange neus..

Helaas ook slechte ogen schijnbaar..

Ennieweejs.. ik zat achter de tekst te kijken zoals het pijltje dat tevoorschijn komt als je er met de muis op gaat staan.

aangepast door Marco275
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...