Ga naar inhoud

De nieuwe VTi "Vu+ Team Image Duo" - V 3.2 - 09.10.2011 OE 1.6

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb inmiddels ook de vti3.2 er op staan een werkt naar tevreden heid.

Mijn vraag is of het nu de bedoeling als dat je er een nieuwe image op zet iedere keer weer de nieuwe bootloader eerst moet installeren of was dit een eenmalige actie?

Groetjes

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dit is een éénmalige actie.

Als je er wat aan bent gewend, ik bedoel VTi 3.2, laat dan even horen of ook alles naar behoren werkt a.u.b.

Geplaatst: (aangepast)

sorry de reageer editor op het nieuwe forum is waardeloos vandaar dat ik moest editeren / bewerken hopelijk past 't nu

kan niet fatsoenlijk citeren en schrijven...

excuus

aha, ik moet weer meerdere veiligheden uitschakelen... goed om te weten...

ik kom er op terug

aangepast door Tonskidutch

La Solitudine

Laura Pausini

• Moderator
Geplaatst:

sorry de reageer editor op het nieuwe forum is waardeloos vandaar dat ik moest editeren / bewerken hopelijk past 't nu

kan niet fatsoenlijk citeren en schrijven...

excuus

aha, ik moet weer meerdere veiligheden uitschakelen... goed om te weten...

ik kom er op terug

Beetje in jezelf aan het praten tonski? :D

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Mijn handen jeuken, zou toch graag overstappen naar V3.2. Zou ook graag de webbrowser uittesten. Maar sch*itert als ik ben, durf de stap niet te zetten.

Lees op een ander forum, dat er nogal wat mis kan gaan.

@Tonskidutch,

Waar kan je vinden of skins zijn aangepast aan laatste versie van Skin?

Beste Togan, bij het forum waar de skin-makers zelf ook actief zijn en hun aanpassingen publiceren kun je te raden gaan (je kent het)

skins die niet in de VTI 3.2 feed zijn opgenomen zul je nu even niet moeten installeren

dat duurt immers maar enkele dagen dat de skinbakkers up - to - date zijn.

enkel als het in de berichten van de skin bakker als opgelost is gekenmerkt.

welke forum jij de negatieve berichten hebt gelezen over fouten met de bootloader, zal enkel dat deel van de gebruikers weergeven die de juiste volgorde niet zijn nagekomen hoe de bootloader separaat/vooraf te flashen... en met de juiste werkende usb stick.

de uitleg was heel duidelijk, enkel de vu+ duo heeft die nieuwe bootloader nodig welke binnen luttele seconden erop staat

en enkel de uno moet sowieso een FPGA update hebben

ciao

La Solitudine

Laura Pausini

Geplaatst:

Tonskidutch, helaas is het zo dat ook wel bijgeleverde skins niet helemaal jofel werken. Vind ik wel een beetje gek.3.2 geeft daarom ook een beetje te vaak een groen scherm. Best wel jammer want het wordt steeds beter.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Geplaatst:

Hallo allemaal. Ik heb afgelopen woensdag VTI 3.2 erop gezet. In de loop van de avond kwam ik erachter dat ik grotere opnames(Zelf denk ik van 3 kwartier en langer) niet meer kon afspelen. Mijn box crashte en starte opnieuw op. Dit meerdere keren herhaald bij verschillende opnames. Daarop weer teruggegaan naar VTI 3.1. Zijn er meer met dit probleem?

Geplaatst:

Tonskidutch, helaas is het zo dat ook wel bijgeleverde skins niet helemaal jofel werken. Vind ik wel een beetje gek.3.2 geeft daarom ook een beetje te vaak een groen scherm. Best wel jammer want het wordt steeds beter.

Vreemd hoor ik heb ook de default skin genaamd VU+HD erop en hier draait alles normaal. (@hanski, ook opnames hetgeen ik altijd als eerste test)

Heb je der specifieke plugins op gezet?

ciao

La Solitudine

Laura Pausini

Geplaatst:

Kijk daar heb je het weer, nu heeft Hanski een probleem met de opnames. Was dit meen ik op het andere forum ook al tegen gekomen.

Ik gebruik ECM waar ik mijn opnames in opsla.

Niet alles wordt op een avond bekeken en zet daarom bijv. Tatort in het mapje Muziek en een live programma van MTV Live HD in het mapje muziek.

Die mappen kan je zelf aanmaken. Nu heb ik ook nog een map Series en daar staan de opnames in van "Het goddelijke monster".

Moet er nog 3 opnemen en de reeks is compleet.

Nu las ik ook weer op het andere forum, dat iemand al zijn opnames kwijt was. Nou, daar zit ik dus niet op te wachten.

Maar het ergste is toch dat door de nieuwe bootloader je ontvanger het begeeft en voor reparatie weg moet.

Tot hier toe is bij mij altijd alles goed gegaan en hoop dat dit ook zo blijft.

Ik ben ervoor om de browser uit de "image" te halen, dan hoeft de bootloader ook niet vergroot te worden.

Een "image" moet zaken bevatten die voor een goede werking van de ontvanger zorgen.

Andere zaken kunnen dan middels plug-ins gedownload worden.

Door de nieuwe manier van werken door de "image-bakkers", zijn er nu mensen die maar bij versie V3.1 blijven.

Dus geen kans meer op updates van bijv. nieuwe skins en andere "leuke" dingen.

Ik roep altijd dat ik bij VTi blijf, maar heb toch stiekem even gekeken bij Black Hole, ook zij gebruiken nu die nieuwe bootloader.

Nu PLi nog en je MOET wel meedoen (met evt. alle gevolgen van dien).

Ik weet het wel, je hoeft natuurlijk niet aan een nieuw image te gaan, maar je wilt toch bij blijven?.

Diegene die de kosten voor mij betaald, bij een fout gelopen update van bootloader en V3.2, mag zich melden. Eerst dan ga ik verder.

Geplaatst:
Nu las ik ook weer op het andere forum, dat iemand al zijn opnames kwijt was.

ja Togan je leest wel veel ;)

maar of dat het probleem was van een image of iemand die nog nooit z'n usb drive aangekoppelt heeft, dan wel vergeten heeft aan te koppelen.

kom

precies blijven (zo goed als het kan)

ik kan niet voor Hanski antwoorden en jij ook niet indien er een probleem is dient men het te beschrijven waarbij enkele aspecten belangrijk zijn die men misschien moet navragen.

die schrijven hebben een probleem

die niet schrijven hebben meestal geen probleem

zo is dat met een forum, dus enkel de problemen leest men

ondanks dat mag je dat

en ondanks dat proberen de gebruikers elkaar te helpen.

wat is jouw probleem met het image?

enkel de hiobs boodschappen van derden of is er iets mis?

je watervrees misschien?

ciao

La Solitudine

Laura Pausini

• Moderator
Geplaatst:

Op zich ben ik nogal fan van if it ain't broken, don't fix it. Allemaal leuk enzo die nieuwe updates, maar primair heb ik mijn vuduo gekocht om tv mee te kunnen kijken. Ding draait een pli versie die niet meer wordt geupdate, en alles wat ik er mee wil doet het gewoon op dat ding. Dus ik snap wel dat je niet zo'n ingrijpende wijziging wilt doorvoeren.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

vooral jezelf niet gepresseerd voelen.

maar ooit ontkom je er niet aan (mogelijk bij een toekomstig nieuw image)

de bootloader toch te gebruiken

ennuh wij waren toch hobbyisten die alles durven :grin:

zoals de reacties er naar uitzien zijn 80% van de vuplus-support VTI gebruikers 100% tevreden ten op zichte van de 20% die amper net een VU+ /of andere enigma2 box heeft staan.

ciao

La Solitudine

Laura Pausini

Geplaatst:

Hoi, ik ben net overgestapt van pli naar vti 3.2….was weleens benieuwd als vaste pli gebruiker. Wat me opvalt is dat je de mappen (en onderliggende bestanden) niet meer ziet via “opnamelijst” knop, hij geeft alleen maar bestanden weer die direct in de hdd/movie staan. Via de mediaplayer zie je wel een mappenstructuur, maar die vindt ik niet zo gebruikersvriendelijk.. Mis ik een plugin om dit te realiseren via de opnamelijst knop……of doe ik iets verkeerd? Ik heb al diverse forums bekeken maar geen resultaat. Heeft iemand een tip?

Ik hoor het graag

Gr

maksi

Geplaatst:

Hoi,

Nog even over het vastlopen van langere opnames. Ik heb eerst de nieuwe bootloader erop gezet en daarna het nieuwe image. Vervolgens heb ik de volgende plugins erop gezet : permanent timeshift, permanent clock, Serienfilm V1,1 en Barry Allen. Als ik dit weekend tijd heb probeer ik het nog een keer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen