Gast jan_s Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 Beste Forumleden, Ik heb een Samsung UE40D6530WSSXZG gekocht uit Duitsland gekocht. Niet wetende dat televisies met landcodes werken. Ik kan alleen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kiezen. Ik heb een .SCM file op het net gevonden genaamd samsungcanaldigitaal.scm. Vanwege de landcode kan de TV deze lijst niet laden. Ik heb wat gespeeld met scm-editors, maar hierin kan ik geen kanalen programmeren, alleen nummers veranderen. Handmatig installeren via de TV lijkt een crime, ook omdat kanalen niet op een ander nummer te zetten zijn, en de SD (niet HD) kanalen ook niet ertussen verschijnen. Al met al de mist in gegaan met een Duits exemplaar. MIJN VRAAG: >> Weet iemand wat ik het beste kan doen? Subvraag: Heeft iemand een canal digitaal zenderlijst (.scm) voor landcode Duitsland? (aangezien er ook mensen in Duitsland zullen wonen die canal digitaal willen ontvangen bijvoorbeeld)
Gast jan_s Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 (aangepast) Naar tevredenheid opgelost. DiSEqC stond uit, aangezet, 19,2 op A, 23,5 op B. Automatische satelliet programmeringsmethode toegepast. (zonder CI+ module en smartcard in houder) Favorietenlijst geprogrammeerd. ...dat was een hele tour (met als meest exotische uitstapje fabrieksfirmware ism met IP-simulatie-remote geprobeerd landcode aan te passen, waar helaas na unlock geen bredere keuzemogelijkheid was andere EU verbonden in te stellen.) 12 oktober 2011 aangepast door jan_s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen