Ga naar inhoud

Welke diseq of multi switch voor deze configuratie?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om op elke kamer naar de schotel (astra 1, 2, 3 & Hotbird) te kunnen koekeloeren... wat heb ik daarvoor nodig?

(zie plaatje) post-59128-0-78567700-1318329174_thumb.jpg

alvast bedankt

McChiel

Geplaatst:

McChiel

In elk geval 4 quatro lnb"s. Dan een uitgang van elke quatro lnb verbinden met een switch (4 ingangen en 1 uitgang) en de coax van deze switchuitgang naar een van de DM 800.

Ditzelfde doen voor de andere uitgangen van de quatro lnb's. Dus je krijgt 4 switches. Of het met een switch te regelen is en of dit dan goedkoper is, weet ik niet.

Gr. Piet

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Geplaatst:

McChiel

In elk geval 4 quatro lnb"s

Let wel op dat je bij quattro LNBs een multiswitch nodig bent! In dit geval zijn 4 quad LNBs en 4 normale switches bedoeld denk ik.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst: (aangepast)

Ik gebruik deze opstelling zelf ook met een Visiosat HD schotel en 4 Quad Inverto LNB's. Om ze te schakelen met de DM800 gebruik ik de Triax DiSEqC switch 4/1.

Ik heb ook een DiSEqC van Maximus (ofzo) gehad, maar die gaf veel problemen. Met de Triax nooit problemen!

aangepast door Mbomhof

DM920

DM8000

DM800hd SE
Visiosat HD 13,0 - 19,2 - 23,5 - 28,2

Geplaatst:

Om op elke kamer naar de schotel (astra 1, 2, 3 & Hotbird) te kunnen koekeloeren... wat heb ik daarvoor nodig?

(zie plaatje) post-59128-0-78567700-1318329174_thumb.jpg

alvast bedankt

McChiel

maar denk wel aan de toekomst.

Heb je die doosjes al gekocht?

Weet je zeker dat je in de toekomst altijd single tuners zal gebruiken?

Dan is een opstelling met 4 quads en 4 4.1 disecq1.0switches inderdaad wat je nodig hebt.

Zodra je echter 1 tuner meer wil (één doos met 2 tuners ipv 1, om in de achtergrond iets op te nemen terwijl je iets anders bekijkt) heb je 5 binnenkomende kabels en voldoen simpele Disecqswitchen niet: dan zal je een multiswitch nodig hebben.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen