Ga naar inhoud

badr,astra3, astra1, hotbird op een 120 visiosat smc ovale schotel

Aanbevolen berichten

Gast pieterbell0001
Geplaatst:

wie kan mij dit vertellen of dit mogelijk is

badr,astra3, astra1, hotbird op een 120 visiosat smc ovale schotel

heb nu de visiosat smc 120 op badr gericht en heb een signaal van rond de 60 procent, met een lnb erop.

mijn idee is er meerdere satelieten op te ontvangen : nl astra3 astra 1 en hotbird , met een inverto multiconnect beugel .

Zou graag willen weten of dit uberhaupt mogelijk is , en aan welke kop ik dan de schotel het beste kan vastmaken.

bij ***geen-reclame*** vertelde ze mij dat het onmogelijk was,.... maar ik heb zo mijn twijfels , want met zo'n grote schotel moet het toch mogelijk zijn astra3+1 en hotbird te ontvangen, ook al staat hij standaard gericht op badr.

ps: moet de inverto lnb's nog aanschaffen,... denk dat het quad lnb's gaan worden, heeft iemand ervaring met deze lnb in combinatie met dreambox 800hd

Geplaatst:

Beste pieterbell0001

De Visiosat SNC 120cm schotel is een hele mooie schotel. Dat hij ovaal is, dat komt omdat het een offsetschotel is, die moet altijd hoger zijn dan dat die breed is. Zie de specificaties: http://www.visiosat.com/images/products/ant120(web).pdf

Jij wilt als uiterste satellieten ontvangen de Hotbird 13 graden oost en de Badr 26 graden oost. Omdat dit geen Bisat of Big Bisat schotel is, waar heel veel lnb’s naast elkaar geplaatst kunnen worden, heb je ook een beperktere ontvangsthoek met deze schotel. Het kan dan ook niet zo zijn, dat je de schotel uitricht met de Badr-lnb in het midden en de Hotbird-lnb er een flink eind naast.

Het gemiddelde van 13 graden oost en 26 graden oost is 19,5 graden oost. Je moet de Astra 19,2 graden lnb dan ook in het midden zetten en daar de schotel op uitrichten.

Je wilt de Inverto Multiconnect beugel en de Inverto Multiconnect lnb’s. Wel jammer dat de Inverto Multiconnect lnb’s zo gevoelig zijn voor regen. De ontvangst valt dan soms helemaal weg. Lees maar eens op Google: inverto multiconnect lnb + regen

Een betere keus voor smalle lnb’s is dan ook de Megasat multifeed lnb, die heeft die problemen niet maar die kun je weer niet op de Inverto Multiconnect beugel bevestigen.

Geplaatst:

Wat C0re schrijft, is een klein beetje waar, je hebt kans dat het signaal van de Badr iets zwakker wordt maar zeker niet beduidend lager. Omdat de Inverto Multiconnect lnb’s geen goede oplossing is, zou ik de Visiosat SNC 120cm schotel dan ook zo gewoon laten staan. Ik weet niet welke lnb je er nu op hebt zitten, maar voor de allerbeste ontvangst van de Badr-kanalen die op het oosten gericht zijn, kun je het beste een Inverto Black Ultra-lnb monteren.

Voor de Hotbird, Astra 1 en 3 zou ik dan een nieuwe schotel plaatsen, bijv. een Triax 78, daar de Triax-multirail op plaatsen met 3 Alps-lnb’s. Die Alps lnb’s werken prima met regen. De vier lnb’s die op de twee schotels staan verbinden met een diseqc-switch, bijv. de hele goede Spaun SAR 411 F die het minste verlies heeft van alle diseqc-switches.

@Pieterbell, hoe groot is de afstand vanaf de voorzijde van de lnb tot het hart van de schotel. Het hart van de schotel ligt precies halverwege de hoogte van de schotel.

Gast pieterbell0001
Geplaatst:

Beste pieterbell0001

De Visiosat SNC 120cm schotel is een hele mooie schotel. Dat hij ovaal is, dat komt omdat het een offsetschotel is, die moet altijd hoger zijn dan dat die breed is. Zie de specificaties: http://www.visiosat.com/images/products/ant120(web).pdf

Jij wilt als uiterste satellieten ontvangen de Hotbird 13 graden oost en de Badr 26 graden oost. Omdat dit geen Bisat of Big Bisat schotel is, waar heel veel lnb’s naast elkaar geplaatst kunnen worden, heb je ook een beperktere ontvangsthoek met deze schotel. Het kan dan ook niet zo zijn, dat je de schotel uitricht met de Badr-lnb in het midden en de Hotbird-lnb er een flink eind naast.

Het gemiddelde van 13 graden oost en 26 graden oost is 19,5 graden oost. Je moet de Astra 19,2 graden lnb dan ook in het midden zetten en daar de schotel op uitrichten.

Je wilt de Inverto Multiconnect beugel en de Inverto Multiconnect lnb’s. Wel jammer dat de Inverto Multiconnect lnb’s zo gevoelig zijn voor regen. De ontvangst valt dan soms helemaal weg. Lees maar eens op Google: inverto multiconnect lnb + regen

Een betere keus voor smalle lnb’s is dan ook de Megasat multifeed lnb, die heeft die problemen niet maar die kun je weer niet op de Inverto Multiconnect beugel bevestigen.

ja,... heb er al een visiosat 80 cm ofset schotel bij hangen (80cm hoog en 75 cm breed) daar zitten nu de drie koppen voor astra1,3 en hotbird op met alle drie een ontvangs van rond de 70 procent. Het zou mooi zijn als ik dit allemaal in 1 schotel kan realiseren.

Geplaatst:

Ja, pieterbell0001

Het blijven natuurlijk compromissen. Die 120cm schotel is natuurlijk prima voor de Badr 26 graden, geeft meer signaal dan een Big Bisat of een WaveFrontier T 90 maar de Visiosat SNC 120cm heeft helaas geen multirail zodat je er gemakkelijk meerdere lnb’s op kunt plaatsen. De Inverto Multiconnect beugel met de Inverto Multiconnect lnb’s vind ik een slechte keuze. Dan blijft er weinig anders over dan twee schotels te nemen zoals je nu al hebt.

Maar wat ik al eerder vroeg, wat is de afstand van de voorzijde van de lnb naar het hart van de schotel en welke lnb heb je nu op de Visiosat SNC 120cm zitten.

Gast pieterbell0001
Geplaatst:

Ja, pieterbell0001

Het blijven natuurlijk compromissen. Die 120cm schotel is natuurlijk prima voor de Badr 26 graden, geeft meer signaal dan een Big Bisat of een WaveFrontier T 90 maar de Visiosat SNC 120cm heeft helaas geen multirail zodat je er gemakkelijk meerdere lnb’s op kunt plaatsen. De Inverto Multiconnect beugel met de Inverto Multiconnect lnb’s vind ik een slechte keuze. Dan blijft er weinig anders over dan twee schotels te nemen zoals je nu al hebt.

Maar wat ik al eerder vroeg, wat is de afstand van de voorzijde van de lnb naar het hart van de schotel en welke lnb heb je nu op de Visiosat SNC 120cm zitten.

de hoogte van de schotel is 125 cm ( zit een platte onderkant aan) afstand van lnb tot hart schotel moet ik nog even meten (kan er moeilijk bij), als ook de lnb is in iedergeval een quad van 0.2 db. Had hem eerst op nilesat staan, maar kon alleen de horizontale kanalen ontvangen bij redelijk weer en vaak ook alleen smorgens en savonds

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen