Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik las op een Nederlandse site dat de 3 publieke netten tegenwoordig HbbTV meezenden.HbbTV is een interactieve applicatie via bv de rode knop van de afstand bediening.

Via CDS totnu toe alleen via de SD versies uitgezonden.

Is er hier iemand al mee bekend en weet men te zeggen of dit ook op een dreambox gaat werken?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:
Is er hier iemand al mee bekend en weet men te zeggen of dit ook op een dreambox gaat werken?

Onlangs gelezen dat daaraan gewerkt wordt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Op de ClarkTech ET9000 kun je via de opera browser plugin al diverse HBBtv apps bekijken, vooral van onze oosterburen. Ook is op deze manier uitzending gemist werkend. Helaas is deze plugin te zeer geheugen consumerend zodat het niet werkt op de Dreamboxen.

Er moet dus geknutseld worden door de handige plugin bouwers, maar het bewijs dat het op Enigma2 moet lopen is er dus wel.

M_Z

• Like 1
  • Beheerder
Geplaatst:

ik las op een Nederlandse site dat de 3 publieke netten tegenwoordig HbbTV meezenden.HbbTV is een interactieve applicatie via bv de rode knop van de afstand bediening.

Via CDS totnu toe alleen via de SD versies uitgezonden.

He geweldig! (dacht ik toen ik jouw bericht zag).

Toen opende ik jouw bericht en zag dat je eigenlijk helemaal geen aankondiging plaatste maar een vraag.

Bij een vraag hoort een vraagteken!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ben vanavond eens wat gaan lezen bij de Duitse fora hierover. Ene Homey was ermee bezig, maar hij is door Ghost afgeraden om ermee verder te gaan aangezien ze bij DMM zelf er ook al mee bezig zijn. En dan lees ik dat het nog wel even kan duren voordat het wordt uitgebracht, want de halve minder stabiele manier zoals het bij de CT ET9000 werkend gemaakt is (met een Opera browser SDK) zou voor DMM geen optie zijn. Zij willen het vast in Enigma2 gaan integreren en alles dus veel stabieler uitbrengen. Maar 80% van de tijd kruipt in 20% van het laatste ontwikkelproces.

We moeten dus nog wat geduld hebben (zoals zo vaak bij DMM) maar dan heb je ook wat !

M_Z

Geplaatst:

Exact dat verhaal (en draadje) had ik dus ook gelezen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• 2 maanden later...
Geplaatst:

En dat is wel heel vriendelijk omschreven, want de toon van het draadje is niet echt vriendelijk. Begrijp ik eruit dat DMM niet van plan is om Opera te integreren vanwege de licentiekosten en daarom zelf het wiel gaan uitvinden? Zo te lezen gaat alles nog heel lang duren. Wel jammer.

Groet, André

Geplaatst:

in de E2 IRC was er sprake van een eerste (niet volledige - hbbtv is meer dan een browser) versie van DMM einde 2011 / begin 2012

is een tijdje terug dat ik dat daar gelezen heb, dus misschien is dit niet meer 100% correct

maar zoals zo vaak: "het komt als het klaar is"

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het zit inmiddels al wel op de Amiko 8900.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Een mailtje naar Dream multimedia gestuurd, kreeg hetvolgende antwoord :

Sehr geehrte® ********,

derzeit gibt es noch kein HbbTV. Unsere Entwickler arbeiten derzeit an einem

Browser.

Da HbbTv mit einem Browser verknüpft ist, wird dies wohl der nächste Schritt

sein, sobald der Browser fertig ist.

Wann dies allerdings sein wird, kann ich nciht sagen.

Vielen Dank für Ihre Anfrage

aangepast door lucdec2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen