gerrit B Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 Afgelopen maanden schijnen de heren en dames van de KLPD niet stil te hebben gezet (of juist wel) en is er zo ongeveer om de dag een snelheidscontrole geweest op de A2, zo berichtte de telegraaf afgelopen maandag. Je weet wel de A2 waar je het gevoel krijgt dat je ergens over een landingsbaan van Schiphol aan het rijden bent en alleen de bewegwijzering je er telkens aan helpt herinneren dat je toch echt op een snelweg rijdt. Nu is dat rijden pas van de laatste tijd want voorheen was het vrijwel uitsluitend stilstaan op dat stuk van Amsterdam naar Utrecht. Opgegeven reden van al deze controles is dat er op dit wegvak een snelheidslimiet geldt van 100 Km per uur en dat deze was ingevoerd om onder de gestelde milieu eisen te kunnen blijven. Maar nu vraag ik me af wat is nu meer vervuilend 1 - een weg waar je 120 mag maar die zo ongeveer van 'smorgensvroeg tot 'savonds laat vol staat met optrekkende en stilstaande auto's? 2 - dezelfde weg maar nu breder maar waar die zelfde auto's gewoon door kunnen rijden? Mijn gevoel zegt nl. dat een steeds optrekkende en weer stilstaande auto meer uitlaatgassen uitstoot dan eentje die met dezelfde snelheid door kan rijden. Als ik nl. naar mijn brandstof verbruik kijk dan verbruik ik over een zelfde gedeelte als ik gewoon door kan rijden minder brandstof dan als ik file moet rijden en het lijkt me dat als ik minder brandstof gebruik er ook minder uitstoot is. Wie weet/kent deze getallen? suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
pukje Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 het asfalt moet toch ook op de eene of andere manier betaald worden als ze eraan overhouden gaat het naar griekenland.
klinkie Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 (aangepast) volgens de welbekende "koos" gaat het om de verkeersveiligheid tuurlijk................ 12 oktober 2011 aangepast door klinkie dat zeg ik ..............linux
gerrit B Geplaatst: 12 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2011 Nou die Koos ken ik ook nog wel van andere uitspraken. Volgens hem was het zo duidelijk als wat. Was er een weg waarvan de fietpaden een deel uit maakten van de rijweg dan was het volgens hem heel eenvoudig en mocht je daar maximaal 60 rijden. Waren de fietspaden gescheiden van de hoofdrijbaan dan mocht je er 80. Nou dan vraag ik mij @*%$#@#$% toch af welke gek er dan toch steeds bordjes van 60 bij wegen met gescheiden fietpaden zet of heeft die zelfde Koos even niet goed opgelet toen dit stukje werd uitgelegd? Ik hoor trouwens ook niets meer over de trajecten waar je nu 130 mag, dat zou volgens die veiligheidsridders toch ook vragen om ongelukken zijn? Denk dat als dat inderdaad zo zou zijn ze allang moord en brand hadden geschreeuwd maar het blijft toch aardig stil vanuit die hoek. Kreeg vorige week nog wel weer een boete voor een snelheidsovertreding, 'smorgens vroeg om 6.23 uur 3 km te snel op de Laan der verenigde Naties in Dordrecht. Nee dat helpt echt om de veiligheid te vergroten. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
pukje Geplaatst: 13 oktober 2011 Geplaatst: 13 oktober 2011 (aangepast) In belgie was nog onlangs een leuk vonnis daar heeft de rechter beslist "U hoett de snelheids overtreding niet te betaen omdat de weg uitnodigde hard te rijden". m.a.w. onzinnige snelheids beperkingen gelden niet 13 oktober 2011 aangepast door pukje
Gast gladys Geplaatst: 13 oktober 2011 Geplaatst: 13 oktober 2011 Het smerige van de verbreding A1 Amsterdam-Utrecht en v.v. is dat de omliggende gemeentes bedongen hebben dat de snelheid van 120 naar 100 teruggebracht zou worden. Als daaraan voldaan werd zouden zij niet dwarsliggen met jarenlange procedures.
VriezeNet® Geplaatst: 13 oktober 2011 Geplaatst: 13 oktober 2011 (aangepast) Echt Nederland...de burger blijven uitknijpen, en het wordt steeds erger... 13 oktober 2011 aangepast door VriezeNet®
Neptunus Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 (aangepast) Belachelijk dat er daar een landingsbaan in gebouwd en de nog niet zo lang gerealiseerde autosnelweg Eindhoven-Oss twee banen heeft waardoor je steeds in de remmen moet als je om 17.00 van Eindhoven naar Oss rijdt. Ook nog eens een weg zonder signalering. Had er gelijk 3 banen van gemaakt, de weg is er breed genoeg voor, met die breedte wordt in Italië 4 stroken gelegd, zonder vluchtstrook. Vwb de A2: die 100 km voelt niet natuurlijk aan, als je er iemand over laat rijden zonder snelheidsmeter dan zal hij eerder 120 dan 100 km gaan rijden. Ik ga helemaal mee met TS die het heeft over stoppen en optrekken en de daarbij behorende vervuiling. Vervuiling wordt steeds minder een valide argument. 14 oktober 2011 aangepast door Neptunus Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gerard 76 Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Het draait allemaal om de centen. veiligheid? ja,zal best,zolang het maar op deze manier gaat zeker.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen