marcow Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 Beste leden , Ik wil een opgenomen mini dv cassette ( camcorder) copieren/branden op mijn Panasonic dvd recorder . Ik heb de camcorder aangesloten dmv de dv uitgang naar de dv ingang van de recorder. In het menu van de recorder kies ik dan voor kopieren DV . Nu krijg ik de melding geen dv opname gevonden. De opgenomen mini dv cassette is afkomstig van een HD camcorder CANON. ( van mijn dochter). Is dit misschien de oorzaak van de melding. Als ik deze camcorder via een de HDMI aansluiting op mijn laptop aansluit krijg ik geen melding op het scherm dat de camcorder is gevonden. Kan ik wel een copie op DVD maken met de laptop ( deze heeft een blu-ray brander). Gaarne advies. Mvg Hansvw
columbo Geplaatst: 13 oktober 2011 Geplaatst: 13 oktober 2011 je moet eers de sofware van de camcorder op je Laptop instaleren,anders ziet hij hem niet. Op je DVD rec.moet je de juiste ingang kiezen.,dus de naam van de ingang waar je hem op aangesloten hebt.
Old Satterhand Geplaatst: 13 oktober 2011 Geplaatst: 13 oktober 2011 Als het een HD Camcorder is gaat dat aansluiten op een DVD recorder natuurlijk niet lukken. Er komt geen DV maar HDV uit de camera. Alleen als de camera in DV heeft opgenomen natuurlijk wel. De meeste HDV camcorders kunnen dit beide. Sommige hele dure camera's kunnen HDV downscalen naar DV, maar daar ga ik in dit geval niet van uit. Naar de laptop kan inderdaad alleeen met speciale software, die in de meeste video montageprogramma's zoals Adobe Premiere ingebakken zit. Daarmee kan je dus ook een DVD branden, maar dan natuurlijk ook alleen in standard definition (SD). Bij de camera is waarschijnlijk een "lite" versie van Premiere of een ander montageprogramma geleverd. Dus even zoeken in de doos. En het aansluiten doe je niet met HDMI maar met firewire of IEEE 1394.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen