Ga naar inhoud


ziggo enkele zenders missen


tismij

Aanbevolen berichten

ben nu al enkele uren aan het zoeken maar kan de oplossing niet vinden.

 

Een tijdje terug zijn bij Ziggo enkele zenders veranderd (o.a. Comedy Central en Nickelodeon), boven heb ik de smartcard gewoon in de tv zitten en daar moest ik de kaart eruit halen en weer erin doen en de kaart opnieuw instellen voordat ik deze zenders weer had.

Beneden heb ik echter een Azbox Elite staan en daar krijg ik deze zenders niet werkend.

 

Heb nu al op veel verschillende manieren zenders gezocht (en ook tussentijds reboots en kaart eruit en erin etc.etc.) en als ik gewoon automatisch alle zenders zoek vind hij er zat incluis Nickelodeon en comedy central maar als ik deze wil kijken krijg ik "Geen Signaal".

 

Is er iemand met de gouden tip om ook deze zenders weer te kunnen kijken?

 

Heb overigens ook kaarten gewisseld van beneden naar boven en met beide kaarten kan ik, boven rechtstreeks in de tv, alle zenders gewoon kijken, alleen op de azbox wil het gewoon niet lukken.

Overige zenders kan ik goed ontvangen.

 

Dagelijks wordt er (tot hij het niet meer deed) via Kabel naar Nickelodeon gekeken en af en toe via de sat naar free-to-air zenders (tegenwoordig maar zelden), kan ik de zapsnelheid (en stabiliteit) verbeteren door gewoon de DVB-S2 tuner eruit te halen en alleen de DVB-C tuner te gebruiken?

 

Bijkomend vraagje, als ik de azbox alleen voor tv kijken gebruik heeft het dan nut om een enigma2 firmware te proberen om zapsnelheid en stabiliteit te verbeteren?

 

- Azbox Elite HD met DVB-S2 tuner en DVB-C tuner

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad zijn er enkele fecuenties veranderd bij ziggo.

Die zullen opnieuw ingelezen moeten worden.

 

Ik heb voor me zelf even een nieuwe DVBCa.dat file gemaakt, en die in de azbox gezet, en toen opnieuw de zenders laten zoeken.

 

In welke regio woon je?

Mocht het Brabant of Limburg (regio 1111) zijn, dan kan ik die file hier wel even voor je plaatsen, dan kun je hem zelf in de azbox zetten.

 

Woon je in een andere regio, dan wil ik wel even een nieuwe DVBCa.dat file voor je maken, na het weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zijn er enkele fecuenties veranderd bij ziggo.

Die zullen opnieuw ingelezen moeten worden.

 

Ik heb voor me zelf even een nieuwe DVBCa.dat file gemaakt, en die in de azbox gezet, en toen opnieuw de zenders laten zoeken.

 

In welke regio woon je?

Mocht het Brabant of Limburg (regio 1111) zijn, dan kan ik die file hier wel even voor je plaatsen, dan kun je hem zelf in de azbox zetten.

 

Woon je in een andere regio, dan wil ik wel even een nieuwe DVBCa.dat file voor je maken, na het weekend.

 

graag, Brabant regio 1111 is ook de mijne.

 

Wat pas je eigenlijk aan als je een andere DVBCa.dat file maakt?

Scan interval ofzo (kan me voorstellen dat hij te grote stappen maakt met scannen)?

 

En voor de toekomst, hoe maak je die .dat?

aangepast door tismij
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de nieuwe DVBCa.dat file voor ziggo brabant en limburg.

Deze even unzippen, en dan het DVBCa.dat file in de azbox hiermee overschrijven.

Daarna even de kabel kanalen opnieuw inscannen.

 

De .dat file pas ik aan, met het programma Winhex, en verander daar de frequenties die in de DVBCa file staan.

Op een ander forum, speciaal voor de azbox, staat een beschrijving hoe je dat kunt doen.

 

@ partyloversx

 

Welke regio nummer is dat.

Dan kan ik die voor jou ook eventueel wel even aanpassen

ziggo 1111.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de nieuwe DVBCa.dat file voor ziggo brabant en limburg. Deze even unzippen, en dan het DVBCa.dat file in de azbox hiermee overschrijven. Daarna even de kabel kanalen opnieuw inscannen. De .dat file pas ik aan, met het programma Winhex, en verander daar de frequenties die in de DVBCa file staan. Op een ander forum, speciaal voor de azbox, staat een beschrijving hoe je dat kunt doen. @ partyloversx Welke regio nummer is dat. Dan kan ik die voor jou ook eventueel wel even aanpassen

 

DVBCa.dat vervangen door jou versie en scan gedaan:

1) auto, normaal

2) auto, NIT

3) manueel, NIT, freq 356000

 

En nog steeds "geen signaal" op Nickelodeon en Comedy Central.

 

Maakt het verschil dat mijn kabel tuner de 2e tuner is?

(dat hij DVBCb.dat moet heten ipv DVBCa.dat ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gewoon laten zoeken, met de volgende instellingen op mijn Elite als 2e tuner.

 

Country: standaard

Zoek modus: Auto

Netwerk zoeken: Normaal

 

De rest hoef je niet aan te passen.

Dus gewoon alles laten staan, en niets manueel instellen.

 

Eventueel nadat alles ingescand is, even een reboot geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regio is 8888, nieuwe frequenties die sinds 1 september in gebruik zijn:

674.750, 698.750, 738.750, 746.750 en 754.750.

Hier gewoon laten zoeken, met de volgende instellingen op mijn Elite als 2e tuner.

 

Country: standaard

Zoek modus: Auto

Netwerk zoeken: Normaal

 

De rest hoef je niet aan te passen.

Dus gewoon alles laten staan, en niets manueel instellen.

 

Eventueel nadat alles ingescand is, even een reboot geven.

 

heeft even geduurd wegens drukte maar heb nu echt wel alle varianten geprobeerd.

Je DVBCa.dat heb ik ipv de aanwezige DVBCa.dat op /DISK2 gezet, vervolgens een scan zoals je aangeeft, gevolgd door een reboot en nog steeds geen Nickelodeon en comedy central.

Ook heb ik gecontrolleerd of MultiCas de laatste versie is en dat was al zo.

 

Evt. wil ik best handmatig alle frequenties scannen als weet welke frequenties ik dan moet scannen, als ik met een handmatige scan van bv Nickelodeon deze wel kan kijken dan weet ik iig zeker dat hij wel werkt.

Buiten een volledige herinstallatie van de azbox weet ik het nu iig even niet meer dus als ook een handmatige scan geen beeld geeft op Nickelodeon dan zal ik dat maar gaan doen (en dan meteen met de DVBC tuner alleen erin, DVBS2 tuner kijk ik tzt wel een keer naar als ik daar tijd en zin voor heb).

 

Het is een nieuwe ziggo kaart en hij zit gewoon in de bovenste slot van de azbox, de andere zenders werken perfect alleen mis ik nog steeds Nickelodeon en comedy central en dat zijn juist de zenders die mijn kids het liefste kijken dus baal er van dat ik ze niet goed werkend krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...