Gast Togan Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Een goede 4/1 oplossing kan ook Multytenne zijn. Dit is een schoteltje van maar 45 cm., maar ontvangst van 4 satellieten. Dit zijn Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Als je gaat voor een PVR-ontvanger, kijk dan ook eens bij Vu+ Duo. Geen CI-module nodig, onbeperkte opslag van zenders, Middels PLi, VTi, of andere software, een overdaad aan mogelijkheden. Dit gaat ook met Dreambox, maar Vu+ is stukken goedkoper. Nog even over de Multytenne, neem dan wel de twin uitvoering. Het enige "nadeel" van deze kleine schotel is, dat ie perfect uitgericht moet worden. Eenmaal dat dat klopt, heb je er een goede schotel aan, waarmee enkele frequenties, misschien, niet lukken op de Hotbird.
C0re Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Een goede 4/1 oplossing kan ook Multytenne zijn. Dit is een schoteltje van maar 45 cm., maar ontvangst van 4 satellieten. Dit zijn Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Als je gaat voor een PVR-ontvanger, kijk dan ook eens bij Vu+ Duo. Geen CI-module nodig, onbeperkte opslag van zenders, Middels PLi, VTi, of andere software, een overdaad aan mogelijkheden. Dit gaat ook met Dreambox, maar Vu+ is stukken goedkoper. Nog even over de Multytenne, neem dan wel de twin uitvoering. Het enige "nadeel" van deze kleine schotel is, dat ie perfect uitgericht moet worden. Eenmaal dat dat klopt, heb je er een goede schotel aan, waarmee enkele frequenties, misschien, niet lukken op de Hotbird. Dat is ook mijn ervaring. Zelf bij de hele zwakke transponders op de Hotbird krijg ik beeld, maar bij beetje regen gaan die er dan wel uit. Moet ik wel zeggen dat dat ook zenders zijn die me totaal niet boeien. Ik denk wel dat bij mij het uitrichten misschien nog iets beter kan, maar ik krijg de Astra 1 en 2 zeer goed door en daar ging het mij om. Overigens werkt een ingebouwde satelliettuner ook erg goed. Mijn Samsung TV heeft ook onbeperkt opslag. Voor ontvangst van Canal Digitaal heb je sowieso een cam module nodig met kaart. VU+ Solo SE TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E
Alias_R Geplaatst: 14 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2011 Bedankt voor de reactie's maar ik ga denk ik toch voor een Visiosat Bi-satellite G3C schotel voor Astra 1,2 en 3 iets meer speling kwa grote. Ik ben alleen nog niet uit over de LNB's Alps lijkt me prima met 0,3db maar is er niet is beters wat ook past. En waar moet ik als ruisgetal naar kijken? juist hoog of laag? 0,3 of bijv 0,6? hoe lager hoe beter lijkt mij? En een switch heeft dat nog invloed/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen