Ga naar inhoud


welke sateliet reciever kan ik het beste aanschaffen


Gast Newton

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 jaar geleden een reciever gekocht van het merk dizipia. dit is vanaf het begin een drama geweest en nu is hij helemaal overleden.

een koopargument was destijds dat deze opgenomen uitzending meteen kon decoderen. ook bij het gelijktijdig kijken naar een andere zender.

Dus tijd voor een nieuwe. Maar wat? voor de dizipia had ik een topfield prv 4000.

Ik wil in ieder geval een twin tuner.

Er moet een Harddisk in zitten.

Hij moet een HD uitgang hebben.

en het liefts een eenvoudige bediening.

 

Ik heb de ci module van aston crypt en er ligt ook nog een oude axas module.

 

Graag advies en eventueel ook aanbiedingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja ,aan die modules heb niet veel meer,igv niet bij CD.en Tvv.

De dreambox 8000HD daar kan elk formaat HDD in,hij word dus zonder HDD geleverd,dus de keuze is aan de klant welk formaat hij er in wild hebben,

.CI modules heb je niet nodig,ivm cccam.,neemt ongecodeerd op ,ook de TXT pagina's zij ook na jaren altijd zichtbaar van de opgenomen progamma;s,hij is wat aan de dure kant,maar daar voor heb je ook een topklasse reciever,die van meerdere tuners kan worden voor zien,de bediening is relatief eenvoudig ,dus geen afst.bed. ontzetten veel knoppen,dus niet meer als nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is wel een plus voor de dreambox dat er ook nog een dvd en of blue ray ingebouwd kan. maar de prijs is idd wel erg fors.

kan je deze optische drives gewoon aansluiten op de sata aansluiting en werkt het dan meteen of moet er dan iets aan de software verandert?

Ik zie dat daar ook extra tuners ingebouwd kunnen. kan je dan van meer zenders tegelijk opnemen? moet hiervoor ook nog software worden aangepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die blueray weet ik zo niet,maar dat zal geen probleem zijn .

de sofware hoet niet te worden aangepast voor meerdere tuners en voor meerdere kanalen tegelijk op te nemen,je kunt hem ook op afstand via internet besturen,dus ook via je smartfone.

beschikt tevens over wlan,is allemaal ingebouwd.

Overigens Enigma 2 is een uitvinding van Dreammultimedia,waar een patent op rust,andere merken waaronder Azbox die ook gebruik maken van Enigma2 krijgen een process aan gezegt wegens oneigenlijk gebruik,dus daar zou ik maar van afblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens Enigma 2 is een uitvinding van Dreammultimedia,waar een patent op rust,andere merken waaronder Azbox die ook gebruik maken van Enigma2 krijgen een process aan gezegt wegens oneigenlijk gebruik,dus daar zou ik maar van afblijven.

 

 

Zover ik weet is enigma(2) open source daar kan DM copyright op hebben maar is toegestaan

kostenloos te verspreiden (denk aan android)

 

patent op software bestaat sowieso niet binnen de eu

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

niet zo snel, er zit meen ik een dvi naar hdmi kabel bij om hem op je tv aan te kunnen sluiten. Moet je alleen nog even zorgen dat je geluid naar je dts reciever komt in het geval dat je zo'n apparaat hebt.

 

Dus zo maar de dreamboxen afschrijven domweg omdat er op bepaalde modellen geen hdmi aansluiting zit is denk ik redelijk voorbarig. Overigens is enigma geen closed source maar dream multimedia heeft de naam enigma geregistreerd en daarom is het verboden voor andere fabrikanten om de naam enigma te gebruiken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nadeel is dan wel. dat je het gelijd via een aparte kabel moet aansluiten, maar daar valt mee te leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een twin wilt en dat willen beiden dacht ik, dus opnemen op 1 tuner en alles vrij op de 2e tuner, neem dan een VU+ (ken ik goed, subliem, cam overbodig Newton) of een CT 9000 (ken ik niet maar naar wat ik zo lees in de praktijk vergelijkbaar, mogelijk nog wat kinderziektes, cam overbodig).

Wil je goedkoop 4 tuners dan neem je 2 van deze apparaten (zoals ik, maar hier dan op 2 TV's, dus volledige onafhankelijkheid!).

Wil je 4 tuners in 1 apparaat dan is de (dure) Dream 8000 de enige optie (ken ik een beetje, subliem, cam overbodig).

Bij de single tuners hebben jullie weinig te zoeken of je moet er 2 nemen, of 4, maar dat is m.i. bij de prijs van de Dream 800HDse redelijk onzinnig om dan die te nemen zolang je een eind onder de Balkenende-norm zit of je moet een gigantische Dream-freak zijn.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...