elmoro Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Eigenlijk is mijn probleem redelijk simpel, maar ik kom er met geen mogelijkheid uit. Het zit zo, woon sinds kort in soort studio complex. Iedereen heeft een netwerk kabel in zijn studio. Bedraad werken gaat dus prima, maar nou komt het probleem, Ik krijg wireless accespoint niet aan de gang. Ik heb aan mede bewoners gevraagd, maar niemand heeft er eigenlijk naar gekeken, iedereen werkt zowat met bedraad netwerk. Wat ik heb proberen te doen is mijn Linksys WRT54G proberen in te stellen als Accespoint. Dit krijgt ik met geen mogelijkheid aan de gang. Ik heb volgende handleiding gevolgd: http://www.wikihow.com/Convert-Linksys-WRT54G-to-Be-an-Access-Point Probleem zit hem denk ik in IP. Je moet dus je Linksys een Vaste IP geven. Ik heb laptop aangesloten op bedraad netwerk, even gekeken welke Interne IP ik kreeg toegedeeld. Deze heb ik vervolgens ingesteld in linksys, daarna de linksys aan draad gehangen, maar helaas geen signaal. Iemand enig idee waar ik de fout in ga? Bedankt voor t meedenken !
winwiz Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Wat je moet doen is in de Linksys de DHCP uitzetten en dan de "kabel uit de muur" aansluiten op een LAN poort en niet aan de WAN poort, daarna zou het gewoon moeten werken. Het tweede stukje van je vraag is wat verwarrend... Je schrijft "geen signaal" dat zou inhouden dat je je wifi signaal helemaal niet ziet (dan is er een geheel ander probleem). Ik ga er dus van uit dat je wel verbinding hebt, maar niets op het internet kan doen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
elmoro Geplaatst: 14 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2011 Wat je moet doen is in de Linksys de DHCP uitzetten en dan de "kabel uit de muur" aansluiten op een LAN poort en niet aan de WAN poort, daarna zou het gewoon moeten werken. Het tweede stukje van je vraag is wat verwarrend... Je schrijft "geen signaal" dat zou inhouden dat je je wifi signaal helemaal niet ziet (dan is er een geheel ander probleem). Ik ga er dus van uit dat je wel verbinding hebt, maar niets op het internet kan doen. Ik heb inderdaad DHCP uitgezet, en alleen LAN poorten gebruikt, geen WAN poort. Wat ik eigenlijk bedoel met geen signaal, is dus inderdaad geen internet op PC. Dan krijg je de melding van beperkt netwerk aansluiting of iets dergelijks. Er is echter gewoon WIFI signaal, dus de verbinding tussen de PC en Linksys is werkende. Probleem zit hem denk ik in IP die ik de linksys moet toewijzen: De Local IP adres. Ik heb hier dus gewoon een IP gezet die ik normaal krijg toegewezen als ik de PC rechtstreeks op de 'kabel uit muur' aansluit.
Sjattuh Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Het ip adres welke je je linxus hebt gegeven kan nooit goed zijn... Sluit nogmaals je laptop aan op de kabel. Verzeker jezelf dat je internet hebt en kijk dan nogmaals wat je ip is. En je draait de boel om. Je hebt de DHCP distributie vanaf de linxus uitgezet. Hij staat nog steeds op DHCP, zie bovenaan. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
theparasol Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Hoho, Sjattuh. Hier vlieg je de bocht uit. De 2e pijl geeft duidelijk aan dat dhcp uitgeschakelt staat. De dhcp waar jij aan refereert is die van de wan port die de TS helemaal niet gebruikt. @TS: Ik sluit niet uit dat je in die studio een beveiligings sensor hebt van type antimasking. Als dat het geval is dan verstoort deze de goede werking van de 2.4 Ghz band. Normaal kun je daar wel omheen (ander kanaal instellen op de linksys) maar als andere ruimtes ook zo'n sensor hebben en die zit op andere frequentie dan kan het zijn dat je helemaal geen 2.4 ghz wlan kunt gebruiken.
theparasol Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Ik heb laptop aangesloten op bedraad netwerk, even gekeken welke Interne IP ik kreeg toegedeeld. Deze heb ik vervolgens ingesteld in linksys, daarna de linksys aan draad gehangen, maar helaas geen signaal. Iemand enig idee waar ik de fout in ga? Het ip adres van de linksys doet er niet toe, zet hem liever maar niet op static ip wat je laptop heeft gekregen want dat kan goede werking van dhcpserver in het complex ernstig verstoren. Immers het adres wat jij vast instelt kan na bv 14 dagen aan iemand anders uitgedeelt worden. Dan krijg je gegarandeert een ip conflict. Gebruik bij voorkeur een ipadres wat niet eens in de range van complex zit. Als je wireless correct is ingesteld maakt het toch niets meer uit welk ip de wlan router heeft, doe je toch niets mee.
elmoro Geplaatst: 17 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2011 Het ip adres van de linksys doet er niet toe, zet hem liever maar niet op static ip wat je laptop heeft gekregen want dat kan goede werking van dhcpserver in het complex ernstig verstoren. Immers het adres wat jij vast instelt kan na bv 14 dagen aan iemand anders uitgedeelt worden. Dan krijg je gegarandeert een ip conflict. Gebruik bij voorkeur een ipadres wat niet eens in de range van complex zit. Als je wireless correct is ingesteld maakt het toch niets meer uit welk ip de wlan router heeft, doe je toch niets mee. Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit, het wil maar niet lukken. Ik krijg steeds Limited netword. Ik heb zelfs DD WRT software in modem geladen en deze handleinding gevolgd: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point Helaas zonder resultaat. Verbinding tussen PC en linksys wordt netjes gemaakt, maar het lijkt alsof de linksys geen internet via de kabel binnen krijgt ( gewoon op LAN 1). Geen idee waar het aan kan liggen
winwiz Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 Als je een andere pc/laptop aansluit op een vrije lanpoort op de Linksys heb je dan wel internet? Nogmaals voor de zekerheid. Je modem MOET op een lanpoort zijn aangesloten en NIET op de wanpoort en DHCP in de Linksys moet UIT staan!! Anders gaat het nooit werken. (gewoon double check om te kijken of hij de configuratie ook bewaard heeft.) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
elmoro Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2011 Als je een andere pc/laptop aansluit op een vrije lanpoort op de Linksys heb je dan wel internet? Nogmaals voor de zekerheid. Je modem MOET op een lanpoort zijn aangesloten en NIET op de wanpoort en DHCP in de Linksys moet UIT staan!! Anders gaat het nooit werken. (gewoon double check om te kijken of hij de configuratie ook bewaard heeft.) Alles dubbel gecheckt en staat prima ingesteld. Uit wanhoop heb ik ook nog een Wireless Acces Point uit winkel gehaald. Die zouden dus meten moeten werken. Alleen netwerk kabel aansluiten. Maar helaas ook na hele avond testen geen internet, wel verbinding met PC, alleen melding van beperkte netwerk mogelijkheid. Dus heb nu het vermoeden dat er iets mis is met "Kabel uit de muur". We vreemd dat deze wel meteen werkt op zowel PC als Laptop.
winwiz Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Het kan zijn dat er maar 1 ip adres wordt uitgegeven per aansluiting. Ik begrijp uit je verhaal dat er "ergens" een modem staat voor de verbinding naar internet en van daar uit de boel verdeelt wordt naar elke kamer via een kabel(aansluiting). Het lijkt dus op een situatie zoals in een hotel. Wat je dan nog kunt proberen is om juist DHCP weer aan te zetten en de bewuste kabel aan te sluiten op de WAN aansluiting..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
elmoro Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik ga het zeker proberen. Moet je dan niet ook je IP en Gateway invullen? Ik ben beetje aan het uitzoeken geweest. Woonbedrijf gebeld, die wisten er niet veel van, stuurden mij door naar provider. DIe vertelde me weer dat de router onder toezicht van woonbedrijf is (wat ook logisch is) Na zelf wat meer te hebben gezocht, ben ik er ook achter gekomen (via Ipconfig /all) dat de IP adres die ik krijg toegewezen, gelijk ook mijn externe IP is. Ik heb ff een screenshot gemaakt:
theparasol Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 1 ip adres extern: Dan moet je verplicht via de WAN port aansluiten van je router. Laat die wan poort lekker op DHCP mode staan. Ook op de lan gedeelte van de router dien je nu DHCP in te schakelen. Feitelijk moet het nu 1 een keer werken, in elk geval als je de laptop bekabeld aansluit. Als dat werkt zou ik wireless proberen voor elkaar te krijgen
winwiz Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik ga het zeker proberen. Moet je dan niet ook je IP en Gateway invullen? Ik ben beetje aan het uitzoeken geweest. Woonbedrijf gebeld, die wisten er niet veel van, stuurden mij door naar provider. DIe vertelde me weer dat de router onder toezicht van woonbedrijf is (wat ook logisch is) Na zelf wat meer te hebben gezocht, ben ik er ook achter gekomen (via Ipconfig /all) dat de IP adres die ik krijg toegewezen, gelijk ook mijn externe IP is. Ik heb ff een screenshot gemaakt: Nou dat zegt genoeg... op Wan poort aansluiten en DHCP aan zetten, dan moet het werken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
elmoro Geplaatst: 20 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2011 @ theparasol en winwiz Ik wil jullie beide hartelijk bedanken voor jullie hulp. Internet is up and running. Probleem zat hem in de patchkast. Na veel zeuren werd er vanmorgen een monteur langs gestuurd. Toen bleek dat een kabel verkeerd was gemaakt. Volgens hem was kabeltje 5 en 6 omgewisseld tijdens het aanleggen van de kabel. In ieder geval, 2 minuten nadat ie nieuwe aansluiting was gemaakt had ik een werkende accespoint.
winwiz Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 Mooi man. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen