Ga naar inhoud


nieuwe firmware Rebox 9000 Ver. 1.09.53


tonk

Aanbevolen berichten


Release notes (volgens Rebox site; de quote geeft geen bronvermelding weer :( ):

 

Tip: Lees vóór het aanbrengen van onze updates eerst de handleiding `software update Rebox ontvangers via USB stick` door.

Deze is te downloaden van onze Rebox produkt pagina`s

 

Gebruik een LEGE FAT32 geformatteerde USB stick.

LET OP: Deze update is ook te installeren via de `Firmware Upgrade Server` service vanuit het netwerkinstellingen menu.

Vul in het menu het volgende adres in: www.reboxupdate.com/update/RE9000, en kies de gewenste update versie.

Deze internet update optie is ZEER AAN TE BEVELEN, vanwege minder kans op update fouten/hang-ups!!!

 

1. Performance verbetering en hang-up`s vermindering bij diverse services.

2. Ondersteuning vorr 16:10 formaat.

3. Verbeteringen t.a.v. Timeshift failures bij weinig HDD capaciteit.

4. Geheugen buffering mbt Timeshift functie verbeterd.

5. Ondersteuning voor AAC radio playback

6. Verbeterde EPG ondersteuning

7. HDMI ruis bij sommige services verminderd.

8. Update transponderlijst

9. EPG issue tav ISO 6937 [slowaaks] verminderd.

10. Fastscan issues [slowaaks] verminderd.

11. Auto channel update [slowaaks] verbeterd.

12. Nieuwe releasevertaling OSD.

13. OSD Tsjechisch verbeterd.

14. Verbeterd info venster [Arabisch].

15. Audio `cutting` issue [MTV etc] verholpen.

16. Audio dip`s in Dolby HD services verminderd.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig dat Rebox voor de RE-4000 en RE-8000/9000 verschillende versie nummers hanteerd met dezelfde release notes.

Het is met Rebox net als met vrouwen, je zult ze nooit begrijpen :)

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt nog merkwaardiger. Want Atevio zit nu op V1.09.57, Octagon over een uurtje of wat op V1.09.61 en Rebox met de RE-8000 nog steeds op V1.09.36.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik de release notes goed lees, is een gedeelte van de software update specifiek op een land gericht, en heeft te maken met bijvoorbeeld de epg weergave.

 

Dat betekent niet, dat een ontvanger niet "goed"is, maar dat er onderhoud en service gepleegd wordt als gevolg van een veranderende wereld om ons heen.

 

Voor de nederlandse gebruiker van een ontvanger uit de Rebox familie voegt zo'n update niets toe.

 

Voor mensen met problemen zou een stabiele versie, bijvoorbeeld V.75 een beter alternatief zijn.

 

Het niet volgen van elke update door Rebox zou beargumenteerd kunnen worden doordat zo'n update niets aan de nederlandse situatie toevoegt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik versie 75 er weer op zet.

 

Met deze nieuwe versie staat nog steeds de teletekst onderaan zo te knipperen. Wordt ik zenuveus van. :grin:

 

Ook staat de ondertiteling van Travel Channel HD nog steeds in zo'n gifgroene balk. (Is minder erg; gewoon uitschakelen, dan volg ik het evengoed nog wel grotendeels).

 

En bij deze nieuwe versie werkt bij mij het automatisch omschakelen tussen 1080i, 720p en 576i niet meer. Bij jou (jullie) wel?

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch eenvoudig? Mijn TV schaalt aanzienlijk beter van 576i (nog altijd het meeste programma-aanbod) naar wat anders (bijvoorbeeld 1080i) dan de Rebox. Die laatste moet dus met zijn vingers van het video afblijven, en de TV het opschalen laten doen.

En heb je geen Full-HD TV dan heb je een nodeloze extra schaling in de keten zitten: eerst van iets naar 1080i en dan in de TV van 1080i naar de daadwerkelijke displayresolutie. De stand Auto op de Rebox voor de resolutie kan dus niet gemist worden, en is bij mij de standaardinstelling.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>1. Performance verbetering en hang-up`s vermindering bij diverse services.<<

 

Dat wil dus zeggen dat het probleem van vastlopers nog [steeds] niet 100% is opgelost, of zie ik dat verkeerd?

 

Even een aanvulling, het vastlopen [bevriezen, van het beeld]van me Rebox begon pas na versie 075.

aangepast door David1980

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wachten nu een keer op david 1980,en hopen voor david dat het bevriezen opgelost word,ik vermoed dat david nog steeds de rebox fw 075 draait,op mijn atevio 7000 met atevio fw 075

geen last van bevriezing,ben er zo tevreden mee,dus ik kijk de kat uit de boom.

aangepast door abrahamsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

afgelopen week vastloper gehad tijdens het flashen van 1.09.36 naar 1.08.75......stopte bij 85%.

 

Reden van downgrade: had gezien dat smartcard niet werd bijgewerkt. bleef staan op 02-11-2011( in onderste lezer).

 

ook push-up methode werkte niet, foutmelding xx0071 en flash kwam niet voorbij 85%.

 

Zaterdag langs de dealer geweest en nu versie 1.09.53.

 

Ervaring: na 1e keer opstarten een x vastloper gehad, daarna niet meer.

Lijkt stabiel, teletekst knippert nog steeds.

 

Echter smartcard wordt bij mij niet bijgewerkt.

Had nog oude Power Cam Pro versie HD 3.2 liggen en werkt daar wel mee, nu bijgewerkt tot 11-12-2011.

 

Wellicht zijn er nog meer gebruikers die deze (bug?) ook op hun box signaleren?

  • Like 1

Ziggo instap abo

Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA

VU+ Solo 4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...