Ga naar inhoud


nieuwe firmware Rebox 9000 Ver. 1.09.53


tonk

Aanbevolen berichten

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de Rebox firmwares meer. Maar als de 1.09.53 gebaseerd is op de 1.09.49 van Octagon, dan zou ik persoonlijk even wachten. Ik vond dat deze firmware toch regelmatig vastliep in mijn geval.. Maargoed, ik weet niet of dat Rebox nog meer veranderd heeft, maar je kan dus de kat nog even uit de boom kijken om te zien wat het geeft...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij ook 1.09.53 erop gezet. Mijn kaart moest ik echter ook geupdated worden. Dit gaat nog steeds niet via de kaartlezer, mn CI moest de oplossing bieden. Wanneer zullen ze dit nu eens op de rit krijgen daar?

Ligt dat wel aan de firmware, anders kan je blijven wachten? :)

Is het misschien niet verstandig om terug te gaan naar de dealer om dit probleem te onderzoeken? Als het een probleem in de firmware is, dan moeten er toch meerdere mensen dit probleem hebben?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hebben dus ook meerdere mensen last van... Lees andere draadjes. De reden dat er nog geen opstand uitbreekt is dat de datum waarop de boel nu staat nog voor iedereen in de toekomst ligt. Ik heb vorige week het probleem aan Rebox voorgelegd en zij ontkennen het probleem...

 

Mijn vraag:

 

L.S.,
Sinds de installatie van de nieuwste firmware versie 1.09.36 op mijn Rebox9000 komen de updates voor de smartcard van Canal Digitaal niet meer door. Beide data blijven staan. De smart card zit in de onderste interne kaartlezer. Ik heb de nieuwste firmware op 9 september 2011 geïnstalleerd en zou inmiddels al enkele malen een update moeten hebben gehad.
Ik heb gezien uit diverse berichten op fora dat er meer gebruikers zijn met dit probleem. Zij zullen nu nog beeld hebben , maar vanaf half oktober verwacht ik dat er settopboxen zullen zijn die geen beeld meer geven.
Is hier wat aan te doen bij een volgende firmwareupgrade?

Hun antwoord:

 

Goedemorgen en bedankt voor uw mail.
Dit kan geen probleem zijn in de nieuwe software omdat de klachten bij ons zouden binnen stromen, gelukkig is dit niet het geval.
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom er na de update geen kaart puls meer binnenkomt, een reden zou kunnen zijn dat er geen fabriek reset is gedaan na installatie van de update.
Om te kunnen vast stellen of het door de update komt kunt u natuurlijk altijd een stap terug naar de vorige software versie om te kijken of dit het probleem wegneemt.
Als dit het geval is kunt u in ieder geval concluderen dat het in de installatie van de nieuwe software zit.
Ons advies is om dan de verkorte handleiding even te downloaden op onze site en de stappen door te nemen.
  • Like 1

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een fabrieksreset is snel gedaan, voor diegenen, waar de kaart geen nieuwe datum meer krijgt.

Ikzelf kan mij niet goed herinneren of ik wel of niet een reset heb gedaan bij de laatste update, maar ook hier staat de kaartdatum "bevroren" op 6 november.

 

Bedenk, dat wanneer de kaart eenmaal verlopen is, de Rebox de kaart niet meer kan reactiveren, je hebt dan een andere ontvanger nodig, of een CI module.

 

Wanneer Rebox het fout heeft, gaat ze dat nog heel veel problemen opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit zo is, dan zou dit toch wel een serieuze bug zijn :)... 6 November is niet lang meer, ik kan even kijken waar mijn datum op staat maar de TV is geclaimed door de wederhelft :)..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor dit onderwerp heb ik een nieuw draadje geopend.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/316227-rebox-en-canal-digitaal-kaartupdates/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag trouwens op de Rebox site, dat ze voor de RE4000 wel de 1.09.49 hebben uitgebracht. Waarom dat dit dan ook niet de V1.09.53 is dan toch vreemd.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft te maken met de CD certificering.

De RE-4000 bezitters hebben in ieder geval geen problemen met het updaten van de CD kaart.

Door die CD certificering moeten ze wel een CI module gebruiken.

Het kost wat, maar dan heb je toch nog een voordeel.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja.. en ik heb geen CI-module.. gebruik alleen de interne cardreader... wat altijd prima gewerkt heeft.

 

Is dit een onderhuidse deal met CD om CI modules te verpatsen ?

Ook ik heb het datum-probleem met me kaartje en ga de nieuwe thread eens bekijken.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...