Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.61


Audioniek

Aanbevolen berichten

Opvallend is, dat bij het kiezen van de duitse zenders de ontvanger soms even vast staat, de tekst in het display bevriest en de ontvanger is enkele seconden tot een halve minuut buiten westen. daarna is alles weer gewoon.

 

Dit treedt op bij de laatste versie sw.

yes, was niet zo bij 109.31 en mcas release 29082011

 

mijn vrouwtje is er al behoorlijk nerveus door geworden dus ik bid voor verbetering

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit had ik vorige week ook heel even.

Ik heb toen de laatste versie van MCAS opnieuw geïnstalleerd maar eerst vooraf de optie gebruikt 'Formatteer User-data'.

Misschien ook nog even proberen, wellicht helpt het.

Vanochtend ging het weer mis, dus MCAS van 24/10 erop gezet, dus hopen dat dit nu helpt. Alleen ik zie de optie niet staan voor "Formatteer User-Data", waar vind je deze? Meestal gebruik ik de Del_Var.ird om plugin's te verwijderen en mijn box echt schoon te krijgen, dat gebruik ik ook altijd als ik een nieuwe firmware inlaad. Dat heb ik nu niet gedaan, dus bij problemen kan ik dit ook nog doen....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De optie Uder data formatteren wordt aangeboden bij de installatie van een plugin:

 

- USB stick met plugin-map insteken

- Wachten op download-venstertje

- Met pijltje links/rechts plugin aanwijzen

- Groen is nu Formatteer user data

 

Na het formatteren start de ontvanger opnieuw.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Na het formatteren start de ontvanger opnieuw.

 

Groeten,

 

Audioniek.

Die optie had ik nog niet echt gebruikt eigenlijk.. Ik neem aan dat deze optie dus alle plugin informatie verwijderd uit de decoder, hierdoor hoef ik dus eigenlijk dat ene losse ird firmware bestand niet meer te gebruiken om alle Plugin info weg te halen? Dat is mooi in elk geval

 

Ik heb het dus maar even opnieuw gedaan, volgens deze methode.. Oude plugin's weggehaald, Format User data uitgevoerd en daarna de nieuwe MCAS geinstalleerd en geconfigureerd

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer ellende met deze MCAS versie.. Ik heb het eerste zender probleem terug gekregen, terwijl ik hier volledig van verlost was... en ook vandaag weer opstartproblemen mogen ervaren... Zit nu na te denken wat ik moet doen, die V61 firmware werkt voor mij stukken minder stabiel dan de eerdere firmwares, zelfs die beruchte V1.09.28..die werkte voor mij persoonlijk een stuk beter dan deze ellende... Denk dat ik terug ga naar de MCAS van half september, die werkte nog het beste..

 

Baal er gewoon ontzettend van dat oude bugs maar altijd terug blijven komen met de decoder... oplossingen lijken altijd maar een maand te werken en dan valt er altijd wel weer iets om ... :(

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb eigenlijk een redelijk probleemloze ontvanger, maar die .61 SW is zelfs bij mij gammel.

Het is in dit geval 10 stappen terug.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer ellende met deze MCAS versie..

Misschien ben je nu iets te voorbarig om MCAS de 'schuld' te geven.

CD is bezig met het coderingssysteem, wellicht is dat de mogelijke veroorzaker van aanvullende, al bestaande of terugkerende ellende.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben je nu iets te voorbarig om MCAS de 'schuld' te geven.

CD is bezig met het coderingssysteem, wellicht is dat de mogelijke veroorzaker van aanvullende, al bestaande of terugkerende ellende.

Ik betwijfel het, het gebeurde weer precies op de eerste zender.. andere zenders blijven goed werken, ik zie daar geen verband in. Dit terwijl dit in het verleden een langlopend probleem is geweest.

..

De opstartproblemen betwijfel ik ook eigenlijk of het hier een relatie mee heeft. Rebox heeft aangegeven dat dit te maken heeft met de update van de kaart, niet met het decoderen van zenders.. Dus ook hier twijfel ik eraan en zie ik geen verband, ook zijn er op de CD site geen actuele storingen gemeld. Blijkbaar heeft de MCAS dit probleem niet en moet de softcam van Rebox hier op aangepast worden. Uiteindelijk geloof ik dat deze bug meer te maken heeft met de Firmware dan met de MCAS.

 

In mijn optiek is de V61 gewoon simpelweg een onstabiele firmware release. Ook jij hebt problemen met Deep Sleep, die er eerder niet in zaten (zover ik het even weet).. Mijn RE8000 loopt nu al ruim een maand met de V49 software, deze heb ik nog niet een keertje hoeven uitzetten en werkt als een trein...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even afwachten.

Voor sommige octagon modellen is gisteren reeds een nieuwe FW verschenen (1028-918-1008SE(+)); Rebox belooft ook een andere binnen dit en een week.

Dus de 1008-1018 zullen dra volgen.

 

Het is natuurlijk altijd af te wachten wat de verbeteringen zijn, maar als je een weekje wacht kan je de eerste feedback van anderen alvast in overweging nemen om de update of alsnog te doen of toch maar een release over te slaan...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even afwachten.

Voor sommige octagon modellen is gisteren reeds een nieuwe FW verschenen (1028-918-1008SE(+)); Rebox belooft ook een andere binnen dit en een week.

Dus de 1008-1018 zullen dra volgen.

 

Het is natuurlijk altijd af te wachten wat de verbeteringen zijn, maar als je een weekje wacht kan je de eerste feedback van anderen alvast in overweging nemen om de update of alsnog te doen of toch maar een release over te slaan...

Ik heb met de Del_Var.ird de plugin even uitgevoerd en opnieuw de 24-10 versie van MCAS geinstalleerd, kijken of dit beter gaat.. want dat "eerste zender probleem" is echt frustrerend, zeker als je met een opname bezig bent en je niet zomaar de decoder kan uitzetten...

Aangezien ik verder vandaag geen tijd heb, laat ik het zo even :) Het is te hopen dat er deze week nieuwe firmware uit gaat komen die weer goed werkt.. In al die tijd dat ik de decoder heb, heb ik nog niet eerder een downgrade hoeven uitvoeren, ik kan er altijd wel mee leven ... maar nu heb ik toch sterk zitten twijfelen om terug te gaan naar de V1.09.35, dus te hopen dat het nu even blijft werken en dat we snel kunnen flashen naar een nieuwe versie :)...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze optie heb ik enige tijd geleden ook getest maar dat werkte toen bij mij niet.

Ook al sla je deze fake SD zender niet over, dan blijft het 1e zenderprobleem bestaan.

Schijnbaar 'kijkt' de software niet naar de numeriek eerste zender maar naar de eerste HD zender.

Het grootste probleem is dat dit probleem volledig willekeurig voorkomt, soms 1 keer per dag en soms 1 keer per week.

 

Ik kan stellen dat dit probleem sinds het toepassen van de laatste MCAS bij mij niet meer is voorgekomen maar ik heb dan wel weer andere problemen met de software.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de Octagon FW bij mij nog steeds meer problemen veroorzaakt dan schijnbaar de nieuwste Rebox FW heb ik vandaag mijn kortstondige (test)uitstap naar de Octagon FW beëindigt.

Ook op het Octagon forum is men niet blij met de laatste versies sinds 1.08.75.

Weliswaar worden er sommige bugs verholpen maar dat wordt dan meestal weer opgevolgd door het creëen van nieuwe bugs of eerder opgeloste bugs komen weer terug.

Het enige pluspunt wat ik dan ook aan de Octagon FW kon vinden is de optie om Plug-in's toe te passen.

Maar juist de geïnstallerde Plug-in's veroorzaken weer problemen zoals b.v. de nieuwste MCAS.

 

Ook heb ik nog even overwogen om voor mijn RE-9000 een vervangend apparaat te bestellen maar als ik de berichten op de fora van Dreambox, VU+ DUO en ET9000 zo lees dan wordt je er ook niet echt vrolijk van.

Deze apparaten bieden voor de (Linux) hobbyist weliswaar meer uitdagingen maar ik wil in feite alleen maar probleemloos TV kijken en opnemen en niet regelmatig aan het apparaat sleutelen.

 

Voorlopig blijf ik dan toch maar bij Rebox en mocht de Octagon FW binnenkort aan de gestelde verwachtingen voldoen dan kan altijd weer switchen want met de HW van de Rebox is naar mijn mening niets mis mee.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heb ik nog even overwogen om voor mijn RE-9000 een vervangend apparaat te bestellen maar als ik de berichten op de fora van Dreambox, VU+ DUO en ET9000 zo lees dan wordt je er ook niet echt vrolijk van.

Deze apparaten bieden voor de (Linux) hobbyist weliswaar meer uitdagingen maar ik wil in feite alleen maar probleemloos TV kijken en opnemen en niet regelmatig aan het apparaat sleutelen.

 

Voorlopig blijf ik dan toch maar bij Rebox en mocht de Octagon FW binnenkort aan de gestelde verwachtingen voldoen dan kan altijd weer switchen want met de HW van de Rebox is naar mijn mening niets mis mee.

 

Ik ervaar precies het tegenovergestelde: sinds de Rebox is verbannen uit de woonkamer, kijk ik weer probleemloos TV. Nu via een Vu. Ik ben het deels met je eens: configuratie is lastig voor de niet-hobbyist. De problemen die je op de diverse fora tegenkomt komen dan ook vaak hieruit voort. Daarintegen is het plaatsen van alternatieve software op de Rebox lastiger!

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste wil ik eigenlijk tegenspreken, binnen een paar minuten staat de Octagon FW weer op de RE-8000 / 9000.

Ook het terugzetten naar de Rebox FW duurt niet langer. Maar hetpunt is dat ik in feite helemaal geen alternative FW wil gebruiken tenzij dit voor mijn genoemde functionaliteit strikt noodzakelijk mocht zijn.

Voorlopig wacht ik maar af hoe de nieuwe Rebox FW zich gedraagt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...