Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.61


Audioniek

Aanbevolen berichten

Audioniek, dank voor de waarschuwing. Zag wat filmpjes op Youtube en dat zag er leuk uit, maar zag wel dat er wat veel haperingen waren. Ik laat het zo, want beter een ontvanger die goed werkt, daar gaat het tenslotte om.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had gehoopt dat het ' Power OFF' probleem i.c.m. MCAS bij deze nieuwe versie tot het verleden tijd zou behoren maar helaas, gisterenavond stond de ontvanger na het handmatig uitschakelen onopgemerkt weer op 'Powe OFF' waardoor een later geprogrammeerde opname niet opstartte.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook een probleem dat als je van een CDS gecodeerd kanaal, bijvoorbeeld RTL4, naar radio (gecodeerd Radio2) overschakelt, dat het daarna niet mogelijk is weer naar tv te gaan? Je ziet dan wel RTL4 op het display van de ontvanger staan, maar beeld ho maar. RE-8000 met deze software (1.09.61). Ik had al doorgegeven om dit te testen om vanuit een FTA tv-kanaal naar radio en weer terug te gaan, maar dit is ook niet echt de bedoeling.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook een probleem dat als je van een CDS gecodeerd kanaal, bijvoorbeeld RTL4, naar radio (gecodeerd Radio2) overschakelt, dat het daarna niet mogelijk is weer naar tv te gaan? Je ziet dan wel RTL4 op het display van de ontvanger staan, maar beeld ho maar. RE-8000 met deze software (1.09.61). Ik had al doorgegeven om dit te testen om vanuit een FTA tv-kanaal naar radio en weer terug te gaan, maar dit is ook niet echt de bedoeling.

Ik gebruik de Octagon firmware, maar is ook versie 61. Vandaag de gehele dag radio geluisterd via de schotel (538, weet niet of die gecodeerd is standaard) en ik kon zonder problemen teruggaan naar een TV zender.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie ook een probleem dat als je van een CDS gecodeerd kanaal, bijvoorbeeld RTL4, naar radio (gecodeerd Radio2) overschakelt, dat het daarna niet mogelijk is weer naar tv te gaan? Je ziet dan wel RTL4 op het display van de ontvanger staan, maar beeld ho maar. RE-8000 met deze software (1.09.61)..

Volgens mij is Radio niet gecodeerd en verder veronderstel ik dat jij de Octagon FW gebruikt want deze thread gaat over de nieuwste Octagon FW.

Ik herken dit probleem niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens King Of Sat is Nederlandse radio ten dele gecodeerd: NL-Radio 2, 3 en 4. NL-Radio 1, 5 en 6, alsmede het door CronoS genoemde Radio538 (een ook de meeste andere Nederlandse commerciëlen) zijn FTA.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gehoopt dat het ' Power OFF' probleem i.c.m. MCAS bij deze nieuwe versie tot het verleden tijd zou behoren maar helaas, gisterenavond stond de ontvanger na het handmatig uitschakelen onopgemerkt weer op 'Power OFF' waardoor een later geprogrammeerde opname niet opstartte.

 

Het 'Power Off' probleem komt nu bij mij steeds vaker voor, circa 1 op 5 x naar de diepe slaap uitzetten.

ik zal het nu eens proberen om naar de normale Stand-by uit te zetten, kijken of ik dan hetzelfde probleem heb.

Verder vraag ik me af of dit probleem door de FW of MCAS wordt veroorzaakt

 

Zelf ik als standvastige Rebox gebruiker krijg nu toch wel zo langzaam aan een grote sik van dit merk en ga nu toch wel overwegen om een ander merk te kopen, alleen de vraag welk merk want volgens mij hebben ze allemaal meer of minder tekortkomingen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat jurgen het niet meer ziet zitten met rebox,dat is wel het laatste wat ik hier op dit forum verwacht had,dan blijft alleen david over,die de rebox nu zo weer opnieuw zou nemen.

ik hou hem voorlopig nog,maar volg de nieuwe dream 7020HD op de voet,en als die met een half jaar helemaal bugloos is,is dat toch wel een overweging waard.dan maar een paar euro'tjes meer uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zelf ik als standvastige Rebox gebruiker krijg nu toch wel zo langzaam aan een grote sik van dit merk en ga nu toch wel overwegen om een ander merk te kopen, alleen de vraag welk merk want volgens mij hebben ze allemaal meer of minder tekortkomingen.

Je had misschien net als ik gewoon bij de orginale rebox software moeten blijven, en wel met versie 075.

Dan had je, net als ik geen problemen gehad.

 

Met storings vrije groet David

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octagon heeft vandaag nieuwe firmware uitgegeven voor de SF-1008P (RE-4000) en de SF-1018P (RE-8000/9000): V1.09.61.

 

De Engelse release notes luiden:

--> EPG UI augmented 2xInfo Button EPG Mode

--> SC cardslot imporved (CONAX)

--> CI Controller driver improved

--> French and Arabic OSD menu language improved

--> NTFS file system : improved

--> Sporadic hangup improved

--> Hot Bird 13°E TP : updated

--> Special character not display on front panel solved

--> Specified channels continuous Short Freezing

--> Kathrein Unicable not working on all TP solved

--> Hang up after deleting all list in Service List Manager

--> Wi-Fi password character input error fixed

 

Op het net zijn ook Duitse en Turkse versies te vinden.

 

Een Nederlandse vertaling:

 

--> EPG-venster bij 2x info-toets vergroot

--> Driver voor kaartlezers verbeterd (CONAX)

--> Driver voor CI-slots verbeterd

--> Menu-talen Frans en Arabisch verbeterd

--> NTFS bestandssysteem verbeterd

--> Sporadische hangers verbeterd

--> Transponderlijst Hot Bird 13°E geactualiseerd

--> Sommige bijzondere karakters verschenen niet op frontdisplay:opgelost

--> Hikkende weergave op sommige zenders opgelost

--> Kathrein Unicable werkt niet op alle transponders: opgelost

--> Hanger na wissen zenderlijst opgelost

--> Invoerproblemen met Wi-Fi wachtwoord opgelost

 

Voorafgaand aan installatie alle plugins stoppen.

Laatste loader (1.54 of 2.54) is verplicht.

 

Er komen ook V2.09.61 versies voor de "nieuwe" modellen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

Er zijn altijd liefhebbers van "sporadische "hangers" Ik ken alleen betere adresjes dan Rebox.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit draadje gaat over Octagon software, het woord Rebox kan beter gebruikt worden in de daarvoor geopende draadjes.

Er is tenslotte een wereld van verschil... ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had misschien net als ik gewoon bij de orginale rebox software moeten blijven, en wel met versie 075.

Dan had je, net als ik geen problemen gehad.

 

Met storings vrije groet David

Dat kun je toch niet menen.

De versie 075 is dan misschien de best functionerende FW van Rebox tot nu toe maar is zeker niet bugvrij (zie de meterslange buglist).

Als een fabrikant naar de zoveelste daaropvolgende FW nog steeds niet in staat is om de meest elementaire bugs te verhelpen dan verlies ik toch wel het vertrouwen in dit product.

Sterker nog, naast het onvermogen om bestaande bugs op te lossen worden er telkens zelf nieuwe bugs gecreërd.

Uiteraard is dit niet alleen aan Rebox te verwijten want ook de alternative merken ondervinden dit probleem.

Op zich is dit erg jammer want in de basis is er niets mis mee met de HW maar de ontwikkelaars van de FW slagen er simpelweg niet in om een probleemloze FW op te leveren en daar ben ik naar jarenlang vertrouwen wel teleurgesteld over.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je toch niet menen.

De versie 075 is dan misschien de best functionerende FW van Rebox tot nu toe maar is zeker niet bugvrij (zie de meterslange buglist).

Als een fabrikant naar de zoveelste daaropvolgende FW nog steeds niet in staat is om de meest elementaire bugs te verhelpen dan verlies ik toch wel het vertrouwen in dit product.

Sterker nog, naast het onvermogen om bestaande bugs op te lossen worden er telkens zelf nieuwe bugs gecreërd.

Uiteraard is dit niet alleen aan Rebox te verwijten want ook de alternative merken ondervinden dit probleem.

Op zich is dit erg jammer want in de basis is er niets mis mee met de HW maar de ontwikkelaars van de FW slagen er simpelweg niet in om een probleemloze FW op te leveren en daar ben ik naar jarenlang vertrouwen wel teleurgesteld over.

Daar heb je wel gelijk in, voor de ruim twee jaar dat de Rebox RE9000 leverbaar is zijn er een hele zooi firmwares uitgebracht. Maar als je kijkt hoeveel nieuwe features toegevoegd zijn in die afgelopen twee jaar, dan is dat schrikbarend weinig.. Firmwarereleases introduceren over het algemeen nieuwe bugs, die dan weer in latere firmware releases misschien opgelost worden en zo blijft het cirkeltje rond gaan. Er wel bij gezegd dat er een kleine stijgende lijn in zit, want twee jaar geleden was de decoder echt onstabiel nu kan je hem op zijn minst wel gebruiken :)

 

@jürgen: Misschien toch nog even de Deep Sleep functie niet meer gebruiken? Ik gebruik het persoonlijk niet, aangezien bij mij de decoder altijd aan staat. Ik moet zeggen dat de decoder dan toch wel stabiel blijft als die lange tijd aan staat en gebruikt wordt, uiteraard gebruikt deze wel meer stroom..maar toch kan het voor de aankomende tijd een workaround zijn?...

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@jürgen: Misschien toch nog even de Deep Sleep functie niet meer gebruiken? Ik gebruik het persoonlijk niet, aangezien bij mij

Ook al zou dit tijdelijk / gedeeltelijk iets oplossen dan hebben we het hier om symptoombestrijding en niet over probleemoplossing.

De zogenaamde 'Diepe slaap' is één van de verkoopargumenten (<1W) om de Rebox aan de man te brengen en dan kan het toch niet zó zijn dat we deze energiebesparende functie buiten bedrijf moeten stellen om bugs gedeeltelijk dan wel geheel te omzeilen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...