Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.61


Audioniek

Aanbevolen berichten

Tja, ik ben juist vorige week overgestapt van de Rebox firmware (1.09.61) naar de laatste Octagon en MCAS.

En ik moet zeggen, dat ik nu weer met plezier de Rebox 9000 gebruik.

In ieder geval ben ik van de meldingen 'gecodeerde zender' af. Dat stoorde mij vreselijk. Het zappen gaat een stuk beter en vlotter i.i.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vraag me eigenlijk wel af wanneer de nieuwe firmware voor de alternatieve merken gaat komen? De Rebox V72 is er al een tijdje, maar juist bij de andere merken is die er nog niet :)

Afgelopen twee weken is de V61 wel beter gaan werken, dus we kunnen nog wel wachten :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen twee weken is de V61 wel beter gaan werken, dus we kunnen nog wel wachten :)

Wat bedoel je nu precies , wat is beter gaan werken?

Zelf heb ik niet het idee dat de laatste Rebox versie een werkelijk nieuwe versie is maar een afgeleide van een eerder uitgegeven versie waarin m.n. de kaart-update is aangepast.

Rebox is immers vrij in om zelf welke versienummer dan ook aan toe te kennen.

 

Ik moet overigens wel toegeven dat sinds ik de nieuwste Rebox versie op mijn beide Rebox'en gebruik ik maar één freez op mijn Re-9000 heb meegemaakt en dat deze versie tot nu toe perfect functioneert dus voorlopig blijf ik deze versie gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De alternatieve merken liggen goed op schema. Octagon V1.09.61 is van 14 oktober, en het is nu een maand later. V1.09.69 of hoger komt volgens de meeste bronnen "deze week" of "spoedig", ofwel keurig op tijd als je het gebruikelijke updatetempo van ongeveer een versie per maand aanhoudt. V2.09.69 is er al weer even voor de "nieuwe" modellen, zij het alleen in de specifiek voor Duitsland bedoelde CI+/HD+ uitvoering, die voor de Nederlandse situatie eigenlijk alleen maar nadelen heeft.

 

Rebox V1.09.72/V2.09.72 is duidelijk afgeleid van een latere versie dan V1.09.61: de onterechte HD-toewijzing op 16:9 SD zenders is verholpen en de functionaliteit is hier en daar iets gewijzigd, zaken die ook in Octagon V2.09.69 zitten.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je nu precies , wat is beter gaan werken?

Toen ik de V61 er net op zette, toen had ik aardig wat problemen met vastlopen en had ik ook last opstartproblemen.Sinds twee weken is het eigenlijk niet meer voorgekomen en loopt het goed...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dus dat zou betekenen dat jouw gevoelsmatige verbetering(en) van buiten de ontvanger / FW mogelijk gemaakt worden zoals b.v. door de mogelijke coderingsingrepen van CD.

Op zich lijkt me dat onlogisch omdat daar dan ook andere merken ontvangers hinder of voordeel van zouden moeten hebben.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dus dat zou betekenen dat jouw gevoelsmatige verbetering(en) van buiten de ontvanger / FW mogelijk gemaakt worden zoals b.v. door de mogelijke coderingsingrepen van CD.

Op zich lijkt me dat onlogisch omdat daar dan ook andere merken ontvangers hinder of voordeel van zouden moeten hebben.

Toch lijkt het er wel op, in de eerste week had ik regelmatig vastlopers en zette ik de decoder met de knop uit.. In de afgelopen twee weken heb ik ook geen vastloper meer ervaren. Ook de MCAS een keertje vervangen, maar ook deze blijft tot nu toe stabiel werken... Hopen dat het zo even blijft :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...