Ga naar inhoud


winterbanden duitsland :nu al bekeuringen.


Han Peekel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Naast de M+S moet er in Duitsland ook een sneeuwvlok op de band staan....

 

 

Das war einmal.

 

Duitsland is terug gefloten en sinds dec 2010 is het nu ook toegestaan om banden te gebruiken waar alleen M+S op staat en is een sneeuwvlokje of de Three peaks geen eis meer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Inderdaad wat een geouwehoer

 

Maar weer stonden de wegen vol met mensen die winterbanden te duur of onnodig vinden en met slippende zomerbandjes door 3 cm sneeuw probeerden te komen en dan maar klagen dat het zo glad is.

Terwijl een ander met winterbanden gewoon door had kunnen rijden als de rest tenminste niet stil had gestaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb mij er vandaag ook weer over verbaasd.

In D sneeuwt het ook regelmatig, maar gaat het leven gewoon door.

 

In NL komt er een sneeuwbuitje voorbij en alles staat muurvast, zelfs bij de NS.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest wel lachen toen ik op de TV iemand met een SUV zag. De man had een goedkope uitvoering gekocht met alleen voorwiel aandrijving (waarom koop je dan zo'n ding???). En dan had hij er ook nog zomerbandjes om. Zo kom je dan niet tegen zo'n besneeuwd Amsterdams grachtenbrugje omhoog. Wat een suvvert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij er vandaag ook weer over verbaasd.

In D sneeuwt het ook regelmatig, maar gaat het leven gewoon door.

 

In NL komt er een sneeuwbuitje voorbij en alles staat muurvast, zelfs bij de NS.

 

weet je hoe dat komt omdat hier in Nederland alles in hokjes is verdeeld.

 

heb het gisteren weer mee gemaakt kom bij Vianen en daar rijden drie schuifwagens op de A27 richting Breda na het schuiven was er goed te rijden.

Echter tot mijn verbazing maken ze bij afslag Meerkerk rechtsomkeer. ja en je raad het al toen stond alles vast. omdat dat niet hun regio is het is te gek voor woorden.

 

 

Oja ze moeten winterbanden in Nederland ook verplicht stellen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verplicht stellen vind ik te ver gaan.

Maar de regel invoeren dat als je met winterse omstandigheden (sneeuw/ijssel) de weg op wilt je dan wel de juiste banden moeten hebben zou ik zeker toe juichen.

Op deze manier kun je zelf kiezen of je speciale banden wilt gebruiken of gewoon een snipperdag nemen en thuis blijven als er sneeuw en andere rommel verwacht wordt en wordt je niet verplicht tot de aanschaf van dit soort banden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, iedereen op kosten jagen en dan nog stil staan.

En dan iedereen verplicht een 4x4 en er dan pas achter komen dat het in Nederland gewoon druk is.

Bij een gewoon regenbuitje komt je al stil te staan.

Zolang er mensen zijn die wat angstiger zijn dan los je dat niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het druk (te druk) is op de wegen staat buiten kijf en gelukkig is er nu een regering die dat ook inziet en wordt er ondanks alle milieu organisties en andere instanties die tegen werken toch het nodige extra asfalt aangelegd. (vind alleen dat het voor de A1 nog veel te lang duurt)

 

Maar door het niet verplicht te stellen en een ieder zelf de keuze te laten sla je wel 2 vliegen in 1 klap.

nl.

1) wie geen banden wil voor die winterse omstandigheden (die volgens de tegenstanders toch maar een paar dagen per jaar voorkomen) is niet verplicht om extra geld uit te geven.

2) doordat mensen die geen geschikte banden hebben dan niet op de weg mogen komen is de verkeerdruk ook een heel stuk minder en kun je wel gewoon doorrijden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er mensen zijn die wat angstiger zijn dan los je dat niet op.

 

Ook dat is maar ten dele waar.

iemand die 60 gaat rijden op de snelweg hoort daar in mijn beleving gewoon niet thuis, dat is duidelijk maar als iemand 110 gaat rijden ipv. 130 omdat het regent is niets mis mee en daarmee ontstaan ook geen problemen.

Die problemen ontstaan pas doordat anderen, die vinden dat ze wel zo geweldig kunnen rijden, gewoon met volle snelheid door blijven rijden en vervolgens op de rem vliegen en vervolgens weer flink gas geven om bij de volgende weer op de rem te vliegen en zich zigzaggend door het verkeer begeven.

Als die zich ook gewoon aan de snelheid aan zouden passen zou iedereen gewoon door blijven rijden zonder abrupt af te moeten remmen en was er niets aan de hand ook niet met de huidige verkeerdruk.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Strikt genomen zijn de winterbanden niet verplicht in Duitsland, echter...

Je wagen dient aangepast te zijn aan de weersomstandigheden.

Dit betekent dat wanneer het glad is je niet deel mag nemen aan het verkeer met zomerbanden.

Wanneer je dat toch doet, en er ontstaat een gevaarlijke situatie komt dit tot uitdrukking in de hoogte van de boete.

Wanneer je niet de aan de omstandigheden aangepaste banden op je wagen hebt en er ontstaat schade, zal de verzekering die schade uitkeren aan de tegenpartij en daarna op jou persoonlijk verhalen.

 

Winterbanden zijn niet duur, immers je zomerbanden slijten niet in de winter.

Wanneer je 2 sets banden verslijt in 4 jaar, waarom dan niet een set winter en een set zomerbanden?

Er wordt wel geld uitgegeven aan allerlei accessoires. En veiligheid zou dan te duur zijn?

Wanneer je zelf gereden hebt in winterse omstandigheden met zowel zomer als winterbanden praat je niet meer over kosten of noodzakelijkheid.

Ik zou mij trouwens knap opgelaten voelen, wanneer ik een verkeersdrempel of bruggetje niet zou opkomen met mijn wagen.

 

Volgens mij zijn winterbanden in Nederland indirect verplicht.

Het wegenverkeer- reglement zegt immers dat een bestuurder ten alle tijde zijn voertuig moet beheersen en het overige verkeer niet in gevaar mag brengen.

 

Alleen wordt art.5 bijna nooit hiervoor toegepast.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...