Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] Titan AAF Alpha image, eerste indruk.


jedeje

Aanbevolen berichten

Aaangezien het erg stil is hier in het TF forum, hierbij mijn ervaring na een week draaien van Titan op een van mijn TFs.

 

Wat als eerste opvalt is hoe snel je beeld hebt na installatie.

 

Na volledige configuratie (voor zover zaken werken in alpha 1.1) is de boottijd tot beeld ruim gehalveerd tav het AAF Summer image. Heel belangrijk voor de WAF, in ieder geval in mijn huishouden.

 

In het begin wat problemen met A3, opgelost door een goede settingslijst van een mede AAF-er. CD kaart werkt prima met Oscam of Vizcam in combinatie met mijn smartreader+.

 

Al is het een alpha, e benodigde basisfuncties (voor mij) doen het. Beeld op A1 A2 A3 en HB, timeshift, timeropnamen en EPG. Image reageert vlot op de afstandsbediening en maakt al met al tot nu een prima indruk.

 

Voorlopig geen enkele reden om terug te keren naar het Summer image.

 

gr

jedeje

aangepast door jedeje
  • Like 1

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag versie 1.1a erop gezet, DVB subs werken nu ook (foeilelijke font, maar ieder zijn smaak...) net als de zender weergave in het Display.

 

Op het mediaplayer vlak heb ik divx, xvid, mkv en .iso geprobeerd, de eerste drie spelen prima af zij het zonder ondertitels, de .iso leidde tot "ein dauer Spinner" zoals onze oosterburen dat zo mooi zeggen.

 

gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sowieso onder de indruk van deze images. Ongekend, hoeveel ze uit deze decoder weten te trekken, dat is Topfield nooit gelukt.

Ik blijf echter toch steeds weer terug keren naar mijn Topfield firmware, aangezien het decoderen van de CD-kanalen met alleen mijn kaart icm Powercam of Aston nog steeds niet mogelijk is.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Changelog (+) & Todo (-) AlphaVersion1.2:

 

- Nog steeds geen CI-module ondersteuning geïntegreerd (in progress)

- Subkanaal toets

- Rotor instellingen

- Web-interface Screenshot

- AC3 volumeregeling

 

+ Kanaal scan (automatisch en Multisat)

+ Diseqc 1.1 (test)

+ Taalondersteuning voor Frans en Grieks

+ Updates voor bestaande talen

+ Veel kleine bugfixes

+ Scart menu

+ Ondersteuning voor IPBox en Spark

 

"Ik blijf echter toch steeds weer terug keren naar mijn Topfield firmware, aangezien het decoderen van de CD-kanalen met alleen mijn kaart icm Powercam of Aston nog steeds niet mogelijk is."

 

En dat zie ik niet beter worden, er wordt gebruik gemaakt van dezelfde drivers als voor de E2 images, wel wat zuur dat de CIs voor met name de Duitstalige pakketten wel in de E2 images en dus binnenkort waarschijnlijk ook in Titan werken.

 

Maar wie weet heb ik het mis en gloort er licht in de duisternis... ik zal het uiteraard testen en melden.

 

gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de installatie van de smartreader vergelijkbaar met de E2 images?

 

Exact hetzelfde.

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaangezien het erg stil is hier in het TF forum, hierbij mijn ervaring na een week draaien van Titan op een van mijn TFs.

 

Wat als eerste opvalt is hoe snel je beeld hebt na installatie.

 

Na volledige configuratie (voor zover zaken werken in alpha 1.1) is de boottijd tot beeld ruim gehalveerd tav het AAF Summer image. Heel belangrijk voor de WAF, in ieder geval in mijn huishouden.

 

In het begin wat problemen met A3, opgelost door een goede settingslijst van een mede AAF-er. CD kaart werkt prima met Oscam of Vizcam in combinatie met mijn smartreader+.

 

Al is het een alpha, e benodigde basisfuncties (voor mij) doen het. Beeld op A1 A2 A3 en HB, timeshift, timeropnamen en EPG. Image reageert vlot op de afstandsbediening en maakt al met al tot nu een prima indruk.

 

Voorlopig geen enkele reden om terug te keren naar het Summer image.

 

gr

jedeje

 

Maar waarom zou ik van het HS Image over willen naar deze alpha? In HS werkt naar mijn idee nagenoeg alles toch?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom zou ik van het HS Image over willen naar deze alpha? In HS werkt naar mijn idee nagenoeg alles toch?

 

Geen idee.

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk voordeel zie jij dan boven het HS Image, omdat je aangeeft niet terug te willen.

 

Voor mij zou de enige reden om over te stappen een werkende cccam of powercam zijn, maar dat zal nog wel ff duren...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk voordeel zie jij dan boven het HS Image, omdat je aangeeft niet terug te willen.

 

Voor mij zou de enige reden om over te stappen een werkende cccam of powercam zijn, maar dat zal nog wel ff duren...

 

Even voor alle duidelijkheid, ik sta hier niet op een bier kratje te pleiten voor het gebruik van Titan, ik deel slechts mijn ervaringen.

 

CCcam zie ik nooit verschijnen voor SH4, dan was het er na al die jaren al wel geweest. Powercam of Aston, hmmmmm verwacht ik ook niet echt, maarrrr Titan is een hybride tussen Neutrino en E2, ik heb ooit ook geëxperimenteerd met Neutrino op m'n TF, dat had beduidend betere CI ondersteuning dan E2 dus wie weet ben ik te pessimistisch. Neutrino heeft daarentegen nooit twin tuners ondersteund, dat was voor mij reden daar niet mee verder te gaan.

 

Terug naar Titan, zoals je in mijn signature ziet staan, heb ik meerdere boxen en kan het me daardoor veroorloven er eentje op Titan te laten draaien. een reden voor terugkeer naar HS op deze box heb ik echter niet, zoals in mijn openings-post beschreven doet Titan alles wat ik belangrijk vindt en dat doet het veel sneller dan HS. Niet alleen het opstarten en de tijd tot beeld, maar je hebt je AB nog niet beroerd of de actie is al uitgevoerd. Dat ervaar ik als heel prettig en mijn vrouw ook. Het "voelt" daardoor ook heel stabiel.

 

Of dit zo blijft als het image verder met tal van toeters en bellen wordt aangekleed, dat moeten we afwachten.

 

gr

jedeje

aangepast door jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam zie ik nooit verschijnen voor SH4, dan was het er na al die jaren al wel geweest. Powercam of Aston, hmmmmm verwacht ik ook niet echt, maarrrr Titan is een hybride tussen Neutrino en E2, ik heb ooit ook geëxperimenteerd met Neutrino op m'n TF, dat had beduidend betere CI ondersteuning dan E2 dus wie weet ben ik te pessimistisch. Neutrino heeft daarentegen nooit twin tuners ondersteund, dat was voor mij reden daar niet mee verder te gaan.

Terug naar Titan, zoals je in mijn signature ziet staan, heb ik meerdere boxen en kan het me daardoor veroorloven er eentje op Titan te laten draaien. een reden voor terugkeer naar HS op deze box heb ik echter niet, zoals in mijn openings-post beschreven doet Titan alles wat ik belangrijk vindt en dat doet het veel sneller dan HS. Niet alleen het opstarten en de tijd tot beeld, maar je hebt je AB nog niet beroerd of de actie is al uitgevoerd. Dat ervaar ik als heel prettig en mijn vrouw ook. Het "voelt" daardoor ook heel stabiel.gr jedeje

Waarom wil je toch nog een Powercam of Aston laten draaien in je combinatie Titan//TF-7700PVR ?

Je kaart(en) centraal in je 9000 (dacht dat je die ook bezit) en je combinatie Titan//TF-7700PVR als client laten draaien met Oscam (zelfs laatste sh4-amino versie draait super).

Heb je geen CI meer nodig !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil je toch nog een Powercam of Aston laten draaien in je combinatie Titan//TF-7700PVR ?

 

Heb je de hele thread gelezen? Dan is het namelijk heel duidelijk, dat ik reageer op een vraag van een ander.

 

Ben nooit te beroerd om iets uit te proberen tbv van een/die ander, heb het spul toch liggen.

 

Zal mezelf ook even citeren vanuit mijn openings-post: "CD kaart werkt prima met Oscam of Vizcam in combinatie met mijn smartreader+."

 

Ik weiger volledig afhankelijk te zijn van card sharing zelfs niet intern.

 

gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap'm al, je weet het allemaal inmiddels.

Succes met het Titan image.

Ik weiger volledig afhankelijk te zijn van card sharing zelfs niet intern.

Echter, dit snap ik nu weer niet. Wel draaien middels een eigen smargo, dus een "lastig uitsteeksel" aan je Topfield, terwijl je d.m.v. interne sharing vanuit de ET9000 je de Topfield/Titan als client kunt laten bedienen. Blijft toch binnenshuis en is dezelfde kaart, echter in een andere tuner? En waarom benadruk je hierbij zo sterk het woord weiger ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offtopic aan:

 

Het uitsteeksel stoort mij geheel niet en doet het prima met de CD kaart (heb er 3), geen enkele reden dus voor mij om over te stappen naar intern sharen.

 

Om je nieuwsgierigheid te bevredigen, als mijn vrouw boven op de TF ligt te kijken, de kids op hun kamer en ik lekker in de huiskamer met de ET aan het hobbyen ben, dan zou de "server" er steeds uit liggen, daar maak ik geen vrienden mee. Die onderlinge afhankelijkheid weiger ik dus, dan betaal ik maar wat meer aan CD iedere maand.

 

Offtopic uit.

 

gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...