Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Ik ben een newbie op sat gebied. Ben al bij verschillende satshops geweest, maar kom toch nog ergens niet uit. Ik ben al enkele weken hier informatie aan het inwinnen, en vandaag maar eens begonnen met de boel installeren.

Mijn setup:

1x Visiosat Bi-sat antraciet,

2x Alps Quattro LNB

1x Multiswitch 2 satellieten - 8 aansluitingen.

Nu heb ik 1 lnb aangesloten en lopen zoeken met satfinder e.d en heb ik inderdaad een sat gevonden (geen idee welke ?) Ik heb alle NL zenders in de lijst staat (achter decoder) en een enkele vrij te ontvangen zender. Ik heb de switch er nog niet tussen, en ook heb ik alleen de coax op de HH aansluiting van de lnb.

Maar nu het punt,

In mijn tuner lijst staat maar 1 tuner. Daar moet ik toch ook een 2de lnb kunnen selecteren? Zodat ik op die andere lnb danwel astra 1, danwel astra 3 kan ontvangen? Of komt dat pas als ik alle kabels aansluit, met de switch ertussen?

Hopelijke kunnen jullie me helpen..

Groeten,

Brinx84

Geplaatst:

Ik ben inmiddels een stap verder. Ik kwam erachter dat hij was ingesteld op hotbird en astra. Inmidddels heb ik dat aangepast in:

A: Astra 1

B: Astra 3

Beiden hebben als ik kijk bij signaalsterke een signaal van ongeveer 80% en een BER van 0.

Als ik automatisch zenders zoeken doe, heb ik wel alle nederlandse HD zenders (ned1,ned2,ned3 enz), maar ik heb niet de gewone nederlandse zenders in de lijst staan. Ze staan dus niet in de zenderlijst. Ik heb er nog geen canal digitaal card inzitten,maar dan zou ik ze toch wel in de zenderlijst moeten hebben? Staat de LNB toch verkeerd afgesteld? Of is er andere reden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Geplaatst:

En je weet zeker dat A Astra 1 is en B Astra 3?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hallo vgnp,

Als ik de instellingen omdraai,vind ik haast geen zenders,ook niet de NL hd zender.

dus ik ga ervanuit eigenlijk dat ik de instellingen zo goed heb.

Groeten,

Brinx

Geplaatst:

Ik heb je verhaal nog eens gelezen, en je zult inderdaad (lang) niet alles krijgen als je alleen op de HH aansluiting van de quattro LNB gaat zoeken.

Heb je al geprobeerd e.e.a. op de multiswitch aan te sluiten en dan een volledige zenderzoekloop door te voeren?

Hier nog twee linkjes naar de paketten van Canal Digitaal op beide satellieten:

http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal19.html

http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal23.html

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Wederom bedankt voor je snelle reactie. Ik had er inderdaad ff bij moeten zetten dat ik er een multiswitch tussen heb zitten. Wat ik me nog wel afvroeg, als ik de dreambox signaal sterkte aflees leest hij dan ook echt alleen de sterkte van die sat die je selecteerd of pakt ie gewoon een sat waar je op gericht bent? Hopelijk snappe jullie het verhaal.haha.

Ik ga nog ff de linkjes nakijken..bedankt alvast

Geplaatst:

Het signaal is van de transponder waar de zender opzit die je op dat moment (tijdens de signaalmeting) bekijkt.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Nou, nee. Op iedere satelliet zijn wel frequenties in gebruik die op een andere satelliet ook in gebruik zijn.

Dus als jij de schotel op Hotbird gericht hebt staan maar je verteld de tuner via de configuratie dat het de

Astra 1 is, dan zal hij op die frequenties ook signaal vinden. Maar op veel frequenties wordt geen signaal

gevonden omdat je dus niet op de juiste satelliet staat uitgericht.

Kijk eens op dishpointer, vul je locatie en de gewenste satelliet in, dan heb je een idee in welke richting de

schotel uitgericht moet staan.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

@brinx84 je kan ook een frequentie zoeken die echt alleen maar op de Astra 1 zit en niet voorkomt in de lijsten van Hotbird.even zoeken dus en vergelijken.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...