michiel.j Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Ik zal eerst even de situatie schetsen van het probleem. Wij wonen in een afgelegen gebied en zijn dus genoodzaakt satelliet tv te nemen. Wij hebben een Philips DSR 2210 receiver. Geen problemen met het kijken van tv. Nu willen we een tweede tv voor in de slaapkamer, zonder een nieuwe scart card abbonement af te sluiten. Dit hebben wij eerder ook al eens gehad, maar we zijn vergeten hoe dit nu eigenlijk moet. We hebben wel nog een Johansson ref. 8100 in huis. Deze heeft 2 poorten: TV OUT en ANT. in en verder nog een switch voor TPSG ON/OFF. Ook heeft dit kastje een To TV/VCR scart aansluiting en een power supply. Er staat op dat het een PAL-G RF Modulator is. Het is geen probleem dat de twee tv's hetzelfde beeld ontvangen, of we kijken tv in de woonkamer of in de slaapkamer. Zouden jullie ons kunnen helpen? Bij voorbaat dank.
satencom Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Johansson 8100 Multi-band Converter Dit is een oplossing om op je bestaande installatie 2 ontvangers of een Twin PVR satellietontvanger aan te sluiten op 1 kabel vanaf de schotel. je kunt met de Johansson Multi-band Converter één coax kabel gebruiken voor 2 satellietontvangers Om een tweede tv aan te sluiten kun je het beste een Scart modulator, UPC uitvoering gebruiken, je kunt natuurlijk ook een ander type gebruiken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
michiel.j Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 Oke, het is me dus gelukt. Het apparaatje dat ik in huis had was een scart modulator. Probleem was alleen dat ik de tweede tv op het goede kanaal moest instellen. Probleem is nu dat ik met de afstandbediening telkens naar beneden moet om het kanaal van de digitale ontvanger te veranderen. Bestaat er een goedkope oplossing om het signaal van de afstandbediening te repeaten ofzo (combinatie van receiver en sender)?
satencom Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 Als je gebruik maak van 1 van deze drie setjes gaat dat lukken GigaControl 450 Powermid XS Powermid XL Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen