Ga naar inhoud


Software vrije zenderkeuze


DSR7005

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met de vrije zenderkeuze van de DSR 8121 HD. In het verleden heb ik een DSR7005 gehad, om niet vast te zitten aan de voorgeprogrammeerde zenderlijst heb ik gebruik gemaakt van de vrije zenderkeuze, waarbij het volgende mankement aan het licht kwam: ned1 kwam op kanaal 1241, ned2 op 1242 enz., na verplaatsen naar plaats 1 en 2 bleven de kanaalnummers gehandhaafd, wilde je van bijv. Discovery rechtstreeks naar ned1 dan moest 1241 ingegeven worden, niet erg practisch (daar moet je programmeur voor zijn om dat te verzinnen). Heeft de DSR 8121 HD dezelfde software? Ik wil een nieuwe ontvanger kopen, ik wil er een met gebruiksvriendelijke software, de gebruiksaanwijzing op internet, Philips en Canaldigitaal geven geen uitsluitsel.

aangepast door Johan45

Philips DSR7005, Strong 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie heeft er ervaring met de vrije zenderkeuze van de DSR 8121 HD. In het verleden heb ik een DSR7005 gehad, om niet vast te zitten aan de voorgeprogrammeerde zenderlijst heb ik gebruik gemaakt van de vrije zenderkeuze, waarbij het volgende mankement aan het licht kwam: ned1 kwam op kanaal 1241, ned2 op 1242 enz., na verplaatsen naar plaats 1 en 2 bleven de kanaalnummers gehandhaafd, wilde je van bijv. Discovery rechtstreeks naar ned1 dan moest 1241 ingegeven worden, niet erg practisch (daar moet je programmeur voor zijn om dat te verzinnen). Heeft de DSR 8121 HD dezelfde software?

 

De 8121 HD heeft andere software, het is dan ook een HD decoder en dat is de DSR 7005 niet.

Je kan bij de 8121 HD decoder tot 5 favorieten lijsten aanmaken.

Wel veel werk en als je een decoder reset nodig hebt dan zijn je favorieten lijsten weer weg.

 

Ik wil een nieuwe ontvanger kopen, ik wil er een met gebruiksvriendelijke software, de gebruiksaanwijzing op internet, Philips en Canaldigitaal geven geen uitsluitsel.

 

Mijn persoonlijke mening is dat de software niet bepaalt gebruiks vriendelijk is voor wat jij er mee wil doen.

De kanalenlijst bewerken kan niet bij de DSR 7121, 7141 en 8121

Best mogelijk dat CanalDigitaal inkomsten heeft door een zender een vaste plaats in de lijst toe te wijzen.

 

Ik denk ook niet dat de decoder nog door CanalDigitaal ondersteunt wordt.

De software is nog lang niet bug vrij, met name de PVR functie wil wel eens verkeert gaan.

Dit is overigens al heel lang bekend bij CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@DSR7005

 

Schaf de 8121 HD niet aan! Ik heb hem en het is een ramp. Wat Johan45 zegt klopt helemaal. Veel opneem / afspeel problemen. Soms heeft een opnamen geen geluid.

 

De 5 favoriete lijsten is veel te weinig en als door software problemen de boel gereset moet worden kan je alles opnieuw maken.

 

Ja het is erg klote dat je de zender volgorde niet zelf kan bepalen. Vind ik ook een groot minpunt. Zou sowieso geen Philips nemen.

 

Beste om te nemen qua ontvanger om zelf de zender volgorde te bepalen en zo veel favoriete te maken als maar kan dat is door een Linux ontvanger te nemen bv Dreambox, VU+ of Xtrend. Schaf sowieso geen CD Gecertificeerde aan want daar kan je schijnbaar nooit zender volgorde zelf bepalen.

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...