Ga naar inhoud

Kwaliteit Film1HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Valt me op dat de huidige uitzending (14:45 uur; You Again) op Film1HD erg slecht van kwaliteit is.

Is dat bij jullie ook zo?

Geplaatst:

En dan bedoel ik alleen de kwaliteit (zeer pixelig) van de film zelf, de ondertiteling lijkt goed.

Geplaatst:

Zou men de kwaliteit van de stream aan de kwaliteit van de film & acteurs aangepast hebben?

Geplaatst:

Op een ander forum heeft de webcare van CDS toegegeven dat er problemen zijn de aanvoer en dat soms ook het geluid ontbreekt.

CDS heeft dit bij Film 1 gemeld aangezien die verantwoordelijk is voor de aanvoer.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Ik vind de bitrate zowiezo VEEL te laag om 'HD' genoemt te kunnen worden. echt hd moet 8+ mbit zijn en niet schommelen rond de 5. da's zo dvd.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Geplaatst:

Ik vind de bitrate zowiezo VEEL te laag om 'HD' genoemt te kunnen worden. echt hd moet 8+ mbit zijn en niet schommelen rond de 5. da's zo dvd.

Ja want DVD is ook in MPEG-4

Oh nee toch niet

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Geplaatst:

Kijk maar eens naar Planeta HD. Bitrate van 5-6 Mb maar een plaatje om te zoenen ;)

Inderdaad, het kan dus wel....

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Over het algemeen is de kwaliteit van Film1 HD slecht.

Ik heb laatst, tijdens een film, zelfs naar een andere zender gezapt omdat ik het niet meer aan kon zien ;-)

Er zijn genoeg HD zenders met ongeveer een zelfde bitrate die er veel beter uitzien ... (het kan dus wel)

Rgs H2Deetoo,

Geplaatst:

Het beeld is inderdaad vaak niet best. Reden voor eenieder die zich hieraan stoort zijn/haar beklag te doen bij CD en/of Film1.

Ik heb beide organisaties een mail gestuurd. Overigens nog zonder reactie.

Geplaatst:

Bitrate verlijken is niet alles hoor, zapte net toevallig langs Dave HD.

Was oude topgear aflevering bezig, video bitrate piekt naar 20mbit met zo rond de 15mbit average.

Alleen is het wel upscaled sd content....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen