pieterman Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 hoi heb een in een decopeerzaag een condensator die sluiting maakten. maar de originelen is niet meer aan te komen. Heb daar om maar een gewoonen van 22 uf 240 volt gepakt. Maar ik weet niet of hij paralel of in serie gezet moet worden omdat de vorige condesator was er een met 2 draadjes voor en drie achter. om het zeker te weten vraag ik het de techneuten maar. groetjes
boarder Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Dat is een ontstoorcondensator, deze kan je gewoon weglaten. Die van 22 µF /240V zou ik er niet inzetten - foutieve waarde. Ontstoorcondensators hebben gewoonlijk de waarde van 0.15µF
pieterman Geplaatst: 16 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2011 Bedankt Als ik 0.15uF neem moet die dan paralel achter de schakelaar komen dat wou ik ook nog even weten groetjes Piet
boarder Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 parallel achter de schakelaar. Let wel op dat je een condensator met een werkspanning van minimaal 250V AC neemt. De meeste condensatoren hebben een dc werkspanning - 250V DC zal na verloop van tijd doorslaan - hier is mininaal 630V DC vereist
Jan Ambers Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 De condensator was meer een NETFILTER, stroomdraden erin, via voor elke draad een spoel in serie, en na de spoel een condensator ca. 0.15µF in serie met middenaftakking aan de aarding, en over de 2 draden nog eenC van meestal 0.47ùF. De condensator die U bedoelde is een defaserings- of startcondensator voor de hulpwikkeling bij asynchrone motors te verschuiven in fase.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen