Archimedes27 Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Goedenavond. Wie kan mij op weg helpen. Ik heb een Triax 88 schotel met een multi block om 4 Inverto Ouad Lnb's HDTV DVB-S2 Compliant aan te sluiten op een Xtrend 9000 en 2 x Xtrend 5000. Ten eerste is het wel mogelijk om deze lnb's te plaatsen op deze schotel voor Hotbird 13*E (lnb 2), Astra 1 19.2*E (lnb1), Astra 2 23.5*E (lnb3) en Astra 3 28.2*E ? De lnb's zijn namelijk niet met een smalle kop! Heb gisteren de schotel uitgericht en per Lnb 1 uitgang aangesloten op een DiSEqc 2.0 EMP-Centauri S4/1PCN-W1. De uitgang van deze DiSEqc heb ik aangesloten op een Xsarius Satmeter Pro08 om het signaal te controleren. Eerst de lnb alleen op de satmeter voor het uitrichten van de lnb , daarna via de DiSEqc. Viel al op dat lnb2 niet echt signaal in groen gaf. Daarna via de DiSEqc aansluiting op de Xtrend 9000. Wat ik ook al met een Multytech schotel zag ( als alternatief op dit moment aangesloten ) is wel signaal met de meter van de Xtrend9000 op Astra1 en op Astra3 doch niet op de Hotbird en de Astra 2. Als ik de zenders nu kontroleert aangesloten op de Xtrend9000 krijg ik alleen de zenders van Astra1 en Hotbird te zien en uitsluitend de zenders die niet HD zijn. Wat doe ik verkeerd in de schakeling in de Xtrend9000? Of gaat er iets fout met de DiSEqc? Graag een advies of de samenstelling van dit setje goed is. Archimedes27
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen