Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een dreambox 800 HD SE.

We zijn een heel weekend bezig geweest en dit is er nu aan de hand.

Ik ben inmiddels een stap verder. Ik kwam erachter dat hij was ingesteld op hotbird en astra. Inmidddels heb ik dat aangepast in:

A: Astra 1

B: Astra 3

Beiden hebben, als ik kijk bij signaalsterke een signaal van ongeveer 80% en een BER van 0, zowel als ik kijk bij Astra 1 als bij Astra 3.

Als ik automatisch zenders zoeken doe, heb ik wel alle nederlandse HD zenders (ned1,ned2,ned3 en eredivisie live enz), Astra 3 dus. maar ik heb niet de gewone nederlandse zenders in de lijst staan,Astra 1. Ook heb ik de BVR niet. Ze staan dus niet in de zenderlijst..

Staat de LNB toch verkeerd afgesteld? Of is er andere reden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Geplaatst:

Als je wilt weten dat de lnb's goed staan, zal je er een aantal zenders van de 19,2

de ontvanger handmatig moeten laten zoeken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste Brinx84

Signaalsterkte zegt helemaal niets, hoe is de signaalkwaliteit?

Ik neem aan dat je een duo-lnb gebruikt. Welke kop heb je in de klem zitten als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, de linker of de rechter kop?

Geplaatst:

Hallo satkijker,

ik heb 2x een quatto LNB. Als je voor de schotel staat, je kijkt zeg maar tegen de LNB's in de de schotel:

Astra 1: in het midden van de schotel

Astra 3: aan de rechterbuitenkant.

Dus heb ik de LNB's verkeerkom? Ik heb namelijk de LNB nog even rechtstreeks op de ontvanger gehad, en de astra 3 komt wel goed binnen, maar als ik de ontvanger op de andere LNB zet (dus astra 1 lnb) ontvang ik niks

groeten

Geplaatst:

Beste Brinx84

Je schrijft dat je wel de Nederlandse HD-zenders hebt op de Astra 3 maar geen zenders van de Astra 1.

Als je de schotel goed hebt uitgericht, zou het dus zo moeten zijn, dat als je een stuk aluminiumfolie over de Astra 3-lnb vouwt, je de Nederlandse HD-zenders niet meer zou moeten kunnen ontvangen.

Ik ben bang dat je de Nederlandse HD-zenders echter nog wel gewoon kan ontvangen en dat je die ontvangt met de kop die in het midden zit. Is dat inderdaad het geval, vouw het stuk aluminiumfolie dan maar eens over de kop van de Astra 1. Als nu alle alle Nederlandse HD-zenders wegvallen, dat staat de Astra 1-lnb op de Astra 3 uitgericht en ontvangt de Astra 1-lnb niets.

Geplaatst:

In deze volgorde moet je de lnb's uit richten, eerst 19.2 en dan de 23.5 aan de linker kant

post-40340-0-71913700-1318958898_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hallo, ik had inderdaad de koppen verkeerd om. Alleen zitten de lnb bij mij veel verder uit elkaar. Is er niet iemand in de buurt van coevorden die me kan helpen? Haha. Ik kom er nu helemaal niet meer uit.

Groeten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen