Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo ik heb wat vragen over de dreambox:

Welke dreambox raden jullie mij aan? Ik wil een hd dreambox en eentje die geen geluid maakt ik hoef er niet perse mee op te kunnen nemen.

Image:

Dat is toch soort van de besturingssysteem van een dreambox? Wat is de beste image?

Ccam:

Dat moet je installeren om het canal digitaal kaartje of een andere abbonement te kunnen kijken op je dreambox?

- Kan iemand me uitleggen wat enigma 1/2 is?

- Kan je een image installeren via de dreambox met internet verbinding of niet?

Schotel vragen:

- Is een schotel met een doorsnede van 50 cm goed genoeg?

- Is meerdere LNB's op een schotel beter of heb je aan 1 lnb genoeg?

- Met een motor kan de schotel toch draaien naar een satteliet?

- Als ik bijvoorbeeld een schotel heb met 1 lnb en een motor kan ik dan astra kanalen en bijvoorbeeld hot bird, eutelsat kanalen ontvangen? Maar dan moet de schotel wel eerst van bijvoorbeeld astra naar hot bird draaien?

Dat waren mijn vragen

aangepast door Ibriboy

Geplaatst:

Oke maar dat bedoelde ik niet ik bedoel dat de dreambox geen geluid maakt in de dreambox zelf.

Maar kan iemand antwoord geven op me vragen in me eerste post?

Allereerst welkom hier.

Image; ja dat is het besturing systeem van de Dreambox en is gebouwd met behulp van Enigma.

Cccam; start bij sommige image zelf op bij anderen moet je hem via de blauwe toets of op een andere maarnier installeren.

Enigma; enigma1 word voor oudere boxen gebruikt de nieuwe draaien op enigma2.

Je kunt een image via internet verbinding met je PC installeren.

Schotel; als je allen wilt kijken heb je aan één lnb genoeg zeker als je de schoten draaibaar maakt.

Je kunt dan inderdaad meerdere satellieten ontvangen.

Dus als je echt alleen maar wilt kijken kun je het beste een DM800HDse kopen hier zit wel een ventilator in maar die hoor je bijna niet.

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Ok bedankt en als je zapt met je afstandbediening zie je onder de infomatie welk programma en zo er is. Je ziet ook bijvoorbeeld RTL 4 kan je dat logo ook veranderen naar bijvoorbeeld een HD afbeelding? En kan je ook bijvoorbeeld als je een gemini/pli image hebt de skin veranderen naar een hd skin? Heb je er ook tutorials voor?

Dit heet een skin hier zijn er velen van en die kun je vaak downloaden bij de image die je er op gezet hebt.

ook kun je daar de Picons downloaden voor de afbeelding van de zender naam

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Ok bedankt maar zijn er ook tutorials hoe je skins en picons in je dreambox krijgt/installeert?

ja hoor , o.a hierboven in de database

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Ter correctie, je installeert je image via ethernet, niet via internet. Je d/l hem alleen.

Sommige images hebben wel de mogelijkheid om wanneer eenmaal geinstalleerd via internet geupdate te worden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Ik ben pas overgestapt op schotel (van de kabel af!) en heb gekozen voor een DM500Hd, ik ben zeer tevreden: maakt geen geluid (de box dan) of zo goed als niet hoorbaar, wordt niet warm (nog niet gemerkt in ieder geval, ook niet bij het afspelen van HD), zapt vlot, werkt zoals je verwacht: de dingen 'kloppen' wat mij betreft.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus de andere boxen zullen ook heel goed zijn, alleen hoefde ik niet op te kunnen nemen op een andere zender (dus geen twin tuner) dus kon ik geld besparen op de 800se door een 500hd te nemen.

Overigens gebruik ik een NAS voor streaming van media, dus geen harde schijf aangesloten.

Als je een Dreambox koopt: koop hem bij een van de erkende dealers, dan weet je zeker dat je een echte hebt en garantie voor 'je weet maar nooit' (zie de website van Dream Media voor de officiele dealers).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...