Ga naar inhoud


Enigma2 +OSCAM software en SAB Unix F+ SOLO Tuner probleem


steady007

Aanbevolen berichten

Hallo Collega Tuner bezitters,

 

Een vraag over het volgende:

Ik bezit een SAB Unix F+ Solo tuner met SPARK software. Dit werkt in pricinpe wel goed maar de software is erg traag en er zijn weinig mogelijkheden mee. En de SHOUTCAST software van SPARKvoor muziek zender is totaal niet stabiel (laatste versie van aug. 2011). Nu is er met de Enigma2 software veel meer mogelijk, en het werkt ook nog sneller had ik begrepen.

 

Nu heb ik het na veel gedoe via een USB stick voor elkaar gekregen om een Enigma2 image te starten in de tuner.

Dit werkt allemaal wel goed, maar het probleem zit in de OSCam software, welke al in de image aanwezig is van Enigma2.

Kan wel zender zoeken via de orginele Canal digitaal card in het slot, maar daarna blijft de tuner aangeven dat alle kanalen gescrambled zijn. Het enige wat dan werkt is bv. TV Drenthe (vrij te ontvangen uiteraard..)

 

Hoe krijg ik nu deze OSCAM Software aan de gang, want ik begrijp dat er ergens naar een server op ip adres connectie moet worden gezocht voor de codering. Er is een internet verbinding aanwezig op de SAB tuner. Ik heb de OSCAM software al ge restart via de software Manager in Enigma2, maar helpt ook niet. En heb ook de oscam.conf aangepast naar het juiste adres, ook geen effect.

 

 

Dus mochten er mensen zijn welke deze opstelling ook gebruiken of ander tips of software hebben dan houd ik me aanbevolen!

Oh ja op de site DVBSTAND.com heb ik al wat zaken gevonden, maar daar staat verder ook niet duidelijk hoe dit nu werkend te krijgen is, alleen hoe je Enigma2 software kunt aktiveren op een Linux tuner

 

ALvast bedankt voor jullie reacties!! ;):)

 

 

Groet,

 

Steady007

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Collega,

 

De Oscam moet uiteraard nog wel geconfigureerd worden dit doe je op de volgende manier

 

ftp sessie openen naar de sab dan naar de /var/keys daar staat een bestand oscam.server deze aanpassen dan de emu herstarten en whalla fixed

 

 

 

Met vriendelijke groet

 

snellie1972

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...