Ga naar inhoud


CD test 8PSK


Sprietje

Aanbevolen berichten


Bij mij crashte Enigma2 (dm8000) als ik probeerde af te stemmen met 8PSK en ik heb toen maar via Dreamset het handmatig aangepast in de zenderlijst en die weer op de DM8000 gezet. Na een reboot had ik weer contact. Daarvoor gaf mijn DM8000 0 of zelfs negatieve dB's aan.

 

Dat heb ik dus ook gedaan als allereerste (bij mij crashte hij ook) en nog steeds krijg ik 0 dB signaal. Misschien ligt het aan mijn software, volgens mij heb ik newnigma al in een jaar niet meer geupdate.

aangepast door metalgear873
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit zowel op het eigen kanaal als op het oude Ned3 kanaal, DD audio en ik hoor echt geen verschil. Voor zover ik kan nagaan ook geen haperingen meer, maar daarvoor staat hij misschien nog niet lang genoeg aan, we zullen zien, of beter, we zullen horen.

 

En voor wat betreft Film1 Action HD betreft, laat maar komen. Alleen is daarover volgens mij nog helemaal niets bekend, of vergis ik me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik dus ook gedaan als allereerste (bij mij crashte hij ook) en nog steeds krijg ik 0 dB signaal. Misschien ligt het aan mijn software, volgens mij heb ik newnigma al in een jaar niet meer geupdate.

 

Ik gebruik de experimental versie en het is wachten op Dream Multimedia om de bug eruit te halen. Ik heb de bug gemeld in hun forum en bij Oozoon waar ik de image van heb.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beetje afhankelijk van je ontvanger, maar meestal in je transponderlijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op alle zenders die zijn overgegaan 8PSK heb ik haperend geluid, blokvorming en gecodeerd signaal als ik de stekker van onze Rebox 9000 in de stopcontact steek of hem uit de slaapstand haal. De kwaliteit van ontvangst is ongeveer 82 procent. Dit duurt ongeveer 20 minuten waarna alle 8PSK zenders die net zijn overgeschakeld zonder problemen kan kijken. Waarom ik niet vanaf het begin beeld en geluid heb is mij onduidelijk. Dit probleem heb ik niet bij bijv Anixe HD. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De door jou beschreven klachten treden niet alleen bij 8psk op, maar komen ook wel voor bij qpsk.

 

Het kan erop duiden, dat je LNB of je tuner in je ontvanger instabiel is bij een koude start.

Na enige tijd wordt de electronica wat warmer, en neemt kennelijk de stabiliteit toe.

 

Bij 8psk zal het wat sneller optreden, omdat daar de reserve wat krapper is.

 

Ik heb verleden week om die reden bij iemand de LNB uitgewisseld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...