Ga naar inhoud


CD test 8PSK


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Je kan eens kijken of een eventuele 2e tuner in je ontvanger er ook last van heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de geinteresseerden:

ok ik heb buiten wat bijgesteld aan de ontvangstkop van de astra sateliet op 23.5E en wat blijkt....mijn signaalsterkte is met 7% gestegen van 51 naar 58 en ook de AGC waarde is nu zo een 78%.Hierdoor heb ik nu weer zeer goed beeld op dit moment op de film 1 kanalen.....Hopelijk blijft dit....groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De door jou beschreven klachten treden niet alleen bij 8psk op, maar komen ook wel voor bij qpsk.

 

Het kan erop duiden, dat je LNB of je tuner in je ontvanger instabiel is bij een koude start.

Na enige tijd wordt de electronica wat warmer, en neemt kennelijk de stabiliteit toe.

 

Bij 8psk zal het wat sneller optreden, omdat daar de reserve wat krapper is.

 

Ik heb verleden week om die reden bij iemand de LNB uitgewisseld.

 

 

Dank voor je uitleg.Ik heb technisch geen enkel benul hiervan, maar hoe vergroot warme elektronica de stabiliteit van de tuner en / of LNB? En waarom zou de 2de tuner dit probleem niet kunnen hebben? Als de situatie zo blijft kan ik nooit meer bijv een film opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal eerst moeten vaststellen welk component het probleem veroorzaakt, en dat dan (laten) repareren of vervangen.

 

De waarde van sommige electrische componenten is in zekere mate temperatuur afhankelijk.

Wanneer door veroudering de waarde van een component te veel gaat afwijken, kan de werking van een schakeling instabiel worden.

Op zo'n moment wordt de temperatuur van de schakeling dan plotseling bepalend of je toestel nog functioneert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

k vraag me af waarom ze bij CD eerst niet eens het 8PSK goed testen en dan pas over gaan naar het nieuwe signaal.

Ze zetten klakkeloos de boel om en bepaalde systemen hebben direct vertoning van uitval en werken niet meer naar behoren.

 

Ik neem als voorbeeld de Triplesat (gepromoot door Canaldigitaal) of multytenne plaats deze in het noorden van het Nederland en dan heb je feest. Als je deze goed uitricht bij goed weer dan heb je net wel en net niet genoeg signaal om de 8PSK kanalen te ontvangen. Er komt een kleine regenbui voorbij dan heb je geen beeld en bij een harde regenbui of sneeuwbui al helemaal geen beeld meer.

 

Wie kan je dan aansprakelijk stellen je dealer of Canaldigitaal ?

 

Als klant bel je eerst de dealer op deze komt langs met zijn geavanceerde meetapparatuur en richt de schotel uit deze komt tot de conclusie dat er te weinig signaal is om de 8PSK kanalen van Canaldigitaal te ontvangen en komt met de oplossing om een grotere schotel te nemen die in het Noorden van Nederland wel goed werkt. De argwanende consument zegt het beeld was goed en waarom werkt het nu niet meer de dealer zegt die vraag zou je moeten stellen aan Canaldigitaal die heeft de signalen veranderd.

Het resultaat is de consument is geld lichter voor het afstellen van de schotel en blijft met het probleem zitten en denkt er nu hard over na om zijn dure abonnement op te zeggen bij Canaldigitaal jippie weer een klant minder voor Canaldigitaal.

 

 

Laat iemand mij nu eens vertellen waarom als ze in 8PSK gaan uitzenden en in hun achterhoofd weten dat er verschil zit in het signaalsterktes in het Zuiden, Midden & Noorden van Nederland. Waarom testen ze dat dan niet op de door hun gefabriceerde triplesat die in heel Nederland verkocht is hier kan ik met mijn hoofd even niet bij.

 

De dealer word er zo langzamerhand ook gek van van al dat gezeur en dat er weer eens een wijziging doorgevoerd is in het signaal van Canaldigitaal de telefoon staat weer roodgloeiend bij de dealer voor gratis uitlegservice die eigenlijk Canaldigitaal moet doen.

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

k vraag me af waarom ze bij CD eerst niet eens het 8PSK goed testen en dan pas over gaan naar het nieuwe signaal.

Ze zetten klakkeloos de boel om en bepaalde systemen hebben direct vertoning van uitval en werken niet meer naar behoren.

 

Ik neem als voorbeeld de Triplesat (gepromoot door Canaldigitaal) of multytenne plaats deze in het noorden van het Nederland en dan heb je feest. Als je deze goed uitricht bij goed weer dan heb je net wel en net niet genoeg signaal om de 8PSK kanalen te ontvangen. Er komt een kleine regenbui voorbij dan heb je geen beeld en bij een harde regenbui of sneeuwbui al helemaal geen beeld meer.

 

Wie kan je dan aansprakelijk stellen je dealer of Canaldigitaal ?

 

Als klant bel je eerst de dealer op deze komt langs met zijn geavanceerde meetapparatuur en richt de schotel uit deze komt tot de conclusie dat er te weinig signaal is om de 8PSK kanalen van Canaldigitaal te ontvangen en komt met de oplossing om een grotere schotel te nemen die in het Noorden van Nederland wel goed werkt. De argwanende consument zegt het beeld was goed en waarom werkt het nu niet meer de dealer zegt die vraag zou je moeten stellen aan Canaldigitaal die heeft de signalen veranderd.

Het resultaat is de consument is geld lichter voor het afstellen van de schotel en blijft met het probleem zitten en denkt er nu hard over na om zijn dure abonnement op te zeggen bij Canaldigitaal jippie weer een klant minder voor Canaldigitaal.

 

 

Laat iemand mij nu eens vertellen waarom als ze in 8PSK gaan uitzenden en in hun achterhoofd weten dat er verschil zit in het signaalsterktes in het Zuiden, Midden & Noorden van Nederland. Waarom testen ze dat dan niet op de door hun gefabriceerde triplesat die in heel Nederland verkocht is hier kan ik met mijn hoofd even niet bij.

 

De dealer word er zo langzamerhand ook gek van van al dat gezeur en dat er weer eens een wijziging doorgevoerd is in het signaal van Canaldigitaal de telefoon staat weer roodgloeiend bij de dealer voor gratis uitlegservice die eigenlijk Canaldigitaal moet doen.

 

Mazlzlz

Avalon

 

Hoi,

 

Aangezien je als consument een bij de dealer gekochte set hebt is die juridisch gezien de eerste aanspreekpartner, dus je dealer zou actie moeten ondernemen en voor jou belangen opkomen.

Anders word het als je rechtstreeks via de webshop van Canal Digitaal hebt gekocht, dan je je rechtstreeks met CD in conclaaf gaan....maar of je daar nu zoveel beter van word?

 

Mijn mening is dan ook dat het dealernetwerk namens de consument in dit soort gevallen een en ander moet oplossen met CD.

 

 

Groetjes...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat iemand mij nu eens vertellen waarom als ze in 8PSK gaan uitzenden en in hun achterhoofd weten dat er verschil zit in het signaalsterktes in het Zuiden, Midden & Noorden van Nederland.

Waarom testen ze dat dan niet op de door hun gefabriceerde triplesat die in heel Nederland verkocht is hier kan ik met mijn hoofd even niet bij.

 

Mazlzlz

Avalon

 

Ik waag te betwijfelen of er echt zoveel verschil in signaalsterkte zit tussen het zuiden en het noorden van Nederland.

Op de totale afstand van de Clarck belt- Nederland zal dat ongeveer 1 % meer afstand zijn, en een te verwaarlozen lager signaal niveau.

Feit is wel, dat nu die schotels door de mand vallen, die "ongeveer" uitgericht waren, en dat zijn niet alleen kleine digitenne schotels, maar zelfs grote 90 cm. schotels.

 

 

8PSK is een norm, die al langer door sommige andere zenders uit het CanaalDigitaal pakket gebruikt wordt, en mag daardoor als voldoende getest worden beschouwd.

 

 

Wanneer je de antenne optimaal op 23 Graden afstelt, met de juiste skew zal er nog steeds genoeg signaal overblijven op de andere sat posities.

Feit is wel, dat bij de tripplesat antenne de slecht weer reserve krap bemeten zal zijn.

De tripplesat LNB-skew en LNB-positie is niet aan te passen aan de geografische ontvangst locatie, daarom is de (mast)bevestiging van deze antenne belangrijk, en kan er een ontvangst prestatie verschil tussen Texel en Maastricht ontstaan.

 

Je kan stellen, dat Canaal Digitaal nog steeds voldoet aan de signaalsterkte, die Astra in onze streken opgeeft.

De ontvangst schotels die nu uitvallen, op het 8psk signaal voldoen om wat voor reden niet aan die minimum eis.

De meest voorkomende reden blijkt toch de uitrichting te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8psk is het probleem niet, andere providers gebruiken dat ook en nog wel met minder foutcorrectie. Het probleem is de continue kortzichtige visie van CanalDigitaal/M7.

 

Er is altijd gezegd door astra, er is minimaal een 60 cm schotel nodig voor een goede ontvangst en canal digitaal kiest voor 40 cm schotels om goedkoop te kunnen "scoren" bij klanten. Daar sta je dan met je schoteltje als die straks bij een drupje motregen al blokken geeft. Iemand met een beetje verstand had dit kunnen zien aankomen...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er lopen diverse ellenlange draadjes over technisat schotel op dit forum.

 

Daaruit is overduidelijk gebleken, dat deze schotel vergelijkbaar presteert met een 60 cm conventionele schotel.

Het afstellen van een multi-positie schotel vergt echter meer aandacht als een single positie schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zelfde verhaal, mijn schotel staat goed afgesteld, hoefde alleen de nieuwe TP gegevens in te vullen.

Bij 2 vrienden stond de schotel een stuk slechter, waardoor al niet eens beeld op TravelChannel HD bijvoorbeeld (ook 8psk).

LNB'tjes per stuk opnieuw uitgericht en voila overal beeld en geluid.

Allen WaveT55.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand een idee of mijn Grundig 1975 HDTV receiver ook op de 8psk in te stellen is? Heb nu in de slaapkamer géén beeld op de 8psk zenders, kan via het setup menu ook géén instellingen van FEC e.d. wijzigen...... :(

 

(als ik een nieuwe scan doe worden de zenders wél gevonden, maar als ik ze opsla en wil kijken komt er een melding dat er geen signaal is.)

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...