Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb problemen met volgende installatie.

Triax 88 cm

4 x Quad LNB Chess

4 x Diseqc Switch 4/1 Chess

Kabel van schotel naar garage 20 m, vandaar verdeeld via diplex switchen door het huis

Probleem is dat het signal plots volledig wegvalt. Ik zie op de dreambox 15,1 db S: 39 % Q 80 % en dan opeens niets meer. In de garage heb ik wel een signal van 60 %. Dus diplexswitch, kabel in het huis en contacdozen geven nog een serieus verlies.

Zou het helpen als ik inline versterker direct achter de diseqc switchen plaats of iemand een ander idee?

Bedankt!

Geplaatst:

Beste digiflo

Een inline versterker, daar moet je helemaal niet aan beginnen. Dat geeft alleen maar meer ellende. 20meter kabel naar de garage en dan nog misschien 20 meter naar de laatste satelliettuner, dat stelt helemaal niets voor met een 88cm schotel als je tenminste goede coaxkabel hebt gebruikt zoals de Belden H125 of de Koka 799.

Heb je bouwmarktkwaliteit coaxkabel, dan maar snel alle kabel vernieuwen.

Welke switches en contactdozen heb je gebruikt?

Geplaatst:

Hi,dank je, diseqc 4/1 switchen zijn van chess, diplexer DT-SME2, buiten ligt een zwarte kabel weet de specificatie niet, maar denk dat het van zeer goede kwaliteit is, binnen lichtgrijze kabel dat ze voor tv gebruiken, contacdozen weet ik niet, heeft een elektriker geplaast, denk dat ik bij de schotel moet beginnen en zien waar het verlies vandaan komt?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen