Moderator ceesv Geplaatst: 18 oktober 2011 Moderator Geplaatst: 18 oktober 2011 Na het installeren van de laatste software versies zijn er gebruikers waarbij de kaartupdates voor de Canal Digitaal kaarten niet meer door lijken te komen. Er is nog beeld, maar de kalender en kaartdatum komen steeds meer naar elkaar toe, en wanneer er geen nieuwe datum op de kaart verschijnt, zal de ontvanger onherroepelijk op zwart gaan. Op dit moment staan de datums op de kaart in mijn 8000 op 6 en 7 november. Aangezien er mondjesmaat steeds meer berichten opduiken over het bevriezen van de datum op de kaart, is een inventarisatie misschien op zijn plaats Mocht het vermoeden juist zijn en wordt de kaart inderdaad niet meer door de recente software geupdate kan men voor het uitvallen van de kaart nog maatregelen treffen. Een eenmaal verlopen kaart laat zich in principe niet met de interne kaartlezer van de Rebox activeren. Daarvoor is dan een andere ontvanger of een CI module in een extern kaartslot noodzakelijk. Rebox geeft op dit moment aan, dat er geen klachten zijn, en dat het niet juist werken van de kaartlezer zou kunnen komen doordat er na de sw update geen fabrieksreset heeft plaatsgevonden. Om de onzekerheid weg te nemen zou ik graag jullie bevindingen willen horen met betrekking tot dit onderwerp. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sathans Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Vanaf fw 1.09.36 werd datum kaart niet bijgewerkt (6 november). Na update fw 1.09.53 heb ik een fabrieksreset uitgevoerd, zonder resultaat voor kaart update. Kaart update is uiteindelijk wel gelukt via CI module Power Cam Pro. Datum nu 12 december. Vind het op z'n zachtst gezegd merkwaardig dat onze vrienden uit Haarlem niet alerter reageren op signalen van gebruikers... Ziggo instap abo Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA VU+ Solo 4k
arsat Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Ik heb ook al weken geen update meer gehad, ook her-activeren doet geen moer... Ga nu versie 1.09.53 er op zetten. (eerlijk gezegd zonder veel hoop...) VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
David1980 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 (aangepast) Bij versie 075 gaat de kaart update nog steeds goed, en is de datum al ver in December. 19 oktober 2011 aangepast door David1980 UPC Horizon + Samsung EU55D8000
ton2207 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik heb ook al weken geen update meer gehad, ook her-activeren doet geen moer... Ga nu versie 1.09.53 er op zetten. (eerlijk gezegd zonder veel hoop...) Volgens mij doet deze versie het ook niet. Als ik het goed heb kun je wel met een CI-module de kaartupdate binnen krijgen. Ik heb zelf de kaart even in mijn Philips 7141 gedaan en toen een update via internet aangevraagd. Ik heb nog een CI-module liggen en zal een dezer dagen testen of de update daar wel op door komt. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
rudie1956 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Deze versie werkt ook niet,gisteren even een oude frimware erop gezet en binnen een paar uur was de kaart weer upgedate tot 12-12 Grt Rudie Rebox 9000. Logitech Harmony 900.
De_Perre Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Vind dit enorm jammer voor alle mensen die, vol vertrouwen, vasthouden aan de Rebox software. Langs ene kant, tussen de 2 laatste releases zat ongeveer een maand; en de data zijn telkens ruim anderhalve maand in de toekomst; dus is het te begrijpen dat de problemen nu naar boven beginnen te komen. Alleen vind ik het ongehoord hoe de 'invoerder' met dit probleem omgaat. Er zijn geen klachten... Wat willen ze dan? Het (h)erkennen van een probleem is de eerste stap naar een degelijke klantenservice. Blijkbaar vergeten ze nogal vlug dat het minstens 3 x zo duur is om nieuwe klanten te halen, dan om bestaande klanten te verzorgen... Hopelijk leveren ze snel een werkende FW af voor jullie, ik blijf wel even vasthouden aan de Octagon FW's... Niet dat deze perfect is, heeft ook steeds enkele verrassingen. - [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
arsat Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Na anderhalf jaar updaten hebben we nu een FTA ontvanger... 1 VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
CronoS Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 (aangepast) haha Na anderhalf jaar updaten hebben we nu een FTA ontvanger... Haha....Tsja, je hoeft in elk geval je energie niet te verspillen om de 1.09.53 firmware van Rebox erop te zetten.. Als de kaart echt niet geupdate wordt (en dat weten we definitief over ruim twee weken), dan zal er wel meteen een nieuwe software update komen om dit probleem te herstellen.. Kan je beter meteen die erop zetten Dat scheelt toch weer een update nu 19 oktober 2011 aangepast door CronoS --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
erik56 Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 ik krijg ook geen cart update meer binnen en stond inderdaad ergens in november. Heb software 1.08.75 weer op rebox 9000 gezet en nu maar hopen op een update.
P3P31 Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 Net mijn oranje en grijze cart geupdate via de CD online reactiveringsite. Stonden op 5 november en nu op 12 december. Ik heb de Mediaguard module gebruikt Ik moest wel nog even de Rebox uit/aan zetten met de knop achter op de box. RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0
arsat Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 (aangepast) Ik had een email naar Rebox gestuurd, maar die zeggen geen problemen met card updates te kennen... Uit de mail: "Wij hebben tot nu toe niet het idee dat het wel of niet verkrijgen van de CD puls afhangt van de gebruikte software versie. Gebruik je wel een oranje kaart met de chip naar beneden in de onderste kaartlezer? Een keer of 3 hebben we een kaartupdate issue vernomen van eindgebruikers, maar dat was in alle gevallen bij een pakketupgrade. Dit hangt mede samen met de vele onderhoudswerkzaamheden/updates/etc door Canal Digitaal." Ga nu toch maar eens serieus over een ET9000 denken... 20 oktober 2011 aangepast door arsat VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Sathans Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 Heb gister ook een mail naar Haarlem gestuurd, maar geen reactie... Zie het nog even aan en zit ondertussen aan een ander koreaantje te denken, begint met V en eindigt met + Ziggo instap abo Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA VU+ Solo 4k
Jürgen Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 Waarom zou je een andere ontvanger kopen als je dit probleem met alternatieve FW kunt oplossen? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
arsat Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 (aangepast) Heb Octagon geprobeerd, dan werkt de EPG niet meer. (klopt dan geen hout meer van) Ook diverse vastlopers gehad, die ik met de laatste Rebox versies (bijna) niet meer had... 21 oktober 2011 aangepast door arsat VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen