Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi ik heb een vraag ik draai al ruim een half jaar met Open Pli-2.1-beta-vuduo,

Die image bevalt mij goed nu doe ik eens per 10 dagen een update via software beheer.

En dan haalt hij ook ongeveer 30 updates binnen (hij geeft dan aan 30 updates vervangen of verwijderd).

Zou het misschien beter zijn dat ik eens per zoveel tijd de vuduo helemaal opnieuw flasht i.p.v steeds de dagelijkse update eens in de 10 dagen uit te voeren .M.v.g gbert.

aangepast door wiz
titel aangepast

Geplaatst:

Nee hoor, daar zijn nou juist die updates voor. PLi is een doorlopend image. Zoals bij Linux bijvoorbeeld Debian. Daar hoef je ook eigenlijk nooit meer een nieuwe van te installeren. Gaat ook daar via uitsluitend updates.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Geplaatst:

Hoi Erwin bedankt voor je reactie.

Maar ik dacht als je maar blijft doorgaan met update , dat dan je vuduo steeds meer moet opslaan en dat hij daardoor trage zou gaan zappen. fout gedacht al weer wat geleerd. M.v.g. gbert.

Geplaatst:

Ik heb dit ook een tijd gedaan maar merkte toch dat als je ook eens wat verschillende plugins uitprobeert en weer weghaalt etc. op een gegeven moment alles niet meer 100% werkt. Ik heb onlangs het image er helemaal opnieuw op gezet en veel van mijn probleempjes zijn weg.

Box loopt weer als een tiet :P

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Geplaatst:

Ik heb dit ook een tijd gedaan maar merkte toch dat als je ook eens wat verschillende plugins uitprobeert en weer weghaalt etc. op een gegeven moment alles niet meer 100% werkt. Ik heb onlangs het image er helemaal opnieuw op gezet en veel van mijn probleempjes zijn weg.

Box loopt weer als een tiet :P

Klopt als een bus. Heb dezelfde ervaring.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Wat ik nu begrijp aan de reacties is het eigenlijk toch niet zo raar eens in de paar maanden de vuduo helemaal opnieuw te flaschen, gewoon de vuduo naar fabrieks instellingen zodat alles wat er opstond wissen en opnieuw weer flaschen.M.v.g. gbert.

• Moderator
Geplaatst:

Het kan inderdaad geen kwaad als je een pli beta draait om periodiek eens een schone te flashen. Met alle updates op updates kan er natuurlijk wel eens iets achter blijven wat er niet hoort.

Of neem een statische pli dan heb je er helemaal geen omkijken naar. De mijne draait al tijden met dezelfde software, zelfs rebooten doe ik eigenlijk nooit.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Wat ik nu begrijp aan de reacties is het eigenlijk toch niet zo raar eens in de paar maanden de vuduo helemaal opnieuw te flaschen, gewoon de vuduo naar fabrieks instellingen zodat alles wat er opstond wissen en opnieuw weer flaschen.M.v.g. gbert.

neen niet naar fabrieksinstellingen...

maar van af power of naar een nieuw image.

overigens ; dat was al jaren zo met of zonder intelligent image.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...