janbroester Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Ik ken het IP adres van mijn dm800hd. Met (bv) telnet bereik ik hem. Maar wordt de service gestreamed? Reden om te vragen is dat http://IPadresvandreambox niet werkt ook al is vlc mediaplayer geinstalleerd. Ook direct binnen vlc mediaplayer krijg ik de dreambox stream niet 'binnen'. Moet je daartoe in de dreambox settings wijzigen? Moet je in je router port forwarding doen? Moet je in je firewall uitzonderingen aangeven? Stel hulp om streaming op gang te krijgen zeer op prijs! Groet, Jan
guppje29 Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 naar wat voor apparaat wil je streamen? Ipad/Iphone PC Androind toetstel? Wil je intern streamen of ook via het internet? FF iets meer info geven wat je ermee wilt doen. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
janbroester Geplaatst: 20 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2011 naar wat voor apparaat wil je streamen? Ipad/Iphone PC Androind toetstel? Wil je intern streamen of ook via het internet? FF iets meer info geven wat je ermee wilt doen. Graag wil ik naar PC streamen, om mee te beginnen intern. Groet, Jan
Satdorus Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 ook al is vlc mediaplayer geinstalleerd. Heb je toen je vlc installeerde ook de mozilla plugin aangevinkt? Dat kan alleen tijdens de installatie.
janbroester Geplaatst: 20 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2011 Heb je toen je vlc installeerde ook de mozilla plugin aangevinkt? Dat kan alleen tijdens de installatie. Heb je toen je vlc installeerde ook de mozilla plugin aangevinkt? Dat kan alleen tijdens de installatie. weet ik niet meer. Voor de zekerheid vlc gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd met mozilla plugin vinkje. Als ik nu http://IPvandreambox ingeef binnen firefox, verschijnt "Firefox kan de verbinding naar de server onder 192.168.2.3 niet opbouwen" Er blokkeert iets, of iets wordt geblokkeerd... Groet, Jan
janbroester Geplaatst: 21 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2011 weet ik niet meer. Voor de zekerheid vlc gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd met mozilla plugin vinkje. Als ik nu http://IPvandreambox ingeef binnen firefox, verschijnt "Firefox kan de verbinding naar de server onder 192.168.2.3 niet opbouwen" Er blokkeert iets, of iets wordt geblokkeerd... Groet, Jan Goedemorgen, om uit te vinden wat de blokkage veroorzaakt heb ik de volgende vragen over streaming (PC, intern netwerk): Moet je voor streaming in de dreambox settings wijzigen? Moet je in je router port forwarding doen? Moet je in je firewall uitzonderingen aangeven om streaming te kunnen doen? Let wel, met telnet IPvandreambox bereik ik mijn dm800hd wel! Groet, Jan
emree Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 Moet je voor streaming in de dreambox settings wijzigen? Moet je in je router port forwarding doen? Moet je in je firewall uitzonderingen aangeven om streaming te kunnen doen? nee nee nee Allemaal nee zoalng je in je eigen LAN wilt streamen.
emree Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 (aangepast) welke image gebruik je? ten tweede, voodat we het over streamen hebben, is het belangrijk dat je eerst je webinterface van je dreambox benaderd. wat ik uit jou verhaal haal, is dat je webinterface niet eens bereikbaar is. dus focus eerst op je box en image dat je zeker weet dat je webinterface werkt. daarna is het belangrijk dat je vlc met de web plugins (mozilla/ie) installeert. hierbij is het belangrijk dat .m3u extensie gekoppeld wordt aan vlc als default program. zoalng vlc .m3u extensie niet mag openen, zal je dus ook geen beeld krijgen (of je weet natuurlijk de directe dtream wat je in vlc intikt). tjaa als je webinterface werkt en vlc is gekoppeld aan .m3u dan zie ik geen reden waarom het niet moet werken. 21 oktober 2011 aangepast door emree
janbroester Geplaatst: 21 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2011 welke image gebruik je? ten tweede, voodat we het over streamen hebben, is het belangrijk dat je eerst je webinterface van je dreambox benaderd. wat ik uit jou verhaal haal, is dat je webinterface niet eens bereikbaar is. dus focus eerst op je box en image dat je zeker weet dat je webinterface werkt. daarna is het belangrijk dat je vlc met de web plugins (mozilla/ie) installeert. hierbij is het belangrijk dat .m3u extensie gekoppeld wordt aan vlc als default program. zoalng vlc .m3u extensie niet mag openen, zal je dus ook geen beeld krijgen (of je weet natuurlijk de directe dtream wat je in vlc intikt). tjaa als je webinterface werkt en vlc is gekoppeld aan .m3u dan zie ik geen reden waarom het niet moet werken. Het image is openpli-2010-05-21 Eerst heb ik een netwerk test op de box gedaan, OK. Onder plugins op de box heb ik gezien dat webinterface plugin niet is geinstalleerd. Wat ik niet weet is of die standaard in de image zit. Bij download plugins zie ik hem staan onder extensions. Echter wanneer ik hem kies, lukt het installeren niet. Het lijkt of een update van de lijst plugins nodig is omdat foutmelding kwam 'server returned error - not found'. Groet, Jan
JoSchaap Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 (aangepast) ik zou om te beginnen eens een recentere versie van OpenPLi erop zetten. http://openpli.org/download/dm800/ Streamen zonder webinterface heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik kijk er niet vreemd van op, als de webinterface nodig is om te kunnen streamen 21 oktober 2011 aangepast door JoSchaap **DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB **Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)
sens Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 Het kan in Win7 ook prima zonder VLC hoor. als ik het IP-adres van de DreamBox in de browser intik (maakt niet uit welke browser) dan kom ik op de Dreambox WebControl pagina. Ik druk dan 1x op de titel van de zender om er naar toe te zappen en daarna druk ik op het beeldschermpje wat aan de rechterzijkant staat. That's all! Dan download de browser het .m3u bestand. Openen met Mediaplayer of VLC, en klaar is Kees. dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1
janbroester Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2011 ik zou om te beginnen eens een recentere versie van OpenPLi erop zetten. http://openpli.org/download/dm800/ Streamen zonder webinterface heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik kijk er niet vreemd van op, als de webinterface nodig is om te kunnen streamen ik heb openpli image 15102011 erop geflash-ed nu werkt het wel!!! probleemloos zelfs!!! lessons learned: 1) flashen werkt niet met alle open pli images 2) keep your image uptodate bedankt voor alle suggesties! cheers, Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen